متفرقه

چینی‌ها به دنبال فروش هرچه بیشتر خودروهای هیدروژنی

خودروسازان چینی در حال برنامه‌ریزی برای افزایش فروش خودروهای هیدروژنی سلول سوختی هستند. این خودروها سهم زیادی از بزرگ‌ترین بازار خودرویی دنیا را به خود اختصاص نداده‌اند اما انتظار می‌رود مقامات دولتی این کشور سیاست‌های حمایتی خود از آن‌ها را طی چند روز آینده اعلام کنند.

سایک موتور به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز چینی به دنبال فروش بیش از ۱۰ هزار خودروی سلول سوختی تا سال ۲۰۲۵ می‌باشد. به همین منوال شرکت فوتون موتور هم به عنوان زیرمجموعه بایک که مشغول تولید خودروهای تجاری است هدف‌گذاری فروش ۴ هزار خودروی هیدروژنی تا سال ۲۰۲۳ را اعلام کرده است. این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ به فروش ۱۵ هزار دستگاهی برای این خودروها برسد.

Hyundai Tucson Fuel-Cell

این اخبار پس از اظهارنظر وزارت اقتصاد چین منتشر می‌شود. گفته شده چینی‌ها سیاست‌های جدیدی را برای حمایت از این تکنولوژی اتخاذ خواهند کرد. چین ناوگان نسبتاً کوچکی از خودروهای هیدروژنی را داشته و تنها حدود ۷ هزار دستگاه از این خودروها در چین تردد می‌کنند. این در حالی است که بیش از ۴ میلیون خودروی تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در چین به فروش رفته‌اند.

BMW hydrogen fuel cell

سیاست‌های جدید نیازمند زیرساخت‌های جدید، وجود زنجیره تأمین و مدل تجاری بهتر خواهند بود. احتمالاً شهرهای پکن، شانگهای و… به عنوان شهرهای پایلوت این طرح انتخاب خواهند شد.

در همین اثنا برندهای جهانی همچون تویوتا و هیوندای نیز برنامه‌های خود برای خودروهای هیدروژنی در چین را اعلام کرده‌اند. همچنین تویوتا به دنبال همکاری با ۵ کمپانی بزرگ چینی یعنی گروه بیجینگ، فاو، بیجینگ سینوهای تک، دانگ فنگ موتور و گروه گوانگ ژو به منظور توسعه قوای هیدروژنی است تا از آن‌ها در خودروهای تجاری استفاده شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مهزیار

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (441 ديدگاه)

    برتری هیدروژنی نسبت به الکتریکی چیه؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. Mr

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام. خب هر کدام برتری هایی دارند. اما پاک ترین سوخت ممکن هیدوژنی هست.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. امین

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      برد بیشتر(معمولا) زمان سوختگیری کم ایجاد نکردن آلودگی به دلیل انتشار تنها بخار آب (البته مثل الکتریک آلودگی های فرعی داره)

      موافقم 5
      مخالفم 0
  2. دی جی70

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    ایران برنامش تا2055تولید خودرو بننزینی یورو0 با مصرف صدی 15لیتره

    موافقم 23
    مخالفم 1
  3. مهرداد كمال

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    دیگه کسی نفت ایران رو نمیخواد این جور پیش بره سوختای جایگزین و انرژی های جدید
    فک کنم دولت مجبور شه نفت رو به خودمون بفروشه

    موافقم 9
    مخالفم 0
  4. AMG_S73///

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    بازم هونگچی??
    خدایی آدم از اسمش خنده میگیره???

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. حميدرضا

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    انقدر قدرت اقتصادیشون زیاد شده شهرهای بزرگ رو به راحتی برای استفاده از تکنولوژی های نوین انتخاب موارد اصلاحی رو در اونجا انجام میدن
    استفاده از هیدروژن در خودرو یه زمانی ارزو بودتا چند سال دیگه طبیعی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Farhad

    ۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    عرض ادب
    پاکترین سوخت ممکن برقه
    اگه منبع تولیدش خود ماشین باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا