مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت دوم، اولین دوئل از گروه کراساوورهای سابکامپکت

مزدا CX-3
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس 2014
نسل کنونی: اول
پلتفرم: DJ مزدا
امتیاز از کارانددرایور: 4 از 5
امتیاز از کاربایر: 4.1 از 5
فروش سال 2017 در اروپا: 53,871 دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست 2018 در اروپا: 46,194 دستگاه
فروش سال 2017 در آمریکا: 16,355 دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 14,767 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 85 درصد
حفاظت از کودکان: 79 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 84 درصد
سیستمهای ایمنی: 64 درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: عملکرد عالی در پیچها، بهترین مصرف سوخت در کلاس خود، استایل برجسته و چشمگیر
نقاط منفی: فضای کم صندلیهای عقب، حجم صندوق بار محدود، تأخیر در پاسخگویی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی
جیپ رنگید
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2014
نسل کنونی: اول
پلتفرم: Small Wide فیات-کرایسلر
امتیاز از کارانددرایور: 3.5 از 5
امتیاز از کاربایر: 3.3 از 5
فروش سال 2017 در اروپا: 72,578 دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست 2018 در اروپا: 60,417 دستگاه
فروش سال 2017 در آمریکا: 103,434 دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 83,257 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 87 درصد
حفاظت از کودکان: 85 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 65 درصد
سیستمهای ایمنی: 74 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تواناییهای آفرود مناسب، استایل سنتی، امکان سفارش گیربکس دستی
نقاط منفی: شتاب پایین، مصرف سوخت بالا، عدم وجود محفظههای اشیاء
مقایسهٔ مشخصات فنی
مزدا CX-3 |
جیپ رنگید |
|
پیشرانه | 2 لیتری I4 | 2.4 لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | 145 اسب بخار | 180 اسب بخار |
گشتاور | 200 نیوتن متر | 250 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته اتوماتیک | 9 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا 96 | 8.1 ثانیه | 9.1 ثانیه |
مسافت 400 متر | 16.3 ثانیه | 17.0 ثانیه |
حداکثر سرعت | 195 کیلومتر/ساعت | 185 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 7.7 لیتر (ترکیبی) | 9.4 لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | 150 گرم/کیلومتر | – |
ظرفیت باک | 44 لیتر | 48 لیتر |
وزن | 1330 کیلوگرم | 1610 کیلوگرم |
طول | 4.27 متر | 4.23 متر |
فاصلهٔ محوری | 2.57 متر | 2.57 متر |
حجم صندوق بار | 350 لیتر | 350 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر | 5 نفر |
ضریب درگ | – | 0.34 |
قیمت پایه بریتانیا | 17,918 پوند | 18,425 پوند |
قیمت پایه آمریکا | 21,085 دلار | 20,245 دلار |
قیمت موردبررسی | 21,085 دلار | 21,595 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
مزدا شیکتر و مدرنتر، جیپ جذابتر و خاصتر؛انتخاب من رنگید🙃
توی این مرحله دیگه میشه برنده هر کلاس رو پیش بینی کرد
اتفاقا میتونه جذاب هم باشه
.
هرچند ترجیح میدادم این ۲ در فینال به هم بخورن
و هر ۲ رو دوست دارم و خاص هستن
کمی مزدا رو هم بیشتر(که البته این حس عمومی من در مورد محصولات مزداست)
.
اما پیش بینی میکنم برنده این دوئل، برنده فینال گروهه
ضمنا برگ برنده مزدا در مشخصات فنی، وزنش هست که با موتور ضعیفتر عملکرد بهتری داره
هرچند انتظار عملکرد بهتری از جیپ با دنده ۹ سرعته بود
اما هر دو قابل احترامن
نسل جدید مزدا cx3 فکر کنم اولین محصول مزداس بعد از mazda 3 که نسل جدیدش قراره معرفی شه و ظاهرا قراره هم ابعادش بزرگتر شه هم موتور 2 لیتری سری x روش سوار شه که قطعا جذاب ترم میشه.ضمنا یکی از هنرهای مزدا وزن کم محصولاتشه که به خاطر همین با موتورهای نه خیلی توان بالا شتاب مناسبی دارن و البته مصرف سوخت فوق العاده مناسب.
مزدا مشخصات فنی بهتری داره و از نظر من جذابتر هم هس👍
چیپ قطعا یه دستی هم توی افرود داره و می شه روش حساب کرد مزدا در بخش فنی بهتره و مصرف خوبی هم داره شخصا چیپ را انتخاب می کنم
رو کیفیت و فنی مزدا بیشتر حساب میکنم
اما جیپ تو افرود تواناتره
در مجموع انتخاب بین پاسخگویی به نیازهاست و مزدا از نظر من انتخاب باحال تریه و مثل یه رفیق کاردرست
قلبم میگه جیپ .
عقلم میگه مزدا .
طبق آمار فروش هم تو اروپا هم تو آمریکا جیپ بهتر عمل کرده.پس جیپ بهتره
داداش پراید هم از همه ماشینا بیشتر فروخته تو ایران! خب این که نشد دلیل.مزدا کلا توان تولید محصولاتش نسبت به کره ای ها و بقیه ژاپنی ها به دلیل خصوصی بودن و تعداد کمتر کارخونه هاش کمتره و با فرض فروش همه محصولاتی که در یک سال توان تولید داره بازم از خیلیا آمار فروشش کمتر میشه،دلیل این نمیشه جیپ بهتر باشه که
انتخاب سخته!
هردو به نوعی خوب هستن
قابلیت اطمینان بالای مزدا و طراحی خارجی بهتر
فنی و طراحی کابین بهتر جیپ و جیپ بودنش!!
مصرف سوختش بخاطر حجم بالاترش و قدرت بهترش منطقیه
شتابشم ک بخاطر وزنش زیاد به چشم نمیاد
با احترام زیاد به مزدا جیپ انتخابمه
کجاش سخته ؟
جیپ هیچ برتری نداره
فنی هم که فرمودید باید بگم که برعکس این دفعه این رقیب ژاپنی خوب بازی رو برده
در واقع همه برتری های مزدا رو یه جوری ماسمالی کردی رفت
شتابو مصرفو …
لفظ قدرت منطقی رو هم تو دوئل هایی به کار میبرن که اعداد عجیب غریب از موتورحریف بیرون اومده باشه مزدا هم بشدت منطقیه
دوست عزیز حرف شما کاملا درسته
مزدا معقولتره انتخابش و هیچ شکی در برتری جیپ نیس
اما نظر شخصیم این بود ک جیپ بهتره و به دیگران توهین نمیشه
با قیافه جیپ خیلی حال میکنم
همچنان فروش کمتر مزدا بخاطر گستردگی کمتر نمایندگیها و عرضه ی کمتره نه چیز دیگر. قطعا مزدا در هر کلاسی که حضور داره خودروهاش جزو سردمداران کلاس هستن. انتخاب من مزدا
قطعا مزدا فقط یه مزدا میتونه با مشخصات فنی کمتر از نظر شتاب از جیپ بهتر باشه 😍😍 هرچند که مصرف سوخت کمتر و هوشمند هست نسبت به جیپ
اون ۲۸۰ کیلوگرم وزن بیشتر جیپ رو ندیدن…؟!؟!
جیپ به نظر من گزینه جذاب تری هست تا مزدا فروشش هم اینونشون میده
مزدا بهتره
مزدا طراحی و مشخصات بهتری داره
جلوپنجره به شکل نیم دایره بزرگ به رنگ مشکی مزدا جالب نیست و این مدل رینگ مزدا با شاخه های مستقیم زیاد به رنگ خاکستری تیتانیوم قشنگه
جیپ