مزدا

معرفی مزدا ۶ فیس‌لیفت در نمایشگاه لس‌آنجلس

خودروساز ژاپنی مزدا از نسخه کاملاً بازطراحی و باز مهندسی شده‌ی مزدا ۶ در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی خواهد کرد.
سدان پرچم‌دار مزدا بنا به گفته خودروساز به‌روزرسانی چشمگیری را تجربه کرده و این سومین باری است که از معرفی در سال ۲۰۱۲ تاکنون به اتاق عمل می‌رود.


تغییرات کلیدی این خودرو شامل استفاده از تکنولوژی‌های جدید و اضافه شدن یک پیشرانه جدید به لیست انتخاب‌ها می‌باشد. پیشرانه بنزینی ۲.۵ لیتری اسکای اکتیو جی مزدا ۶ از تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر به منظور کاهش مصرف سوخت بهره می‌برد.


مزدا همچنین پیشرانه بنزینی ۲.۵ لیتری اسکای اکتیو جی توربو را نیز به مزدا ۶ اضافه کرده است. این پیشرانه در کراس اوور CX-9 معرفی شده بود. این پیشرانه در شاسی‌بلند مزدا قدرت ۲۵۰ اسب بخاری دارد اما قدرت تولیدی آن در نسخه سدان هنوز اعلام نشده اما کمپانی ادعا می‌کند پیشرانه مورد بحث احساس پرفورمنس قوی را ارائه می‌کند و آن هم برابر با هیجان و اعتمادبه‌نفس است.

همچنین طیف وسیع‌تری از تکنولوژی‌های ایمنی i-ACTIVSENSE مزدا در این خودرو ارائه خواهند شد که از جمله آن‌ها می‌توان به کروز کنترل راداری اشاره کرد. این سیستم توانایی توقف کامل خودرو را داشته و البته با دید محیطی ۳۶۰ درجه تکمیل می‌شود.

با توجه به دو تصویر تیزری منتشر شده می‌توان گفت مزدا ۶ مدل ۲۰۱۸ دارای ظاهری ‌تروتمیز تر در بیرون بوده و از سپرهای بازنگری شده سود می‌برد. بزرگ‌ترین تغییرات در کابین رخ داده‌اند که داشبوردی جدید دنباله‌روی زبان طراحی موفق این کمپانی در جدیدترین محصولات است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مزدا ۶ جدید و همچنین پوشش کامل اخبار نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۷ همراه “پدال” باشید.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1775 ديدگاه)

    .
    مطمئنم که خیلی موفق میشه.
    فقط موندم تو کار مزدا که با این مدلهای خوبی که داره، چرا فروشش خیلی بالا نیست؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mohsen

      ۲۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (77 ديدگاه)

      برخلاف اکثر خودرو ساز مزدا تو امریکا هنوز کارخونه نداره و تقریبا تمام خودرو هایی که تو دنیا می فروشه ساخت ژاپنن و بجز چین و ژاپن فک نمی کنم کارخونه مهمی داشته باشه مهم ترین دلیل فروش کمش هم فک می کنم همین باشه امیدوارم کارخانه ای که به زودی با تویوتا تو امریکا می سازن باعث افزایش فروش محصولاتش بشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Mohamad

      ۲۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (796 ديدگاه)

      فکر میکنم مزدا سالیانه ۱ تا ۱.۵ میلیون (یخرده کم و زیاد) خودرو به فروش میرسونه و سوددهی شو داره و رسالت هر کسب و کاری همین اصل سوددهیه. توسعه دادن یه انتخابه و با جذب سرمایه گذار یا سود انباشته صورت میگیره پس زیادم روند پیچیده ای نیست که نگرانش باشیم.
      شاید میزان فروش بالا و غول آسا شدن هر شرکتی از نگاه ما هیجان و رقابت ایجاد کنه اما بر خلاف باور عموم اکثر کسب و کارها ترجیح میدن که شرکتشون رو کوچک و قابل کنترل نگه دارند تا از ابزار خلاقیت و کیفیت و نوآوری به خوبی استفاده کنند و زیر بار استرس پشتیبانی و خدمات به میلیون ها مشتری و پاسخگویی به صدها هزار کارکن نمیرن و مزدا مسیر خوبی را انتخاب کرده و از حواشی دور شده.
      بنظرم مزدا حال خوبی داره و نیازی به توسعه نداره و خاص و محبوب بودنش را به واسطه حضور محدودش بدست آورده علیرغم کیفیت مطلوب و فوق العاده ای که داره.
      تمام چیزایی که گفتم نظر خودم بود و الزاما نمیتونه درست باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Archi KHAN

        ۲۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2084 ديدگاه)

        دقیقا هیمنطوره دوست عزیز
        سیاست های هر شرکتی متفاوته ، و تعداد فروش سالانه ی کمتر نسبت به رقبا دلیل بر عدم قابلیت اون شرکت نیست

        ارادت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. شاهين

      ۲۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (859 ديدگاه)

      من با خوندن اخبار راجع به مزدا فقط بیشتر میسوزم ازینکه چرا تو ایران نیست آخه! واقعا حیفه که نمیتونیم تو خیابونا ببینیمش.چند وقت پیش تو اتوبان تهران کرج یه اتاق جدید مزدا۶ دیدم گذر بود. ملت همه قفل کرده بودن از خوشکلیش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. sina

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2155 ديدگاه)

    خب خلا موتور قوی تر مزدا ۶ هم رفع شد.
    مزدا ۶ جدید
    اکورد جدید
    کمری جدید
    بقیه شرکتا چجوری میخوان سدان مید سایز بفروشن با این اوصاف؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. DEADPOOL

      ۲۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (39 ديدگاه)

      هیچی داش عملا باید وایستن نگاکنن کاردیگه ای نمیتونن?

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. رامتین

      ۲۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2278 ديدگاه)

      این مواردی که اشاره کردی همه سدانهای میان سایز تا فول سایز هستند. در مورد سدانهای کامپکت بهتره صحبت کنیم. چرا که اپتیما، سوناتا، پاسات، بی ام و، بنز و… همه و همه سدانهایی در این رده هستند که موتورهای قوی هم دارند.
      اما: مزدا۳ موتورش همون قبلیه. کرولا موتور قوی نداره. سیویک هم در نسخه سدان حداکثر ۱۸۰ اسب میده. و… نسخه های قوی کم هستند. امیدوارم فقط مزدا۳ با موتور توربو تولید بشه و عرضه هم بشه در ایران که بشه خرید انشالله.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. sina

        ۲۷ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2155 ديدگاه)

        رامتین جان
        بی ام و و بنز که هیچی چون داریم راجب سدان های اقتصادی حرف میزنیم. اپتیما و سوناتا و پاسات هم موتورهای قوی شون همین قدر قدرت دارن یعنی حدود ۲۵۰ اسب. ضمن اینکه اینایی گفی هیچ کدوم رقیب این سه تا ژاپنی نبودن و نیستن بنظر من.
        راجب سدان های کامپکت که کلاس مورد علاقه خود منم هست بنظرم ۱۵۵ و ۱۸۵ اسب برای مدل های ۲ و ۲.۴ لیتری مزدا کافی هستش. کرولا حق با شماست و منم یه ماشین کسل کننده می دونمش. در مورد سیویک هم باس بگم که نسخه si قدرتش ۲۰۵ اسب با شتاب ۶.۷ است که حرف نداره.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. رامتین

          ۲۷ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (2278 ديدگاه)

          موافقم باهات. اما بالاخره نمیشه که سالهای سال، مزدا۳ همون موتور را ادامه بده. میشه ارتقاش داد. مثلا موتور ۲.۴ را حذف کنه و همون موتور ۲لیتری را با یه توربوی ضعیف، در حد موتور۲.۴لیتری، قوی کنه، کاری که آکورد با موتور ۶سیلندرش کرد.
          در مورد سیویک هم حق باشماست. نسخه SI واقعا خوبه و از موتور ۱.۵ایتری چنین توانی گرفته، اما گیربکس اتومات نداره. بالاخره اگه بیاد ایران، گیربکس اتو مقبولیت بیشتری در این رنج قیمت داره.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  3. Pooriya_German_BMW

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    عاشق مزدا هستم خیلی دوستش دارم و براش احترام قائلم
    امیدوارم روزی برسه که بتونیم تو کشورمون از این ماشین فوق‌العاده بهره ببریم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Sam

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    مزدا واقعا خودرو ساز دوست داشتنی هست…
    نمیشه بهش ابراز علاقه نکرد…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Mohammad

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (29 ديدگاه)

    من ساکن کیش هستم و اینجا ماشینای روز دنیا خیلی زیاده…
    ولی خودم شدیدا” شیفته مزدا ۶ هستم…
    به نظری دارم نمیدونم برای دوستان هم همینطور بوده یا نه
    طراحی لکسوس ال اس ۵۰۰ رو خیلی شبیه این مزدا میبینم…. خصوصا از طرفین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزدا از هر لحاظ کمپانی هستش که خیلی به سلیقه های مشتریاش نزدیکتره.مزدا حرف نداره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا