متفرقه

رکورد جدید قیمت خودروهای صفرکیلومتر در آمریکا

اگر اخبار را دنبال کرده باشید امروز به بروز پدیده‌ای غیرعادی در بازار خودروهای کارکرده آمریکا اشاره کردیم. بسیاری از خودروهای فول و رده میانی با سن یک تا سه سال در بازار کارکرده‌ها قیمتی فراتر از قیمت زمان صفرکیلومتر خود پیدا کرده‌اند و گزارش‌های جدید نیز نشان می‌دهد بازار خودروهای صفرکیلومتر نیز وضعیت مشابهی دارند. در واقع موسسه تحلیلی کلی بلو بوک می‌گوید متوسط قیمت خودروهای صفرکیلومتر در آمریکا به رکورد جدیدی رسیده است.

بر پایه جدیدترین گزارش این موسسه، متوسط قیمت خودروی جدید در می ۲۰۲۱ به ۴۱۲۶۳ دلار رسیده که ۲۱۲۵ دلار یا ۵.۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال پیش است. موضوع شوکه کننده تر اینکه رقم یاد شده نشان دهنده افزایش ۱.۲ درصدی یا ۴۹۳ دلاری نسبت به ماه آوریل امسال است.

کایلا رینولدز تحلیل‌گر صنعت خودرو می‌گوید:

قیمت متوسط خودروهای صفرکیلومتر در ماه پیش بالاترین رکورد نسبت به ماه‌های پیش است. بسیاری از خودروسازان افزایش قیمت متوسط محصولات خود را اعلام کرده‌اند. بیشترین رشد به میتسوبیشی مربوط می‌شود که نسبت به سال پیش ۱۲ درصد رشد قیمی داشته است.

به نظر می‌رسد شاسی بلندها و پیکاپ های بزرگ نقش مهمی در این رکورد جدید بازی کرده‌اند. سورپرایز کننده اینکه مینی ون‌ها بیشترین رشد قیمتی یعنی ۱۵.۴ درصد را نسبت به می ۲۰۲۰ ثبت کرده‌اند و پس از آن نیز شاسی بلندهای لوکس فول سایز (افزایش قیمت ۱۰.۴ درصدی)، شاسی بلندهای غیر لوکس فول سایز (افزایش قیمت ۱۰.۱ درصدی) و سدان های لوکس (افزایش قیمت ۸.۹ درصدی) قرار دارند.

Hyundai dealer

موضوع جالب اینکه قیمت متوسط خودروهای پرفورمنس ۱۳.۲ درصد کاهش یافته که احتمالاً این به معنی فرصت خوب برای خرید این دسته از خودروها می‌باشد. قیمت خودروهای الکتریکی جدید نیز نسبت به می ۲۰۲۰ کاهش ۱۰.۸ درصدی داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
prnewswire

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. hssn

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (477 ديدگاه)

    فک کنم مسئولیت بازار خودروشونو سپردن دست یه ایرانی

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      خیر دوست عزیز
      دست ایرانی‌ها نیست
      یه سیاستی بین خودروسازان راه افتاده که فقط خودشان خبر دارند و بَس !

      این قضیه‌ی کمبود خودرو‌های صفر و گرانی در نمایندگی‌ها و صعود قیمتی نمونه‌های کارکرده را الان ماه‌هاست که علی بخردی دارد میگوید و البته خودش هم از این آب گلالود ماهی خوب گرفته !

      یکی از موضوعاتی که پشت پرده پنهان شده ، جا انداختن خودروهای برقی در بازار هست و دارند مردم را آماده‌ی تغییرات گسترده و گرانی دست‌جمعی میکنند !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      احتمالا همینطور باشه،چون اینجور اتفاقا ریشه در استفاده از مسئولین ایرانی داره!😂😂😂

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. مزدا

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      حاجی فدات بشم بازار امریکا به چه دردم میخوره بازار ایران رو دریاب!
      قیمت دلار تقریبا تو رنج 24 هزار تومن هست ولی هر روز قیمت اجناس افزایش پیدا میکنه.
      امریکایی های افزایش 100 درصدی ندیدن که بدونن چی میکشیم .
      کاش تو این مملکت هم افزایش فقط 12 درصد می بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        وقتی مسئولین میگن امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه همه مسخره می کنند.دیدید که با کاهش قیمت دلار قیمت همه چیز افزایش پیدا میکنه.پس چه نتیجه ای میگیرم؟افرین امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.تکپر نه ببخشید تکپیر نه اونم نه تکبیر!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (10203 ديدگاه)

          ماهان جان اینو میگی ، پس بگذار بگویم با چه احمق‌هایی طرف هستیم !!!

          یه آشنایِ دور داریم که دکتر هم تشریف داره و قبل از انتخابات گفت رفتم لکسوسم ( ؟* ) را فروختم و بعد از انتخابات ارزون میشه و دوباره میرم میخرمش و یه سودی هم میکنم و تازه به من هم پیشنهاد فروش و سود بعد از انتخابات را میداد !
          چیزی بهش نگفتم چون دیدم برای این شخص که مثلاً از جامعه‌ی باسواد کشورمون هم هست و سنی حدود ۵۰ سال داره اما هنوز درک درستی از اقتصاد کشور نداره ، بحث باهاش بی‌فایدست و تازه یه دلخوری‌ای هم پیش میاد !

          آقا حاشیه به کنار ، ماشین رو فروخت و الان حدود ۲ ماه میگذره ( تازه ماشینی که از صفر خریده بودش و ۳۰هزارتا هم راه نرفته بود ) ، الان فقط نگاه به چهرش میکنم 😂🤦‍♂️ ، به روی خودش نمیاره اما داره از داخل میترکه که الان باید تازه یه ۳۰۰ میلیون هم روی پولش بگذارد و تازه بدتر دیگه مثل ماشین خودش هم گیرش نمیاد به اون تمیزی و درجه یکی !

          اگر توجه کرده باشید ، بارها به دوستان تذکر دادم ، که عزیزانِ من ، در این عمری که در ایران سپری کردید ، چه چیزی گران شده که بخواهد بعدش ارزان شود ، مگر این جان بی‌ارزش که میرود زیر خروارها خاک !!!!

          هنرِ کنترل تورم این هست که کالایی را نگذارند گران شود و این نیست که ارزان شود ، این را درک کنید که پس‌انداز در کشور ما نگهداری پول نیست و باید سرمایه‌گذاری کرد ، حالا چه تولیدی راه بیندازید و دست چند نفر را هم بگیرید و اشتغالزایی کنید و چه کالایی مثل خودرو را بخرید و از سواری آن لذت ببرید و تازه بعد از مدتی هم سرمایه چند برابر شده است !

          گول بالا پائین‌های دلار را نخورید که این دست خودشان هست تا بازار دُچار تنش شود و خیلی از ساده‌لوحان در همین تنش‌ها فاز اقتصاد‌دانان برتر را بر میدارند و تا به خوشان بیایند میفهمند که جا تَره اما بچه نیست .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahan

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          نوید جان این دکترتون چرا اشتباه زد؟یک ماه قبل انتخابات نمی دونم یادتون هست یا نه گفتم تا قبل انتخابات هرچی می خواید بخرید!گفتم اصلش اینه که دمه عید میفروختین و قبل انتخابات میخریدین!ولی حالا هم ارزان بدید و ارزان بخرید!
          نوید جان کاملا درکت می کنم ازین نخبه ها کم اطراف ما هم نیست منم بحث نمی کنم البته قبلا میکردم اما الان حرف من یکیه میگم و رد میشم یا طرف گوش میکنه یا نه به خودش مربوطه.
          حاجی ما همیشه میگه زرنگ بودن خوبی اما توهم زرنگی بده!ادمی که فکر میکنه فقط خودش زرنگه همیشه دستش توی پوست گردو میمونه و سرش کلاه میره.ازین ادما زیاد دیدم که می خواستن یک شبه راه صدساله رو برن چپه شدن.دقیقا با دو بند اخرت به شدت موافقم(البته با تمام حرفت منظورم اینه که مجانی کلید موفقیت رو به دوستان گفتی).دقیقا باید سرمایه گذاری کرد.من خودم حسابم هر چند ماه 10 15 تومن میشه میرم ملک و زمین و ماشین و زمین و … میخرم.امسال هم از 4 طرف بهم فشار اومده از یک طرف برخ رامسر رو دارم میسازم از یک طرف ماهان ما و از یک طرف شهرک ساحلی هوشمند ورینا هستش و همین چند هفته پیشم پروژه مجموعه بوم گردی بهشت گیلان رو قبول کردم وگرنه من هیچ وقت کمتر از 3 تا ماشین نداشتم و الان گفتم حداقل تا عید و پاییز به این 3تا بسنده کنم.معلومه کارافرین قوی هستی شما از نظرات و تجربه هاتون معلومه امیدوارم همیشه موفق باشید و کسب و کارتون سکه باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (10203 ديدگاه)

          ممنون از لطف و تعاریف شما ماهان جان ❤ .

          اما باید بگویم که خیر و در این دو سال فقط به سبب بودن عزیزان کارگر نور چراغ را روشن نگه‌ داشته‌ایم و مشکل ما فقط یک چیز هست و آن هم هزینه‌های سربار اما کمرشکن که نفس ما را بریده اما دست از تلاش و جنگیدن برای پیشرفت بر نمیداریم !

          نمیخواهم روضه بخوانم و بنالم یا نمیخواهم حرف‌های انگیزشی چرت بزنم چون هر کسی عملش در بقلش خوابیده ، اما اعتقاد من این هست که ما انسان‌ها باید در تمام شرایط بجنگیم تا پیروز شویم ، مطمئناً جنگیدن و تسلیم نشدن همیشه به جاهای خوشحالی ختم میشود اما اگر شکست هم خوردیم دلمان نمیسوزد که چرا نجنگیدیم و شکست خوردیم !

          همان طور که روزهای خوب را گذراندیم ، بد هم میگذرانیم و به قول معروف زندگی ۱۰۰ سال اولش سخته و باقیش سخت‌تر 😂 .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mahan

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          خواهش میکنم نوید جان.اتفاقا من ادم رکی هستم و عادت به تعریف الکی و کذب ندارم.👍👌👏براتون ارزوی موفقیت روزافزون میکنم هرچند با شناختی که از شما دارم میدونم موفق هستید و موفق تر خواهید شد اگر کمکی هم از بنده اگه به عنوان دوست حساب کنید خوش حال میشم انجام وظیفه کنم.اصل مطلب همین روحیه ای هست که دارید و به جد باور کنید همین روحیه و دیدگاه و تفکرتونه که در نهایت باعث میشه پرچمتون بالا باشه دیگه خودت میدونی بچه بازارای بازار بالا پایین زیاد داره اما سرسخت ها میمونند.باور کن تو ایران هیچ شغلی دارای امنیت شغلی نیست برای ماهم بالا پایین و ریسک زیاد هست.همین پروژه ی مال من حالا بقیه رو میشه اب کرد ولی همین کمه کم 90 تا سرمایه خوابیده و تخمین 40 تا 50 تا دیگه باید بریزم روش و هیچ تضمینی هم نیست.نمیگم درست میشه ولی میدونم کسی که تا اینجا اومده حتما میتونه درستش بکنه.ارادتمندیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. زیزیگولو

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4800 ديدگاه)

      هرج و مرج تو قیمت‌گذاری ماشین تو بازار ایران و خودروسازایی که ماشینای بی کیفیتو از رده خارج شده و بنجل خوشونو گرونتر از حد تصور به مردم غالب میکنن !!! وضعیت جوری شده که اگه کسی قیمت ماشینای داخلی رو فقط یه هفته دنبال نکنه هفته بعدش از دیدن افزایش قیمت این ماشینای بدرد نخور سکته میکنه و یه راست راهی قبرستون میشه و شگفت اینکه کسی هم پاسخگو نیستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک وال

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (217 ديدگاه)

        چرا، بهشت زهرا پاسخگوست!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        زیزیگولو جان
        نیستی ، کم پیدایی .

        در مورد پاسخگویی باید بگویم که آخر برای چه باید پاسخگو باشند و خودتان میبرند و میدوزند و از انحصار کمال لذت را میبرند !

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Irani

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (141 ديدگاه)

    تو ایران چی؟
    تو ایران قیمت صفر کیلومترها چند درصد تغییر کرده؟
    ارزون نشده؟!

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (203 ديدگاه)

      چرا اتفاقا ارزون شده!
      پراید 6هزار دلاری شده 5هزار دلار
      دیگه چی میخواید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Nima+RST

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (90 ديدگاه)

    اینا تاثیرات پسا کروناست
    سال دیگه بدتر هم میشه
    بعد تا دو سال دیگه درست میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد مختاری آذر

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    دوستان یک چیزی بگویم تا یک فکر اشتباه حل شود
    یلان ماسک اصلا هیچ نقشی در الکتریکی شدن ندارد دنیا از ۲۵ سال قبل به فکر کم کردن آلودگی بودند که به نتیجه سوخت های پاک اتانول و متانول رسیدند و سپس هیبریدی را امتحان کردند و حالا به نتیجه الکتریکی رسیده اند ایلان ماسک هیچ کاره است

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. zeg

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (158 ديدگاه)

      اتفاقا ایلان ماسک ام الفساد است.
      همه چیز زیر سر خودش و تبانی با دستای پشت پرده است.
      مقدار زیادی ماسک احتکار کرد و به قیمت گزاف فروخت
      بین کوین خرید و جو داد و قیمتش رو تا 65 هزار تا بالا برد و فروخت، الان قیمتش نصف شده.
      برا وانت قوطی کبریتی کلی پیش فروش کرد و خلف وعده کرده و پولا رو بالا کشیده.
      و …
      بازم بگم؟!

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. حشمت ۰۲۱

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (326 ديدگاه)

        ایرانیا حتی به کسی که اون سر دنیا زندگی میکنه و بهشون کاری نداره هم حسادت میکنن 🤣🤣🤣

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          جناب حشمت برادر شماست که حالا طرفداری میکنی؟ جالبه از کی تا حالا از یه دلال که با یه توییت بازار رو بهم میریزه حمایت می‌کنی؟

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. mahan

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          😂😂😂😂😂خوشم میاد بعضیا یکجور میگن ایرانیا انگار پدر سیاهپوست مادر لاتین هست!حالا خوبه بزرگترین مسافتی که از خونهشون دور شدن مسافت دهکوره کناری تا دهکوره خودشونه!
          بماند دو ورق در مورد تاریخ و تمدنشون نخوندن و نمی دونند چه کسایی در طول تاریخ از خودگذشتگی کردن تا پرچم ایران بالا باشه!
          در سخن گفتن خطای جاهلان پیدا شود——————————–تیر کج چون از کمان بیرون رود رسوا شود
          بی کمالی های انسان از سخن پیدا شود———————————پسته ی بی مغز چون لب واکند رسوا شود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. حشمت ۰۲۱

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (326 ديدگاه)

          تاریخ ۲۵۰۰ ساله رو بزارید لب کوزه، ملاک حال فعلی مردمان یک کشور نه هزار سال قبل

          بله درست میگید من تا دهاتمون بیشتر نرفتم ولی به چیزی که نه سوار شدم نه دیدم و از تکنولوژی اش سر در نمیارم انتقاد نمیکنم و از خودم فکت صادر نمیکنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      ایلان ماسک هیچ‌کاره هست !!!!

      عزیز ، ایلان ماسک استاد فیلم بازی کردن و بزن در رو هست ، کجای کاری !

      ایلان ماسک دیگر نیازی به فروش خودروهای تسلایش ندارد ، او دارد با پول فراوانی که به جیب زده با ارزهای دیجیتال و بالا پائین کردن‌هایش و زدوبندهایش میلیاردها دلار کسب میکند !

      ایلان ماسک اصلاً صنعتگر نیست ، او مُخِلِ نظم بازار جهانیست و داریم اعمالش را میبینیم اما چون قانون حدی ندارد میتواند سواستفاده از اعتبارش کند و یک روز میگوید با بیت‌کوین میتوانید تسلا بخرید و ارزشش را بالا میبرد و سپس میفروشدش و اعلام میکند دیگر با بیت‌کوین خودرو نمیفروشیم و بیت‌کوین سقوط میکند ، حالا جالب اینجاست که شاید خودروهای زیادی هم با بیت‌کوین نفروخته باشد اما همین جو دادن‌هایش و شوآف بازی کردن‌هایش کافیست تا میلیاردها دلار به جیب بزند !

      رونالدو را دیدید ، با یک حرکت کوچک و مسخره که دو تا بطری نوشابه را با آب معدنی جابه‌جا کرد باعث ضرر ۴ میلیارد دلاری کوکا‌کولا شد و ببینید شرکت‌های بزرگ با چه پول‌هایی سروکار دارند که با کوچکترین واکنش ثروتشان مثبت و منفی میشود و اگر این ثروت دست آدم ناحسابی بیوفتد ، میتواند هرج‌‌و‌مرج راه بیاندازد مثل همین ایلان ماسک که یه شیاد هست تا مخترع یا صنعتگر و … !

      کسی که با این همه ثروت میوفته دنبال زن مردم ، معلومه که چکاره هستش !!!
      یه آدم بی‌بندبار که هیچ اصولی از اخلاق نبرده و روی موج همیشه در حرکت بوده و ماهی صید کرده !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        👌👍👌👍👏👏 دقیقا مثل همیشه یا چیزی رو توضیح نمیدید یا این قدر کامل توضیح میدید که حق مطلب رو ادا می کنید.
        بماند که ایشون با زن برادرشون هم رو هم ریختن و پدرشون برای همیشه با ایشون قهر هستند.علت طلاق ایشون از همسرشون هم همین بود!راستش همیشه چند جمله هست که از بزرگترمون شنیدم و اویزه گوشمه و خودمم بار ها زیاد تجربه کردم و ادمارو دیدم:1.با ادمی که هیچ حد و خط قرمزی نداره معامله نمی کنم چه برسه رفاقت! 2.با ادمی که تعهد اخلاقی و کاری وتوی کوچکترین زمینه ها نداره همچنین 3.اهل حلال و حرام و این چیزا نیستم و کاری ندارم ولی بارها دیدم ادمی که پدرومادرش اونو لعن و نفرین کنند (البته به درست وجایز نه مثل بابک خرمدین بیچاره) به جایی نمیرسه نوید جان این چیزا مقطعی هست باید اخر بازی رو دید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (10203 ديدگاه)

          خواهش میکنم ، شما بزرگوارید ماهان جان !
          آدم‌ها با هر درجه و مقامی هم که داشته باشند ، باید یه خط قرمزهایی را رعایت کنند تا جلو اتفاقات ناگوار گرفته شود و برای همین است که میگویم داشتن ایمان مهم هست و ایمان داشتن مسلمان مسیحی بودایی نمیشناسد و لطفاً ایمان را با تعصب اشتباه نگیرید !

          دوستی داشتیم در زمان دانشگاه که خیلی سال میشه دیگر خبری از ایشون ندارم اما بارها به او میگفتیم فُلانی اگر میخواهی خانوم‌بازی کنی بُکن اما دنبال گول زدن خانوم‌ها و بخصوص متاهل‌ها نباش ، فقط میخندید به حرف ما ، خداشاهده دیدم که زندگی‌اَش به چه فِلاکتی افتاد که کارش کشید به مواد دزدی و زندان و جوری شد که همه ترکش کردند و قیافش از یک جوان خوشتیپ تبدیل شد به یک معتاد داغون و نابود شده ، میدانید چرا ؟! چون غرور بیجا حالش را گرفت و توهم بَرَش داشته بود که یه پُخی شده چون با زبون بازی احساسات خانوم‌ها را به دست میگرفت و بازی میداد و نقشه‌ی شومش را میکشید و … !!!

          دوستان نمیگویم ایلان ماسک فلان میشه بهمان میشه چون او یک نابغه‌ در زمان حال است و یک استثناء !

          اما حرف من کُلی هست که در این جهان خطوط قرمزی را رعایت کنید تا مبادا به سر زندگی خود و عزیزانتان بیاید !

          ایمان داشتن دلیلی بر این نیست که حتماً باید نماز و روضه بگیرید ، بلکه یعنی به حداقل اخلاقات انسانی پایبند بود و فرق انسان با حیوان در همین داشتن ایمان هست که اختیاری تصمیم بگیرد و نه غریزی که بیوفتد دنبال کارهایی که با اصول انسانی فاصله دارد !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahan

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          دقیقا نوید خان هر توضیح اضافه ای که بدم اضافه کاری و تکرار مکررات هست.👍👌👏براتون ارزوی موفقیت روزافزون میکنم هرچند با شناختی که از شما دارم میدونم موفق هستید و موفق تر خواهید شد اگر کمکی هم از بنده اگه به عنوان دوست حساب کنید خوش حال میشم انجام وظیفه کنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      جناب مختاری آذر پس چرا تا تسلا اومد فورا برقیا رونق گرفتن؟ قدمت الکتریکی ها به اولین ماشین فردیناند پورشه برمیگرده ۲۵سال که سهله،این ایلان ماسک بود برقی هارو انداخت سر زبون ها….

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. محمدمختاری آذر

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3 ديدگاه)

        آقای آبتین اولین خودروی جهان الکتریکی بوده است و همچنین اولین خودرویی که توانسته رکورد سرعت 100 کیلومتر را بزند الکتریکی بوده است موتور الکتریکی حتی قبل از نیکولا تسلا هم بوده است آقای والتر بیلی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. mahan

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    نابغه ها وقتی خودروی دست دوم گرون میشه صفرم حتما گرون میشه دیگع.همه چیز رو باید ما به امریکایی ها توضیح بدیم.بیچاره ها تجربه ای از گرونی ندارند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Achtung

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (423 ديدگاه)

    تورم جهانی ناشی از چاپ پول تمام کشورها برای یارانه دوران کرونا اول رو طلا اثر گذاشت بعد فولاد و مواد اولیه و حالا روی تمام کالاها. احتمالن تازه اول جهش قیمتهاست و تا چند ماه شایدم چند سال ادامه داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا