متفرقه

5 سوپرکار تصادفی با قیمت مناسب!

خرید یک خودروی تصادفی یا در اصطلاح بیمه totaled car روش جدیدی برای سرمایه‌گذاری نیست و برخی افراد در آمریکا قبلاً تجربه‌ی زیادی را در این زمینه به دست آورده‌اند. اکثر اوقات مردم در حالی خرید خودروهای جذاب و گران‌قیمتی هستند که پس از رفع مشکلات مربوط به تصادف قیمت بالاتری خواهد داشت. این دقیقاً همان کاری است که دست‌اندرکاران کانال یوتیوب JohnStax می‌دهند. ویدئوی جدید این کانال نشان‌دهنده‌ی ۵ سوپرکاری است که تنها آسیب‌های جزئی داشته و قطعاً توجهات را به خود جلب می‌کنند.


اولین خودرو نیسان GT-R نیسمو است و با بررسی آن چند نکته دستگیرمان می‌شود. با استفاده از دستگاه‌های ویژه فهمیده شده که این خودرو توسط شرکتی متفرقه و نه خود شرکت بیمه فروخته شده و قبلاً ۲۲ بار دست‌به‌دست شده است! اما مهم‌ترین موضوع این بوده که خودرو شش ماه پیش با تصادفی شدیدتر در بخش عقبی فروخته شده است. فردی این خودرو را خریده و پس از تعمیر نصفه و نیمه تلاش داشته آسیب ساختاری اصلی را پنهان نگه دارد.


دومین خودرو یک فراری FF است که تنها آسیب آن شیشه‌ی شکسته است. خب پس چرا این خودرو حراج شده است؟ FF یاد شده قبلاً دزدیده شده و پس از آن روبه‌راه شده است و شرکت بیمه تلاش داشته ضرر را به حداقل برساند. به نظر می‌رسد این ‌یک معامله‌ی مناسب است.


سومین خودرو یک GT-R دیگر است که گفته شده بهترین پیشنهاد بین این ۵ خودرو بوده اما ما می‌خواهیم روی مرسدس-ای ام جی GT R سبز رنگ مدل ۲۰۱۸ تمرکز کنیم. بخش اعظم آسیب این خودرو به در سمت سرنشین مربوط می‌شود. قوای محرکه، سیستم تعلیق و کابین در شرایط فوق‌العاده‌ای قرار داشته و در واقع به سختی می‌توان باور کرد که این آسیب جزئی باعث total شدن چنین خودروی نادر و گران‌قیمتی شده باشد.


آخرین خودرو هم یک فراری کالیفرنیا می‌باشد که بدنه‌ای بدون تصادف داشته اما زیر خودرو خرابی بزرگی وجود دارد. کارکرد کم، سابقه مشخص و شرایط کلی عالی باعث شده‌اند این کالیفرنیا به معامله‌ای معقول تبدیل شود.

توضیح: شرکت‌های بیمه خودروهایی را که آسیب زیادی داشته و هزینه‌های تعمیر آن‌ها غالباً بالاتر از حد معمول و حتی قیمت خودرو است را به‌ عنوان خودروهای total شده در نظر می‌گیرند و آن‌ها را در حراجی‌ها به فروش می‌رسانند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    جالب بود
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      بنزه با رنگ بدنه خاصش بشدت وسوسه انگیزه
      و‌ این کار یه تجارت پر سوده ظاهرا
      و البته شاید از نظر انسانی و وجدانی کار درستی نباشه!!!!
      .
      (که البته اکثر ما هم ماشین تصادفی مشکل دار رو به اسم بدون رنگ میفروشیم)
      چند وقت قبل هم یه سوپر اسپرت با دنده عقب خراب رو یکی خریده بود درستش کنه تو همین پدال بود فیلمش
      .
      .
      و فقط یه سوال؟؟؟
      چطور در مورد فراری ff میگه
      شیشه شکسته شده…
      دزدیده شده…
      بعد رو به راه شده…
      بعد واسه فروش از طرف بیمه گذاشته شده؟؟؟
      .
      مگه ماشین دزدی رو هم میشه رسما فروخت؟؟؟
      اونم توسط شرکت بیمه؟؟؟
      خب مالک اصلی خودرو که مشخصه توی همون بیمه
      مشکل این فراری که بیمه به اصطلاح خودمون تو لیست ماشینای اوراقی گذاشته رو متوجه نمیشم؟؟؟
      و چطور ماشین دزدی داره قانونی زیر قیمت فروخته میشه؟؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. بهراد

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (753 ديدگاه)

        دوست عزیز طبق قوانین بیمه ، در صورت سرقت خودرو،مالک باید به پلیس اطلاع بده و بعد از طی مراحل قانونی و یه مدت زمان معین اگر خودرو پیدا نشد و بیمه تعهد جبران خسارت ناشی از سرقت خودرو رو داشت ، مبلغ خودرو با کسر فرانشیز یا بدون کسر فرانشیز(بسته به نوع قرار داد) پرداخت می کنه و مالک هم حتی در صورت پیدا شدن خودروی مفقودی حق استفاده از اون رو نداره و عملا ماشین مال شرکت بیمه هست و میتونه با هر مبلغی که دلش بخواد به مزایده بزاره.چون مالک هم هزینه ی ماشینو دریافت کرده انگار فروخته به شرکت بیمه.

        موافقم 0
        مخالفم 1
  2. فرامرز

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    هزینه تعمیرات تو خارج از کشور خیلی بالاست و ربطی هم به ارزش خودرو نداره. یعنی شما یه ماشین ۱۰ هزار یورویی و ۵۰ هزار یورویی برای یه تعمیر مشابه تقریباْ هزینه مشابهی رو باید بپردازید چون قسمت اعظم هزینه برای زمان کار هست که تو آلمان اغلب ساعتی حدود ۱۰۰ یورو برای کار مفید باید پرداخت کنید. مثلاْ خودروی فولکس گلف که فراوون ترین خودرو تو آلمان هست برای یه تعویض سپر باید حدود ۳۰۰۰ یورو هزینه کرد. ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو واسه سپر و تجهیزاتش (سنسور پارک، مه شکن، چراغ شور، جلو پنجره و لوگو هم ممکنه آسیب دیده باشن)، حدود ۵۰۰ یورو هزینه جدا کردن قطعات آسیب دیده (چک کردن احتمال خسارات داخلی و نصب قطعات جدید)، ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو هزینه رنگ و حدود ۳۰۰ یورو هم دستمزد نقاشی. روی تموم اینا هم یه ۱۹٪ مالیات بر ارزش افزوده میخوره (چون تعمیرگاه از درآمدش اون رو باید بده) . یعنی اگه فقط سپر آسیب دیده باشه برای یه خودروی ۲۰ هزار یورویی بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ باید هزینه کرد. این هزینه ها برای مرسدس ای کلاس شاید ۵۰ درصد گرونتر باشه در حالیکه قیمت خودرو ۲-۳ برابره. حالا شما اگه یه گلف ۱۰ سال کارکرد ۵۰۰۰ یورویی خریده باشید با یه تصادف خیلی کوچیک نصف ارزش خودرو رو باید هزینه کنید یا اگه یه داچیا ۱۰ سال کارکرد خریده باشید بهتره کلاْ خودرو رو اسقاط کنید یا خودتون تعمیرات جزئی رو انجام بدید!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Khan

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (362 ديدگاه)

      اونوقت بیمه‌ای بدنه هزینه اش چند درمیاد؟ که درصورت تصادف اینا رو بپردازه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. emad1990

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      فرامرز اطلاعات جالبی بود احسنت

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا