مزدا

معرفی محصول جدید مزدا در نمایشگاه ژنو

مزدا اعلام کرد محصول جدیدی را در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی خواهد کرد.


متأسفانه این خودروساز ژاپنی علاقه‌ای به انتشار جزئیات بیشتر نداشته و اطلاعاتی از این خودرو در دسترس نیست. از آنجایی که نسل جدید مزدا ۳ سال پیش معرفی شده و نسل فعلی CX-5 هم تنها دو سال است که در بازار حضور دارد بنابراین منظور مزدا از محصول جدید این دو خودرو نیست.


مزدا ۶ فیس لیفت هم حدود یک سال است که وارد بازار شده بنابراین احتمال معرفی نسل جدید آن در سال ۲۰۱۹ وجود ندارد. مزدا MX-5 نیز به‌روزرسانی‌های مهمی در پاییز سال پیش داشت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پیشرانه ۲ لیتری قوی‌تر اشاره کرد. خودروی بعدی سوپرمینی مزدا ۲ است که در سال ۲۰۱۷ فیس لیفت شده است. تا زمانی که مزدا به فکر خودروی جدیدی نباشد، تنها محصول مدنظر ما برای ژنو کراس اوور ساب کامپکت CX-3 است.


این خودرو از سال ۲۰۱۶ تاکنون در بازار حضور داشته و سال پیش ارتقا یافته بنابراین حالت منطقی این است که سال جاری شاهد به‌روزرسانی دوباره‌ی آن باشیم. البته می‌دانیم که مزدا قبلاً در حال کار روی نسل جدید CX-3 بوده است. این خودرو از پلتفرم مزدا ۳ جدید استفاده خواهد کرد.


نسل فعلی CX-3 بر پایه‌ی مزدا ۲ بنا شده و به خاطر کابین تنگ مخصوصاً در بخش عقب موردانتقاد واقع شده است. این خودروساز ژاپنی می‌خواهد CX-3 را بزرگ‌تر کند تا به این ترتیب در برابر رقبایی چون تویوتا C-HR و هیوندای کنا کم نیاورد.


استفاده از معماری اسکای اکتیو II باعث می‌شود CX-3 جدید جادارتر از نسل فعلی باشد و البته مصرف سوخت آن به خاطر استفاده از پیشرانه‌ی ۲ لیتری اسکای اکتیو ایکس کمتر شود. مزدا انتظار دارد نسل جدید این کراس اوور را اوایل سال ۲۰۲۰ وارد بازار کند.


مزدا همچنین گفته از امسال به بعد تنها در یک نمایشگاه خودروی مربوط به قاره‌ها شرکت خواهد کرد. در سال ۲۰۱۹ شاهد حضور مزدا در ژنو خواهیم بود بنابراین خبری از خودنمایی محصولات آن در فرانکفورت نخواهد بود.

جدای از ژنو مزدا در برخی رویدادهای امسال اروپا نیز حضور خواهد یافت. ایده‌ی استند پاپ آپ منعطف مزدا به این شرکت اجازه می‌دهد در مکان‌هایی همچون رویدادهای ورزشی و موسیقی، خیابان‌ها و… حضور داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزداراعشقه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. فورد

      ۲۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (856 ديدگاه)

      خیلی زیباست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۲۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2032 ديدگاه)

      ????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. AMANTE

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    شاید هم بخواد یه کوپه ی جدید معرفی کنه.
    چون قبلا با مدل RX Vision یه پیش نمایش از کوپه ی زیبا و جذاب رو داده بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. net

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3125 ديدگاه)

    این مدل ماشینها که از کراس اور کوچیکتره جالب نیست.اسم این ماشینها که از کراس اور کوچیکتره اسم خانواده اش چی هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      Sub compact

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. net

        ۲۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (3125 ديدگاه)

        ساب کامپکت

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا