متفرقه

قانونی شدن خودروهای خودران در میشیگان آمریکا

در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، در ایالت میشیگان این جمهوری‌خواه‌ها بودند که به پیروزی رسیدند، این ایالت یک فرماندار جمهوری‌خواه دارد و این حزب کنترل هر دو خانه قانون‌گذاری را در این ایالت در اختیار گرفته است. ولی این ایالت تاکنون بیشترین میزان قوانین مرتبط با رانندگی خودکار را تاکنون در آمریکا تصویب کرده است. این دو موضوع کاملاً متضاد هم هستند، می‌دانیم.

Driverless Cars
فرماندار ریک سیندر امروز این قانون را امضا کرد، حرکتی که پشتیبانی کامل کمپانی‌هایی مانند تویوتا، گوگل، اوبر و لیفت را با خود داشت. ماه شهریور امسال در گزارش‌ها آمده بود که سنای میشیگان چنین لایحه‌ای را تصویب کرده است، اکنون با امضای فرماندار پای این قانون، خودروهای خودران آزادانه می‌توانند در تمامی جاده‌های این ایالت، در هر زمانی و توسط هرکسی حضور پیدا کنند. یا هیچ‌کس!

driverless cars
این قانون میشیگان در مقایسه با قوانین فلوریدا یا کالیفرنیا غیرعادی می‌باشد، زیرا به این کمپانی‌ها اجازه می‌دهد که خودروهای خود را بدون کنترل‌های سنتی مانند فرمان یا پدال به فروش برسانند. این خبری فوق‌العاده برای گوگل و خودروی خودران موشی شکلش است، از سویی دیگر تصویب این قانون اهمیتی یکسان برای سایر شرکت‌های فعال در صنعت خودرو و تکنولوژی دارد که تلاش می‌کنند تا سرویس‌های اشتراک خودروهای خودران را راه‌اندازی نمایند. به‌زودی می‌توانیم شاهد حضور ربات‌های تاکسی در خیابان‌های این ایالت باشیم.

ford Autonomous
فرماندار سیندر در مورد تصویب این قانون می‌گوید:

با ایجاد دستورالعمل‌ها و استانداردها برای خودروهای خودران، ما به شیوه‌ای بی‌نظیر به حرکت خود ادامه می‌دهیم که زمینه‌ای مناسب برای گسترش صنعت حمل‌ونقل و درعین‌حال تضمین امنیت عموم مردم فراهم آورده است.

Google Self-Driving Car
Google Self-Driving Car

منبع: autoblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (217 ديدگاه)

    عاشق ایم ماشین گوگلم
    خیلی رانندگی باش باید کیف بده ///

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ASA

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    تیتر فردا
    خودروهای خودران به دلیل مشکلات قضایی از روی زمین محو میشوند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اونا چنین قوانینی تصویب می کنن ما هم تازه یه قانون تصویب کردیم که سطح روابط دیپلوماتیکمون رو با انگلیس کاهش بدیم(نه که حالا خیلی با انگلیس رابطه داریم).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    تصمیم جالبی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا