مزدا

علاقه شدید خریداران مزدا میاتا به گیربکس دستی!

درحالی‌که فروش خودروهای مجهز به گیربکس دستی در آمریکا هر روز کمتر می‌شود، تعدادی از خودروسازان همچنان به تولید چنین محصولاتی متعهد هستند و یکی از آن‌ها مزداست که خودروی بسیار محبوب MX-5 میاتا را با این نوع گیربکس عرضه می‌کند.


می‌خواهید بدانید که خریداران چقدر به گیربکس دستی در میاتا علاقه‌مند هستند؟ خب اتوبلاگ با مدیر برنامه‌ی مزدا گفت‌وگو کرده و او اعلام نموده ۷۶ درصد خریداران این خودرو گیربکس دستی را انتخاب کرده و ۲۴ درصد باقی مانده نیز به سمت گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک رفته‌اند. این آمار مختص مدل سقف نرم میاتا بوده و بازه‌ی زمانی جولای ۲۰۱۸ تا آوریل ۲۰۱۹ را شامل می‌شود.


اما درباره‌ی میاتا RF باید گفت ۵۲ درصد خریداران در یک سال گذشته گیربکس دستی را انتخاب کرده و انتخاب باقی خریداران هم گیربکس اتوماتیک بوده است.

اگرچه دیدن این آمار و ارقام و علاقه‌ی خریداران میاتا به تعویض دنده با دستان خود سورپرایز کننده نیست اما اگر خاطرتان باشد همین چند روز پیش خبر تعجب‌آوری درباره‌ی تویوتا ۸۶ منتشر کردیم که تنها ۳۳ درصد خریداران این خودروی اسپورت گیربکس دستی را انتخاب کرده بودند. تویوتا ۸۶ نیز همانند مزدا میاتا خودرویی خاص راننده بوده و از طرفداران زیادی در میان ماشین بازها برخوردار می‌باشد.

مزدا میاتا ۲۰۱۹ اواسط سال پیش و با پیشرانه‌ی ۲ لیتری اسکای اکتیو جی بازنگری شده معرفی شده است. این پیشرانه دارای سرسیلندر جدید، پیستون‌های ارتقا یافته و ورودی هوای بهینه شده است و قدرتش از ۱۱۵ به ۱۸۱ اسب بخار افزایش یافته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (25 ديدگاه)

    عجب داشبورد زیبایی دا ره این قیمت و این کیفیت عالیه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3 ديدگاه)

      عاشق این لامصب و دوست داشتنی هستم دگ???
      داشبورت و ظاهر ساده و جذاب که بعد چند سال هم برا ادم جذاب میاد.
      یه کلیپ دیدم که یه دونه میاتا سفید رنگ تو انبار گمرگ بود روش هم کلی خاک نشسته بود دلم اتیش گرفت??

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    وقتی حرفی از گیربکسهای دستی به میان میاد ، سریع فکر ما به سمت خودروهای داخلی پژو و پراید و…میره .
    در صورتی که اگر با خودروهای ژاپنی دنده دستی مثل کمری ، کرولا ، کریسیدا ، گالانت ، هایلوکس و……رانندگی کرده باشید ، متوجه میشین که چقدر نرم و لذت بخش دنده عوض میکنند که حتی به نظر من بهتر از خودروهای اتومات هم هستند ، و قدرت را به اندازه دلخواه خودتون به چرخها منتقل و با ماشین بازی میکنین ، اما نسل حال حاضر انسانها در تمام دنیا به سمت هرچه راحت تر بهتر (( اتومات )) کشیده شده اند (( حتی خودم )).
    گیربکسهای اتومات عالی هستند اما روی موتورهای حجم زیاد بهتر جواب میدهند ، ولی برای خودروهای ۴ سیلندر ، گیربکس دستی لذتی بسیار بالاتر داره ، بخصوص ژاپنی ها .

    البته که نظر شخصی منه .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    هیچ کمپانی مثل مزدا دوست داشتنی نیست.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا