متفرقه

کاهش جزئی سرعت، افزایش چشمگیر ایمنی جاده‌ای

بنا به تحقیق جدید انجام شده، کاهش حدود ۳۲ کیلومتر در ساعتی محدودیت‌های سرعت جاده‌ای می‌تواند به منظور بهبود ایمنی خودروها اعمال شود.


مطالعه‌ای که توسط موسسه International Transport Forum یا همان ITF انجام شده ایمنی جاده‌ای ۱۰ کشور مختلف را بررسی کرده و فهمیده که رابطه مستقیم و قوی‌ای بین سرعت و تعداد تصادف و فوتی‌ها وجود دارد. ITF موسسه‌ای است که از نظر سیاست‌های حمل‌ونقل به عنوان یک اتاق فکر عمل می‌کند.

The Fastest and Slowest states
بنا به گفته این موسسه، یافته‌های جدید با فرمول عملی مورد استفاده که در آن گفته می‌شود هر یک درصد افزایش سرعت متوسط باعث افزایش دو درصدی تصادفات منجر به جراحت، افزایش سه درصدی تصادفات منجر به فوت و شدید و افزایش چهار درصدی تصادفات منجر به فوت می‌شود مطابقت دارد.


این مطالعه نتیجه می‌گیرد کاهش اندک حداکثر سرعت مجاز خودروها در جاده‌ها باعث کاهش قابل‌توجه ریسک تصادفات و فوتی‌ها خواهد شد.


موسسه ITF توصیه می‌کند سرعت باید در کل جاده‌ها کاهش یابد. محققان پیشنهاد می‌کنند محدودیت سرعت در مناطق شهری و مسکونی ۳۰ و در مناطق جاده‌ای و بین‌شهری باید ۵۰ کیلومتر در ساعت کاهش یابد. همچنین گفته شده محدودیت سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعتی در جاده‌های روستایی خوب خواهد بود اما پیشنهادی برای حداکثر سرعت خودروها در بزرگراه‌ها نشده است.


نتیجه‌گیری از مطالعه بدین شرح است:

به منظور کاهش ترومای جاده‌ای همچون فوتی‌ها و مجروحان، دولت‌ها باید کارهایی به منظور کاهش سرعت در جاده‌ها و تفاوت‌های بین سرعت انجام دهند. شاید ریسک یک تصادف تنها کوچک به نظر آید اما از نظر اجتماعی، زمانی که سرعت مجاز خودروها کاهش می‌یابد ایمنی جاده‌ای به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

نتایج این تحقیق درست در نقطه مقابل تحقیقی است که دانمارکی‌ها سال ۲۰۱۴ انجام داده بودند. محققان آن زمان گفته بودند افزایش سقف سرعت مجاز خودروها باعث کاهش تفاوت سرعت بین سریع‌ترین و کندترین رانندگان خواهد شد و بدین ترتیب ایمنی جاده‌ای بهبود خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. #ali.m#

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    اینجا سرعتو به 40کیلومتر بر ساعت هم محدود کنید باز با این وضع ایمنی ماشینامون تعداد کشته ها کم نمیشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    اینم از اون تحقیقات ه صد من یه غازه / خب پرواضحه / فوتی چیه اگر اتومبیل ها حرکت نکنن زادو ولد هم میسره ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیx76

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    اگه اینطوره الان از المان چیزی نمونده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان سرعت مجاز سرعتی است که بتوانید خودروی خود را بین خطوط حفظ نمایید یعنی اگر در جایی سرعت مجاز ۱۱۰ باشد ولی شما نتوانید بین خطوط برانید باید سرعت را به نود یا صد کاهش دهید حالا شما می توانید سرعت مجاز را برای خود محاسبه کنید . و من ا… توفیق

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا