چشم اندازمتفرقه

هزینه‌های ارتباطات و اتصالات در سدان‌های لوکس

ارتباطات داخل خودرویی برای خودروهای گران‌تر بازار استفاده می‌شد. هم‌اکنون، تقریباً هر خودرویی برخی جنبه‌های ارتباطی نظیر بلوتوث و وای-فای و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی را دارد؛ اما حتی در این زمانه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات، شما مجبورید برای وارد شدن به بازی پول بپردازید. اینجا هزینه‌های ارتباطات و اتصالات در ۸ خودروی سدان لوکس را برشمرده‌ایم.

Cadillac unveils CUE - a full suite of infotainment, navigation
ب‌ام‌و سری ۳
سری ۳ معروف تجهیزات تکنولوژی استاندارد و در دسترس فراوانی را پیشنهاد می‌دهد. مدل پایه‌ی ۳۲۰i که بهای آغازی ۳۴۱۴۵ دلاری برای مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ دارد به‌صورت استاندارد با بلوتوث،USB و سیستم iDrive با صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی عرضه می‌شود. با ۳۵۰ دلار بیشتر شما می‌توانید همگام‌سازی گوشی هوشمند را به خودرو اضافه کنید که به شما امکان دسترسی به برنامه‌های حمایت شده از قبیل ناوبری، فیسبوک و Spotify را می‌دهد. در مدل قدرتمندتر ۳۲۸i که بهای آغازی ۳۹۳۴۵ دلاری دارد شما می‌توانید بسته‌ی ۲۷۵۰ دلاری تکنولوژی را سفارش دهید که دربردارنده‌ی ناوبری، ترافیک آنی و برنامه‌های ب‌ام‌و است. برای مدل سال ۲۰۱۷، مدل ۳۳۰i جایگزین ۳۲۸i خواهد شد.

مرسدس بنز C کلاس
C کلاس سطح تریمی برابر برای رقابت با مدل پایه‌ی ب‌ام‌و ۳۲۰i ندارد (این وظیفه به CLA واگذار شده) بنابراین کار با C300 با قیمت ۳۹۸۷۵ دلاری آغاز می‌شود. با این قیمت شما سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش ۷ اینچی به دست می‌آورید که با صفحه لمسی استاندارد و دسته‌ی چرخان هماهنگ است. این خودرو همچنین دارای اتصالات بلوتوث و دو پورت USB می‌باشد. پکیج مولتی‌مدیای ۲۶۹۰ دلاری مواردی از قبیل صفحه‌نمایش ۸.۴ اینچی و سیستم ناوبری و ترافیک آنی و آب‌وهوا با اشتراک ۵ ساله را به خودرو اضافه می‌کند. همچنین وای-فای نیز در دسترس است.

آئودی A4
A4 جدید برای مدل دیفرانسیل جلوی ممتاز بهای ۳۸۲۵۰ دلاری طلب می‌کند و به‌صورت استاندارد با بلوتوث، سیستم اطلاعات سرگرمی MMI با صفحه ۷ اینچی و اینترفیس گوشی هوشمند آئودی با حمایت از اپل کارپلی و اندروید اتو عرضه می‌شود. پکیج ۲۴۰۰ دلاری ناوبری MMI مواردی از قبیل ناوبری با کنترل صدا و وای-فای، جست‌وجوی صوتی گوگل، ترافیک آنی و… را در بردارد.

اینفینیتی Q50
این خودرو برای مدل پایه‌ی ۲۰۱۶ پیشرانه‌ی جدید ۲ لیتری توربو را دریافت کرده و قیمت آغازی ۳۴۸۵۵ دلاری دارد. با این قیمت شما صاحب سیستم اطلاعات سرگرمی با دو صفحه‌نمایش ۷ و ۸ اینچی، بلوتوث، برنامه‌های InTouch اینفینیتی و پورت‌های دوگانه‌ی USB می‌شوید. اگر خواهان سیستم ناوبری و ارتباطات تلماتیک هستید باید مدل ممتاز با قیمت ۳۸۵۵۵ دلاری را انتخاب کنید. ارتباطات دوربرد دربردارنده‌ی دستیار شخصی اینفینیتی، تقویم گوگل و… می‌باشد.

لکسوس IS
مدل IS 200t نسخه‌ی پایه‌ی لکسوس IS برای سال ۲۰۱۶ است و با قیمت پایه‌ی ۳۸۲۷۵ دلاری تجهیزات استاندارد زیادی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش رنگی، ارتباطات بلوتوث و USB و دسترسی به ترافیک آنی و وضعیت آب‌وهوا اشاره کرد. پکیج ۱۵۰۵ دلاری ناوبری نیز مواردی همچون ناوبری با فعال‌سازی صوتی، بلوتوث نسخه‌ی ۲.۰ با همگام‌سازی دفترچه تلفن، راهنمای سوخت و برنامه‌های لکسوس را به خودرو اضافه می‌کند.

کادیلاک ATS
مدل پایه‌ی ATS با پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و قیمت ۳۴۲۱۰ دلاری عرضه می‌شود. با این قیمت شما می‌توانید مالک سیستم اطلاعات سرگرمی CUE کادیلاک با صفحه‌نمایش ۴.۲ اینچی، بلوتوث، مالکیت سه‌ماهه‌ی آزمایشی سرویس آن استار جنرال موتورز با اتصالات وای-فای و پورت‌های دوگانه‌ی USB می‌شوید. پکیج صدای محیطی کادیلاک موارد اضافه‌تری همچون صفحه‌نمایش ۸ اینچی، اتصال بلوتوث بهتر، شارژ وایرلس و سازگاری با اپل کارپلی و اندروید اتو را با قیمت ۱۵۷۵ دلاری در بر دارد. سیستم ناوبری تنها در تریم لوکس با قیمت ۳۸۳۵۵ دلاری در دسترس است. این مدل به‌صورت استاندارد از یکپارچه‌سازی گوشی هوشمند و صفحه‌نمایش ۸ اینچی سود می‌برد. پکیج ناوبری ۱۳۴۵ دلار ارزش دارد.

آکورا TLX
این خودرو بهای آغازین ۳۲۶۳۵ دلاری دارد و به‌صورت استاندارد دارای سیستم اطلاعات سرگرمی با دو صفحه‌نمایش، بلوتوث، پورت USB آیفون، سیستم Siri با امکان فرستادن پیام و کنترل صوتی است. با انتخاب یک تریم بالاتر از مدل پایه شاهد اضافه شدن پکیج تکنولوژی خواهید بود که دربردارنده‌ی ناوبری با نمایش سه‌بعدی، ترافیک آنی، ارتباطات تلماتیک آکورا لینک با اشتراک سه‌ماهه‌ی رایگان است.

ولوو S60
این خودرو در انتهای عمر خود قرار دارد اما هنوز هم تجهیزات خوبی را در برابر رقبا عرضه می‌کند. مدل پایه‌ی دیفرانسیل جلوی T5 بهای آغازی ۳۵۰۹۰ دلاری دارد و با سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش ۷ اینچی، ارتباطات بلوتوث و USB و سرویس‌های تماس اضطراری ولوو با اشتراک ۶ ماهه و همچنین وای-فای عرضه می‌شود. تریم ممتازتر این خودرو دارای قیمت اضافه‌ی ۲۶۵۰ دلاری است و سیستم ناوبری ولوو با نقشه‌های به‌روز را به خودرو اضافه می‌کند. مدل ۴۰۳۹۰ دلاری T6 به‌صورت استاندارد از سیستم ناوبری سود می‌برد.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. كوروش

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    خیلی بالا نبود بعد منطقی هم هستند (البته نه همه ) بخاطر کارایی بسیار خوب بخصوص بی ام و که همه ازش تعریف می کنند

    – راستی مثل اینکه این یارو ایوانس از تاپ گیر شر رو کم کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی آلمانی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    من نفهمیدم یعنی به جز کادیلاک هیچ کدوم وای فای ندارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یو اس اس اینترپرایز

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    روز به روز شاهد فناوری و تکنولوژی ها جدید هستیم در صنعت خودروسازهای مشهور دنیا
    واقعا افرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بالاخره استفاده از خدمات هزینه ی خودشو داره و شرکت ها نمی تونن مجانی به مشتریا خدمات بدن وگرنه ورشکست میشن اما قیمت 2650 دلاری سیستم ناوبری ولوو خیلی گرونه.البته یجورایی تکنیک بازاریابی برای خرید مدل 40 هزار دلاریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یکی از یکی بهتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا