معرفی پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا

نیسان لیف الکتریکی جایگاه اول خود به عنوان پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی دنیا را به بایک EV واگذار کرد. این خودروی چینی در دو ماه ابتدایی سال جاری توانسته عنوان محبوب‌ترین خودروی الکتریکی را به خود اختصاص دهد.


بنا به گزارش جاتو دینامیک، بایک EC توسط 15132 نفر انتخاب شده که نشان دهنده رشد فروش 329 درصدی است. در همین بازه زمانی نیسان لیف نیز افزایش فروش 34 درصدی داشته اما این موضوع برای حفظ جایگاه اول کافی نبوده است. به همین منوال نسل جدید جک IEV 5 نیز با فروش 6118 دستگاهی در رتبه سوم ایستاده است.


اما رنو Zoe هم جایگاه سومی خود را از دست داده و فاصله فروش 1717 دستگاهی با خودروی بالاتر از خود داشته است. البته این سوپرمینی فرانسوی توانسته تسلا مدل S را پشت سر بگذارد. این خودروی آمریکایی افت فروش 40 درصدی داشته و فروش 4156 دستگاهی را ثبت کرده است.


رتبه ششم پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی دنیا نیز به چری و خودروی EQ1 آن با فروش 4149 دستگاهی رسیده است. فولکس‌واگن e-Golf با فروش 4091 دستگاهی فاصله کمی با چری داشته و البته از افزایش فروش 243 درصدی لذت می‌برد.


تسلا در ماه‌های ژانویه و فوریه 2018 تنها 4047 دستگاه از مدل 3 جدید را به مشتریان تحویل داده درحالی‌که هیوندای آیونیک الکتریکی با فروش 3801 دستگاهی از رشد فروش قابل‌توجه 227 درصدی خشنود بوده است.


نهایتاً پایان بخش این لیست دیگر محصول تسلا یعنی مدل X است که فروش آن با افت 25 درصدی به 3674 دستگاه رسیده است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. پیکان جوانان گوجه ای
    سوابق: (789 دیدگاه) ,

    تسلا یک روند شروع کرد ولی الان داره خودش عقب میمونه و باید یک تکونی به خودش بده هنوز تمام خودروسازهای بزرگ وارد نشدن ولی از سال 2020 یعنی کمتر از دو سال لشگری از خودروهای الکتریکی از برندهای معروف وارد بازار میشه و کار تسلا خیلی سخت میشه من هنوزم بزرگتریم مشکل تسلا را طراحی بیرونی اون میدونم ونبود جلوپنجره به زیبایی این برند لطمه زده برای درک بهتر حرفم نسل اول تسلا مدل s با نسل دوم مقایسه کنید

    پاسخ
    1. Saeed Boroomand
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      یکی از دلایل زیبایی مدل اس حداقل فیس لیفتش نبود جلو پنجره هست. البته طراحی جلوی مدل سه خوب نیست، هر چند در کل ماشین خوش ساختیه از نزدیک.
      توی دو سه ماه اول سال فروش ماشین کلا توی امریکا کمه به خاطر استفاده از بازگشت مالیاتی و غیره معمولا خرید ماه های آخر زیاده و تابستون.
      مدل سه اگه به روند فعلی اش ادامه بده همین الانش تولیدش بیشتر از همه ی بقیه هست. و مشکلات خط تولیدش کم تر شده نسبت به چند هفته قبل.
      در کل طراحی تسلا پخته نیست هر چند رویه مینیمالیستی شون در دراز مدت جواب خواهد داد، و با یکی دو نسل پالیش کردن حل میشه طراحی هم.
      برای ایران که وارد کننده هست، رشد اقتصادی و تولید ارزون قیمت چین میتونه خیلی سودمند باشه.
      طی بیست سال آینده اکثر شرکت های خودروسازی در صورت تداوم جهانی سازی ورشکست خواهند شد، و در کل عرضه ی ماشین هم توی کشور های صنعتی کاهش پیدا میکنه به خاطر اشتراک خودرو،
      همین الانش اشتراک دوچرخه داره خیلی رشد چشمگیری پیدا میکنه، ماشین ها هم نهایتا همین مسیر رو طی خواهند کرد. که شما اولین ماشین پارک شده رو استفاده میکنی و هر جا دوست داشتی در مقصد پیاده میشی و نفر بعدی استفاده میکنه .

      پاسخ
  2. حمیدرضا
    سوابق: (1606 دیدگاه) ,

    بازار بزرگ چین باعث شده خودروسازای این کشور برن تو لیست پرفروش ترین ها

    پاسخ
  3. Sepehr
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    واقعا بایک شرکت خیلی خوبی هست بین چینیا. من خودم بیش تر از دوساله بایک سابرینا دارم و همه جا هم باهاش رفتم به جرات میگم که با هیچ خودرویی تو این قیمت قابل مقایسه نیست.امکاناتش خیلی مناسبه شتابش و کشش عالیه و مهم تر ازهمه اینکه فوق العاده کم خرج و بی دردسره و تا الان کوچکترین خرجی رو دست من نذاشته .تنها مشکلش اینه که مزخرف ترین شرکت جهان یعنی دیار خودرو خدماتشو میده که البته در وا قع هیچ خدماتی نمیده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.