متفرقه

دورنمای خودران‌ها در چین

گزارشی جدید از «بلومبرگ» نشان می‌دهد که قانون‌گذاران چینی در زمینه صنعت خودرو می‌خواهند با همکاری پلیس قوانینی را در ارتباط با تست خودروهای بدون‌راننده به اجرا درآورند. به این منظور، پیش‌نویس اولیه یک قانون تهیه شده است. شه وِی‌ژن (She Weizhen)، وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین از تلاش‌ها برای ارائه مقرارت وسایل نقلیه خودران خبر داده، ولی در عین حال، هیچ‌گونه بازه زمانی برای نسخه نهایی آن مشخص نشده است.

Self-Driving Car 01
تمرکز چین نسبت به خودران‌ها، بخشی از برنامه گسترده‌‌تری است که خودروسازان را برای ارتقای تکنولوژی‌هایشان در کارخانه‌های جدید و افزایش شغل‌های مرتبط تشویق می‌کند.

Self-Driving Car 03

«بلومبرگ» البته به یک محدودیت قانونی در تست در بزرگراه‌ها نیز اشاره می‌کند که می‌تواند منجر به تأخیر در ارائه وسایل نقلیه خودران در چین شود؛ چرا که این قانون اجازه آزمایش شرایط ترافیک و عادت‌های رانندگی واقعی را به خودروسازان نمی‌دهد.

این در حالی است که اخیراً توسعه خودران‌ها پس از اینکه NHTSA تحقیقات در مورد یک تصادف منجر به مرگ در تسلا مدل S در هنگام استفاده از سیستم اتوپایلوت آغاز کرد، با شک و تردید‌هایی همراه بوده است. در چین، یک خودروی بدون‌راننده ساخت «چانگ‌کینگ چانگان اتومبیل» با استفاده از دوربین‌ها و رادارهای خود یک سفر ۱۲۰۰ مایلی (۱۹۳۰ کیلومتری) را در ماه آوریل کامل کرده است. همچنین اخیراً «بایدو» و کمپانی مادر ولوو، «ژِجیانگ جیلی هولدینگ گروپ» سرعت بیشتر در پیش‌نویس چارچوب قانونی تکنولوژی رانندگی خودکار را از مقامات دولت چین خواستار شده‌اند.

منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کاش چینی ها دیگه از مردم ایران برای تست ماشین های خودروانشون استفاده نکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      ایران چرا میره خودرو از چین میاره؟؟؟؟؟؟؟مگه مجبورش کردن
      من حرف شما رد نمیکنم ولی خودمون تقصیر داریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امير علي

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    همه ی دنیا در حال پیشرفتن نه فقط تو خودرو تو همه چیز فقط ما هستیم که روز به روز پس رفت میکنیم دغدغه ی مسئولامون شده تعیین قیمت پراید و دعواهای جناحی ما که از هیچ کدوم خیر ندیدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خوبه حداقل در فکر هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به نظرم خیلی کار داره تا بتونه جا بیوفته بعداین محصولات صد در صد نیاز به یک راننده هوشیار دارن تا جاهایی که خط کشی نیست یا مشکل دیگه ای در جاده هست حواسش باشه و بتونه کنترل ماشینو در دست بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نوید جهرمی

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    به نظرتون وقتی ماشینای خودران فراگیر بشن مسأله برندینگ ماشین ها کم رنگ نمیشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا