متفرقه

کنجکاوی، سلفی می‌گیرد‎

روزها می‌گذرند و آفرودها از جاده خارج و خارج‌تر می‌شوند اما هرچه هم فاصله بگیرند به مریخ نخواهند رسید. مریخ را که می‌شناسید؟ همان سیاره قرمزرنگ و بی‌آب‌وعلف که همسایه بغلی زمین ماست. امروزه تنها روبات‌هایند که تن به زندگی در سیاره سرخ داده‌اند، یکی از این روبات‌های بخت‌برگشته مریخ‌نورد فوق-پیشرفته کنجکاوی است.
او کره آبی‌رنگ کوچکمان را در نوامبر سال ۲۰۱۱ ترک کرد و از اوت ۲۰۱۲ بر خاک بی‌ثمر مریخ به‌پیش می‌رود.

Curiosity Rover Takes “Selfie” On Mars
Curiosity Rover Takes “Selfie” On Mars
کنجکاوی مسئول آزمایش‌های زمین‌شناسی، اکتشاف عمومی و آنالیز کردن آب‌وهوا و اتمسفر است؛ اما چون‌که تب سلفی پیر و جوان، زن و مرد و روبات و غیر روبات نمی‌شناسد، کنجکاوی «سلفی»! هم می‌گیرد آن‌هم درست روی مریخ.

همین اواخر کاوشگر فضول زمینی‌ها هنگام انجام دادن کارهایش، یکهویی یک سلفی (خودنگاره) از خودش گرفت و به زمین فرستاد. این تصویر دست گل سیستم MAHLI است، کوتاه شده لنز دستی تصویرساز مریخ (اساساً همان دوربین آن‌برد که برای ثبت تصاویر نمای نزدیک از صخره‌ها استفاده می‌شود.)

Curiosity Rover Takes “Selfie” On Mars
Curiosity Rover Takes “Selfie” On Mars
ناسا می‌گوید که این اولین سلفی کنجکاوی است که از زاویه‌ای بسیار کم ثبت‌شده، تصویری که حتی «شکم» روبات را هم نشان می‌دهد. یک سنگ کوچک هم از زیر چرخ او که ۵۰ سانتی‌متر قطر و ۴۰ سانتی‌متر عرض دارد، دست تکان می‌دهد.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر محمد

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (279 ديدگاه)

    خیلی خوبه که اخباری از این دست هم در پدال منتشر بشه تا اطلاعات بیشتری در زمینه ی اینجور ماشین ها کسب کنیم
    به هر حال جالبه ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. american and japan

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    نخرید تا برشکسته شوند و این خودرو های 30 سال پیش با بد ترین کیفیت و بالاترین قیمت از بین برن.اگر ارزون کنند و کیفیت روهم خوب کنند و ما باز هم بخریم هیچ فایده ای نداره چرا که در اثر گذشت زمان دوباره قیمت ها رو میارن بالا و کیفیت رو کم میکنند وقتی که ببینند مردم دوباره دارن میخرن.و ما نه تنها ایرانی نمیخریم بلکه هیچ ماشینی نمیخریم مگر دسته دوم.

    ما نمیخریم تا برشکسته شوند و این خودرویی که به ظاهر تولید ملی هست ولی چینی رو ریشه کن کنیم.

    نمیخریم تا برشکسته شوند و تعرفه واردات گمرکی که به خاطر این دو خودرو ساز گذاشتند تا رقیبی نداشته باشند و خودرو های خودشون رو به فروش برسونند برداشته بشه تا قیمت خودرو های وارداتی هم کاهش پیدا کنه

    ما نمیخریم تا برشکسته شوند و واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی آزاد بشه چرا که حق ماست که سوار بشیم چرا که همه ی دنیا سوار میشن

    ما نمیخریم تا برشکسته شوند و این آلودگی هوا و مصرف بنزین که نتیجه ی آلایندگی و مصرف بالای خودرو های این دو خودرو ساز هست ریشه کن بشه

    ما نمیخریم تا برشکسته شوند و بتونیم انتقاممون رو برای اقوام و خویشان و اشنایان و اطرافیان و هموطنان و… که در اثر نداشتن ایمنی این ماشین ها جون خودشون رو در اثر تصادفات از دست دادن رو بگیریم.

    ما نمیخریم تا برشکسته شوند و آینده ی خانواده و فرزندانمون رو از این ذلت و خفقان نجات بدیم تا اونا هم گیر این دو خودرو ساز نیوفتند

    ما نمیخریم تا برشکسته شوند و بتونیم وقت و هزینه ای که بابت تعمیر ماشین صفرمون که هنوز چیزی کار نکرده خراب شده رو جبران کنیم

    ما نمیخریم تا برشکسته شوند و ماشین های 30 سال پیش تولیدشون متوقف بشه و یه توریست میاد ایران خنده اش نگیره بابت این ماشین ها و آبروی کشورمون نره

    ما نمیخریم تا برشکسته بشن تا به ملت وطن آینده ی فرزندان و خودمون خیانت نکرده باشیم

    ما نمیخریم تا برشکسته شوند و نمیخریم و نمیخریم و نمیخریم به هزاران دلیل دیگر
    ملت کپی کنید تا همه بدونند هیچکس نمیخره و کلاهی سرشون نرفته.توی تمام شبکه های اجتماعی خواهشا پخش کنید.این کمپین خاصی نیست.این ملت 70 میلیونی هست که از دستشون به تنگ اومده.
    پدال میدونم ربطی نداره ولی خواهشا پیامم رو منتشر کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تحریم خودروی ایرانی جهاد در راه خداست

      ۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (27 ديدگاه)

      ملت عزیز اگر شما به اون حد رسیدید که وقتی یه کنسرو ماهی از سوپر مارکت میخرید روی قوطی به دنبال تاریخ انقضا میگردید پس ماشینهای داخلی رو نباید بخرید.تاریخ انقضای ماشین داخلی تمام شده والسلام .حالا میخوان 10 میلیون تومن بشن یا کیفیتشو ارتقا بدن اینا فایده ای نداره بازم نخرید .تاریخشون گذشته میفهمین فاسد شدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. AHMADREZA

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    اگر ارزون کنن یا کیفیت هم بالا ببرن وقتی فروششون بیشتر شد دوباره بر می گرده همون طور میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سعید

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    کاش یکی به من با استناد میگفت که سوخت این چیه؟
    احتملا انرژِی خورشیده دیگ ن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      آره همه اینا با فوتوسل کارمیکنن. چ ایستگاه های فضایی ، چ ماهواره ها و چ این فضاپیماها . این مریخ نورد هم با فوتوسل هس البته انرژی اولیه هم تو باتری ذخیره دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. asa

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      درست حدس زدی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. رضا

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    مانور ایران خودرو هم برگزار شد!!!
    برین خبرشو بخونین کمی بخندین! تا بفهمین چی به سرشون اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سینا

    ۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوستان یه سوال برام پیش اومده الان که خودرو در ایران نسبت به درامد انقدر قیمتش بالاست هر جارو که میبینیم تو هر خانواده ای یکی دو تا خودرو وجود داره و اگه قیمت خودرو بیاد پایین اون گروهیم که خودرو ندارن میرن میخرن اصلا فکر کردین که خیابونها و جاده های ایران گنجایش این میزان خودرو رو داره یانه همین الانش با یه ترافیک وحشتناک تو شهرها روبه رو هستیم حالا فکر کنین قیمت خودرو بیاد پایین وهمه ماشین دار بشن با چه فا جعه ای روبه رو خواهیم شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      خودرو یه وسیله مصرفی هس و از جمله امکانات رفاهی مورد نیاز ک هر خانواده حداقل باید یکی داشته باشه.همین الان هم سرانه خودرویی برای ایرانیها اختلاف زیادی با جوامع پیشرفته داره.
      ممالک غربی عمده خانواده ها حداقل یک خودرو دارن. اما اونجا با قوانین مالیاتی همه چیزرو سروسامون میدن.درون شهر از حمل و نقل عمومی مترو و اتوبوس و تراموا استفاده میکنن.
      اما اینجا قطعا با مشکل برمیخوریم .
      اما حقی هست که نمیشه از مردم دریغ کرد. این مردم نیستن ک باید کوتاه بیان. بلکه دولت هس ک باید امکانات مورد نیاز رو برای کیفیت بهتر زندگی فراهم کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (10 ديدگاه)

        حرف منم همینه که دولت هیچ سرمایه گذاری جامعی در مورد خدمات شهری و گسترش راه ها انجام نمیده و با این وجود این حقی که شما میگی برای همه مردم ایران هست که منم قبول دارم با عث میشه دودش تو چشم همین ملت بره اگه همه خانواده های ایرانی ماشین دار بشن مطمئن باشید با یک پارکینگ بزرگ روبه رو خواهیم شد ودولت هم مثله گذشته هیچ کاری برای این موضوع نخواهد کرد .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. road

    ۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    خبر بسیار جالب و خواندنی بود ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا