مزدا

معرفی مزدا MX-30 در ژاپن با پیشرانهٔ بنزینی هیبریدی خفیف

کراس‌اوور مزدا MX-30 در اروپا به‌صورت تمام الکتریکی عرضه می‌شود اما حالا این ماشین در ژاپن با پیشرانهٔ بنزینی هیبریدی خفیف معرفی شده است. این قوای محرکه از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی اسکای‌اکتیو به همراه یک موتور الکتریکی کمکی ۵.۱ کیلوواتی و باطری ۲۴ ولتی تشکیل شده است. سیستم هیبریدی خفیف می‌تواند اندکی به توان موتور بنزینی اضافه کند و شتاب خودرو را بهبود بخشد اما مطمئناً هرگز در حد موتور ۱۰۴ کیلوواتی و باطری ۳۵۵ ولتی نسخهٔ تمام الکتریکی MX-30 نیست.

البته مزدا سال آینده نسخهٔ تمام الکتریکی MX-30 را هم در ژاپن عرضه خواهد کرد اما صرفاً به‌صورت اجاره‌ای. در مورد عرضهٔ نسخهٔ هیبریدی خفیف این خودرو در بازارهای خارج از ژاپن اما هنوز هیچ حرفی زده نشده هرچند که به نظر می‌رسد این مدل بتواند در خارج از بازار خانگی هم موفق باشد. در همین حال، مزدا حداقل فعلاً برنامه‌ای برای عرضهٔ هیچ‌کدام از دو مدل الکتریکی و هیبریدی خفیف MX-30 در بازار ایالات‌متحده ندارد.

قیمت نسخهٔ هیبریدی خفیف MX-30 در ژاپن از ۲.۴۲ میلیون ین معادل ۲۲,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود و نهایتاً به ۳.۳۹ میلیون ین معادل ۳۲,۱۰۰ دلار می‌رسد. این کراس‌اوور کوچک در دو نسخهٔ محرک جلو و چهارچرخ محرک ارائه می‌شود و انتظار می‌رود مزدا بتواند سالانه بیش از ۱۲ هزار دستگاه از آن‌را در بازار خانگی به فروش برساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. MehdiTurbo

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    مزدا چقدر تو خوبی اخه لعنتی چرا نیستی کمی باهم درد و دل کنیم.

    موافقم 44
    مخالفم 3
    1. مزدا

      ۱۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      داداش هستم درد و دل کن!!

      موافقم 25
      مخالفم 0
      1. Ramiin

        ۱۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        چرا دیگه ایران نمیای ??

        موافقم 22
        مخالفم 0
      2. MehdiTurbo

        ۱۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1950 ديدگاه)

        ??
        اون کبریت بی خطر تو از نوع با خطرشی

        موافقم 17
        مخالفم 0
  2. AMG_73///

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    جلو عقبش شبیه یاکوزا شده
    نسخه آمریکاییش بهتر بود///……

    موافقم 4
    مخالفم 10
  3. امیر علی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (399 ديدگاه)

    سال ۹۶ ۳۲ هزار دلار میشد ۱۰۰ میلیون الان یک میلیارد البته چیزی نیستا یه صفر بش اضافه شده یه صفر بی ارزش?

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. میثم

      ۱۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (3530 ديدگاه)

      یه صفر بی ارزشی که زندگی خیلیها رو از هم پاشوند

      موافقم 23
      مخالفم 1
      1. مهرداد كمال

        ۱۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1817 ديدگاه)

        خدا حق ما جوونا رو از باعث و بانی این شرایط بگیره این قد ارزو به دل موندیم

        موافقم 17
        مخالفم 1
  4. حسین دهمرد

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    واسه اینکه در عقب باز بشه حتما باید اول در جلو باز بشه؟ خب چه کاریه؟

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. sina

      ۱۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (34 ديدگاه)

      خب حتما از داخل و سوییچم قابل دسترسیه این چه سوالیه ://

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. حسین دهمرد

        ۱۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        از داخل هم بخوای باز کنی اول باید در جلو رو باز کنی مثه در پشتی بعضی آمبولانسا

        موافقم 6
        مخالفم 0
    2. OMID

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      ستون بی نداره واسه همون

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. ارش

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    چقدر جذاب و دوست داشتنی !

    موافقم 6
    مخالفم 2
  6. sina

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    یه 60 70 سالی عقبیم

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. Mercede kaviani

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (551 ديدگاه)

    ظراحی فوق العاده زیبا وخاص

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (45 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. Mehdi

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    مزدا با چاشنی آلفا رومئو!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا