متفرقه

سرمایه‌گذاری هنگفت ژرمن‌ها روی خودروهای الکتریکی و خودران

در سه سال آینده صنعت خودروی آلمان حدود ۶۰ میلیارد یورو در زمینه‌ی خودروهای الکتریکی و خودران سرمایه‌گذاری خواهد کرد.


خودروسازان آلمانی خودروهای الکتریکی بیشتری را که توانایی پاس کردن استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه دارند روانه‌ی بازار خواهند کرد. این امر به معنی توسعه‌ی زیرساخت‌های شارژ بیشتر در آینده است.


یکی از دست‌اندرکاران صنعت خودروی آلمان دراین‌باره گفته است:

حمل‌ونقل الکتریکی در حال ورود به اروپاست. بدون این خودروها نمی‌توان به اهداف آلایندگی دی‌اکسید کربن ۲۰۳۰ رسید.


در طول سه سال آینده خودروسازان آلمانی بیش از ۴۰ میلیارد یورو را صرف توسعه حمل‌ونقل الکتریکی خواهند کرد و همچنین ۱۸ میلیارد یوروی دیگر را نیز به سرمایه‌گذاری در دیجیتالی، ارتباطی و اتوماتیک کردن خودروها اختصاص خواهند داد.


گفته شده آلمان نیز همانند دیگر اقتصادهای بزرگ اروپایی به دنبال سهم بالاتر از خودروهای الکتریکی است. مدیر صنعت خودروی آلمان می‌داند که به منظور پیشبرد بهتر برنامه‌ها باید زیرساخت خودروهای الکتریکی گسترش یابد و مشوق‌های خوبی برای خریداران خودروهای الکتریکی در نظر گرفته شود.


عواملی همچون قیمت‌های بالاتر، برد محدود و زیرساخت‌های نه چندان مناسب برای خودروهای الکتریکی هنوز هم جزو پاشنه آشیل‌های این خودروها هستند و به همین خاطر است که مشوق‌ها اهمیتی کلیدی دارند و رقبای سرشناسی همچون دایملر و ب ام و یا فولکس‌واگن و فورد باهم بر روی توسعه‌ی خودروهای خودران کار می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. بهراد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    تو خودرو های بنزینی میگفتن این مصرفش بالاس آلایندگیش زیاده فلان گرم co تولید می کنه و بر اساس همینا مالیات و محدودیت های ترافیکی رو اعمال می کردن
    تو الکتریکی ها بنظرتون چی بگن؟ مثلا میری معاینه فنی میگه بازده موتور الکتریکیت پایین اومده
    یا فلان نوع باتری موقع بازیافت ضرر بیشتری به محیط زیست وارد می کنه پس مالیات بیشتری باید بدی یا برد ماشین شما بیشتره ترافیک بیشتری ایجاد می کنه پس نمی تونی وارد طرح ترافیکی بشی.
    منظورم اینه که الان به الکتریکی ها آوانس میدن فردا که همه الکتریکی شدن می خوان چیکار کنن؟آیا ماشین هیدرونی یا … قراره نسل بعدی خودرو های سبز باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    بهراد جان موضوع این مقاله هم همینه. میگه خودروسازها دارن روی خودروهای خودران سرمایه گذاری میکنن. شاید الان خودروهای خودران به این معنی باشن که خود ماشین کنترل خودشو تو سطوح مختلف در دست داشته باشه، اما هدف اینه که به سطحی برسن که خودرو کاملا هوشمند بشه که شما فقط بشینی رو صندلی و بهش مقصد بدی و اونم اجرا کنه. روزی که به این سطح برسن در خیلی موارد بخصوص برای مصارف شهری خودروهای شخصی دیگه معنایی ندارن و اشتراکی میشن. شما میتونی با یه اپ رو گوشی تمام جابجاییهای شهری خودتو انجام بدی بدون اینکه نگران جای پارک و هزینه های مالکیت خودروی شخصی رو داشته باشی.
    فقط برای تفریح و مسافرت و طبیعت گردی میتونی از ماشین شخصی استفاده کنی که اونم از نظر تکنولوژی کاملا متفاوت با الان میشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا