مزدا

قول مزدا برای تولید پیشرانه‌های 6 سیلندر خطی

مزدا در حال حرکت به سمت آینده است. نسل جدید مزدا ۳ به همراه مزدا ۶ ارتقا یافته و کراس اوور CX-5 باعث شده‌اند سبد محصولات این برند ژاپنی جذاب‌تر از هر زمان دیگری باشد؛ اما حالا این خودروساز قول ساخت یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی را داده که کاملاً هیجان‌انگیز می‌باشد.


در کنفرانس سالانه‌ی سرمایه‌گذاران مزدا که در ماه مارس ۲۰۱۹ برگزار شده این خودروساز بی سر و صدا تأیید کرده پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی خطی با تکنولوژی اسکای اکتیو ایکس و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی دیزلی با تکنولوژی اسکای اکتیو دی را تولید خواهد نمود. به این ترتیب شاید مزدا به همراه دیگر خودروسازان مطرح همچون آئودی، ب‌ام‌و، جگوار و مرسدس بنز باعث احیای چنین پیشرانه‌هایی شود.


اما اطلاعات منتشر شده توسط مزدا به همین مورد ختم نمی‌شود. در ادامه به تکامل زبان طراحی کودوی مزدا و همچنین معرفی یک سیستم هیبریدی ملایم جدید، پلتفرمی الکتریکی و معماری بزرگ با توانایی‌های هیبریدی ملایم و پلاگین هیبریدی اشاره شده است. ما حدس می‌زنیم این معماری بزرگ یک خودروی چهار چرخ محرک آی اکتیو باشد هرچند نسخه‌ی دیفرانسیل عقب به‌صورت استاندارد عرضه خواهد شد و طراحی پیشرانه‌ی آن طولی خواهد بود.


همه‌ی این‌ها تشکیل دهنده‌ی چیزی هستند که مزدا آن را نسل جدید سبد محصولات می‌نامد. این محصولات بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد و مزدا ۶ اولین محصولی خواهد بود که از پلتفرم دیفرانسیل عقب و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی سود خواهد برد. امیدواریم این خودرو ظاهری مشابه کانسپت برجسته‌ی ویژن کوپه داشته باشد.


این تغییرات مهم و بزرگ می‌توانند به معنی حرکت مزدا به سمت کلاس‌های گران‌تر و لوکس‌تر بازار باشد. با تولید پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی جدید و پلتفرمی دیفرانسیل عقب، مزدا ۶ می‌تواند رقیب مستقیم خودروهایی همچون ب‌ام‌و سری ۳ و مرسدس بنز C کلاس باشد. قیمت نسل فعلی این خودرو از ۲۳۸۰۰ دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. مزدا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    مزدا عشق بی پایانِ???
    بی حاشیه و صادقانه کار میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Tadano

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (176 ديدگاه)

      عذر خواهی میکنم دستم خورد به جای لایک دیس لایک دادم گفتم اعلام کنم مزدا یه دیس لایک هم نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. امیر.عارف

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    گذشته از محصولات خیلی خوب و با کیفیتی که مزدا تولید می کنه . برای من تولید پیشرانه 6 سیلندر خطی و دف عقب بودن ماشین خیلی هیجان انگیزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    مزدا وافعا شاهکاره هیچکس نمیتونه این رد کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. VIPER

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    مردا شش دف عقب
    خیلی خبر توپیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    طرح کانسپت اش خیلی قشنگه ، فقط یخورده طرح عقبش ساده است!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شاهين

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (856 ديدگاه)

    مزدا میره به سکت لکسوس و تبدیل آهسته به لوکس شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزدا را عشق است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. pooriya.bmw.germany

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (584 ديدگاه)

    بهترین خودروساز آسیا
    عشقه مزدا

    بی حاشیه و بی ادعا داره رو به جلو حرکت می‌کنه

    بعد از مدت‌ها خبر خوبی شنیدم

    عشق مزدا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. حسين وي

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (463 ديدگاه)

    زنگ خطری برای لوکس سازای ژاپنی
    مزدا یه کاریو نمیکنه ولی وقتی بکنه
    بی نقص انجام میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mercede kaviani

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (551 ديدگاه)

      دقیقا مثال ان توسعه موتورهای وانکل و یا تکنولوژی اسکای اکتیو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. رامتین

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    حجم این موتور جدید 6 سیلندر چقدره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا