مزدا CX-8 در راه استرالیا

مزدا در دسامبر سال گذشته کراس‌اوور جدید CX-8 را به‌عنوان کراس‌اووری سه ردیفه صرفاً برای بازار داخلی ژاپن معرفی کرد چراکه در این کشور مدل فول سایز CX-9 عرضه نمی‌گردد. حال اما خبر رسیده که CX-8 به‌زودی علاوه بر ژاپن در بازار استرالیا هم عرضه خواهد شد. البته مزدا فعلاً زمان دقیقی برای عرضهٔ این خودرو در استرالیا تعین نکرده است.

فاصلهٔ محوری CX-8 با CX-9 یکسان و برابر با 2.93 متر است اما CX-8 به میزان 17.5 سانتیمتر طول کمتری نسبت به CX-9 دارد. علاوه بر این، این مدل جدید باریک‌تر و کم‌ارتفاع‌تر از برادر بزرگ‌ترش هم هست. CX-8 در ظاهر مطابق زبان طراحی جدید مزدا طراحی شده که از ویژگی‌های بارز آن می‌توان به جلوپنجره‌ای مثلثی شکل و چراغ‌های جلوی باریک اشاره کرد. در نمای جانبی هم شیب بیشتر شیشهٔ جلو و همین‌طور درب عقب، نمای تیزتری نسبت به CX-9 ایجاد کرده است.

CX-8 در ژاپن صرفاً با یک پیشرانهٔ 2.2 لیتری دیزلی با 188 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور عرضه می‌گردد و یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک تنها گیربکس قابل انتخاب برای انتقال نیروی این موتور است اما خریداران می‌توانند از بین انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک یکی را انتخاب کنند. مصرف سوخت مناسب این موتور می‌تواند نقطهٔ قوت CX-8 برای فروش در استرالیا باشد چراکه CX-9 در این کشور صرفاً با یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو عرضه می‌گردد.

هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر احتمال عرضهٔ CX-8 در دیگر کشورها وجود ندارد ولی بااین‌وجود عرضهٔ این کراس‌اوور در استرالیا می‌تواند نشانهٔ آزمایش آن در آب و هوایی متفاوت جهت عرضه در بازارهای گسترده‌تری باشد. درهرحال CX-8 می‌تواند در بازارهای جهانی نمایندهٔ مزدا در بخش کراس‌اوورهای میان سایز باشد یعنی بخشی که هم‌اکنون در آن حضور ندارد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

13 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (685 دیدگاه) ,

    استرالیا رو چیکار داریم
    کی میاد ایران ببینیمش

    پاسخ
    1. Mohsen
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      با توجه به وضعیت بنزین ایران به احتمال زیاد هیچ وقت نیاد از سال دیگه که موتور های جدید مزدا وارد می شن اصلا با این بنزین ها نمی خونن حتی این مزدا 3 های قدیمی هم به خاطر بنزین ها موتور مشکلاتی براش پیشمی یاد( تجربه شخصی)

      پاسخ
  2. Raha Souri
    سوابق: (289 دیدگاه) ,

    ثبات و امضای خاص زبان طراحی مزدا بیشتر به خودروهای لوکس نزدیکتره تا خودروهای اقتصادی

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (355 دیدگاه) ,

      شخصا که شدید علاقه‌مندم بهش
      مزدا و هوندا
      هر دو هم درست درمون تو ایران نمیان متاسفانه

      پاسخ
    2. شاهين
      سوابق: (697 دیدگاه) ,

      مزدا خیلی آروم و بی سر و صدا داره میخزه قاطی خودروهای لوکس که کسی هم شک نکنه.تنها چیزیش که اقتصادیه فقط قیمتشه.واقعا عالیه

      پاسخ
  3. Raha Souri
    سوابق: (289 دیدگاه) ,

    ” CX-8 می‌تواند در بازارهای جهانی نمایندهٔ مزدا در بخش کراس‌اوورهای میان سایز باشد یعنی بخشی که هم‌اکنون در آن حضور ندارد”
    پس چرا بیشتر جاها cx-9 رو به عنوان مید سایز معرفی میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  4. فرید
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    هروقت از مزدا مقاله ای گذاشته میشه فقط یاداین می افتیم که جای این خودرو توایران خیلی خالیه وباید به گروه بهمن لعنت فرستاد.

    پاسخ
    1. حسین دهمرد
      سوابق: (478 دیدگاه) ,

      دوست عزیز خود مزدا ترجیح میده با ایران معامله نکنه از ترس جریمه.مزدا تو آمریکا بازار خوبی داره و نمیخواد ریسک کنه

      پاسخ
      1. Mehdi TuRbO
        سوابق: (549 دیدگاه) ,

        خیلی از نمایندگی های تو ایران نمایندگی اصلی نیستند صرفن اشخاصی ک همون اقازادها و مازراتی سواراند خودرو رو از امارات معمولن وارد میکنند و به اسم نمایندگی میفروشند هر خودرویی رو به راحتی میتونند وارد کنند ولی به خاطره سود زیاد خودشون اینکارو نمیکنند تنها راه برطرف این مشکل شخصی کردن واردات هر کس هر خودرویی میخواد خودش وارد کنه مثل مناطق ازاد ولی اونا از سودشون نمیگذرند تنها کاری ک میشه کرد نخریدن خودروی داخلی و خارجی من خودم سالهاست میخوام ماشین بخرم پولشم دارم‌ولی نمیخرم ۴ ۵ سالی هست ولی افسوس همه اینجوری فکر نمیکنند ولی من کار خودمو میکنم.

        پاسخ
  5. Amir amini
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    مزدا واقعا حیف که نیشت تو ایران کاش یکم بیشتر رو برندش کار میکرد وارد رقابت با لکسوس و اینفینیتی میشد نه اینکه با تویوتا و نیسان رقابت کنه میتونه واقعا از رقیبای هم وطنش بزرگتر بشه و فروش بیشتری داشته باشه

    پاسخ
  6. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (685 دیدگاه) ,

    بعضی از دوستان بخاطر تعصب زیاد به یه برند خودرویی بدجور جوگیر میشن
    احترام به عاشقان خودرو واجب ولی منطق هم چیزه خوبیه
    شرکتی مثل لکسوس یا اینفینیتی لوکسن و حجم تولیدشون بر اساس مبنایی تائین میشه و مزدا مبنایی دیگر
    دنیای خودرو قانون خودشو داره و اگر حساب شده نباشه و احساسی بری جلو میشی مثل شرکتهایی که دورانی جولان میدادند و در حال حاضر به خاک سیاه نشستن یا در مالکیت چین و هند روزگاری میگذرونند.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.