مزدا

مشخصات مزدا 3 جدید بازار آمریکا

مزدا در انتشار مشخصات کامل نسل جدید مزدا ۳ خساست به خرج داده است.


جدای از اعلام حجم پیشرانه‌های این خودرو و وجود گیربکس دستی و سیستم چهار چرخ محرک، این خودروساز ژاپنی اکثر مشخصات فنی را پنهان کرده است. با این وجود اتوبلاگ به دنبال اطلاعات بیشتر از مزدا ۳ جدید و به ویژه مدل خاص بازار آمریکا بوده است. این رسانه با مهندسان مزدا درباره‌ی پیشرانه‌ها، سیستم تعلیق و… صحبت کرده است.


همچون معمول گذشته بازار آمریکا پیشرانه‌های کمتری را در مقایسه با دیگر بازارها همچون اروپا دریافت خواهد کرد. مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹ در زمان عرضه تنها با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی در دسترس خواهد بود. این پیشرانه اساساً همان نسخه‌ی تنفس طبیعی مجهز به سیستم غیرفعال سازی سیلندر موجود در شاسی‌بلند CX-5 و سدان مزدا ۶ می‌باشد.


پیشرانه‌ی یاد شده در مزدا ۳ قدرت و گشتاور بیشتری خواهد داشت. خروجی این پیشرانه به ۱۸۶ اسب بخار و گشتاور آن به ۲۵۲ نیوتون متر رسیده که کمی بیشتر از قدرت برادران خود می‌باشد. مزدا این پیشرانه را به‌صورت استاندارد با طراحی دیفرانسیل جلو همراه خواهد کرد و سیستم چهار چرخ محرک به‌صورت آپشن در دسترس خواهد بود.


دومین قلب آهنین مزدا ۲ جدید نسخه‌ی اسکای اکتیو ایکس ۲.۰ است که اواخر سال آینده عرضه خواهد شد. هر دو پیشرانه با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک همراه می‌شوند هرچند مزدا فعلاً نگفته که دقیقاً چه ترکیب‌بندی‌ای را در نظر خواهد داشت.


اما مزدا تأیید کرده پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو را نیز در دل این خودرو جای خواهد داد. البته ژاپنی‌ها اشاره‌ای به عرضه‌ی پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ۲.۵G در مزدا ۳ نکرده‌اند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    180 اسب عالیه برا این ماشین
    چابک و سریع و زیبا و نرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ferrari

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    مزدا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. saeed

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    تصور موتور 2.5 لیتر توربو برای این خودرو مخصوصا هاچبکش فوق العادس.مشخصات موتور 2 لیتری ایکس هم باید جذاب باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ارش

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (93 ديدگاه)

    آئودی ژاپنی ها هم آمد البته با چاشنی طراحی ایتالیایی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۱۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (234 ديدگاه)

      بلاااانسبت
      مزدا خودش یه سمبل هست
      پای اینو اونو الکی وسط نکش

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. شاهين

      ۲۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (856 ديدگاه)

      مزدا نه آعودیه و نه آلفا، مزدا مزداست،١٠٠ سال هم قدمت داره، تازه هرجور حساب کنی مردا٣ با موتور ٢ لیتری جر میداد، دیگه با ٢.۵ میخواد چه بکنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. رامتین

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    186 اسب که همون موتور فعلی مزدا6 هست که تنفس طبیعیه. این موتور قبلا هم روی مزدا3 بود که 181 اسب داشت. پس اصلا تغییر خاصی نداشته. اما موتور 2 لیتری جدید اسکای اکتیوx احتمالا 190 اسب خواهد داشت که گزینه خوبیه و تنفس طبیعیه. از اون بهتر موتور 2.5 توربو که روی نسل جدید مزدا6 نصب شده فوق العاده هست و بین 227 تا 252 اسب بنابر اکتان بنزین مورد استفاده، خواهد داشت. در بین این 3 موتور بیشک موتور 2.5 توربو گزینه جذابتریه. فقط یک موتور باقی میمونه که بهترین انتخاب ممکنه: موتور 2.5 تنفس طبیعی اسکای اکتیوx که 214 تا 221 اسب احتمالا خواهد داشت و روی مزدا3 نصب نخواهد شد اما روی مزدا6 نصب میشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Saeed

      ۱۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (349 ديدگاه)

      بله درسته فقط موتور ۲ لیتری x فکر کنم سوپرشارژ روش هست.حالا ۲.۵ لیتری x هم روش سوپر شارژه؟۲ لیتری x خیلی سایتا احتمال دادن قدرتش حدودای ۱۹۰ هست .۲.۵ x هم جای معتبری گفته این میزان قدرت احتمالیو؟
      بعد وقتی ۲ لیتری x بیاد دیگه کاربرد ۲.۵ معمولی چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۲۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (3047 ديدگاه)

        با توجه به اینکه فناوری اسکای اکتیو گفته شده بین 20 تا 25 درصد افزایش توان ایجاد کرده و نسخه 2لیتری نسل قبل که 154 اسب بوده و الان در نسخهx میشه 140 کیلووات یا 190 اسب. با این تناسب نسخه 2.5معمولی قبلی با 180 اسب حدودا میشه 217 اسب که در یک وبلاگ ژاپنی این عدد را دیدم. در نهایت همانطور که گفتید موتور 2.5طبیعی در سال2019 به کل از رده خارج خواهد شد.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. farhad

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (134 ديدگاه)

    ساده همیشه زیبا و ماندگار هستش.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    میخرمش بلاخره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. کاوه

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (61 ديدگاه)

    در مورد زیبایی و کیفیت فنی مزدا حرفی نیست اما خداییش چرا این قدر کف ماشین بخصوص در قسمت جلو به زمین نزدیکه؟‌رانندگی با این مزدا در خیابان های ایران تقریبا غیرممکنه. سرعت گیرها و دست اندازها اعصاب راننده را به هم می ریزند. کما اینکه دارندگان مزدا نیو یک کلافگی زیرپوستی از این ماجرا دارند و سعی می کنند پنهانش کنند !

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۲۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (25 ديدگاه)

      با سلام، نسل جدیدش این طور نیست، خیالتون راحت! من بیشتر از یکساله مدل دوهزارو هفده منطقه آزادشو دارم.اگه با ظرفیت سرنشین کامل و سرعت گیر ناجور بخوای رد بشی زیر ماشین گیر میکنه(فک کنم پاچه شتریهای داخلی هم همینطورن!)

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. نوید جهرمی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    یا اهورا مزدا.خودت گشایش بنما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بهنام

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    با همین رنگ و همین رینگ، مگه خواسته ی زیادیه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین وی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    مزدا یه ماشینیه وقتی میخری مطمئنی هیچ وقت ماشینت قدیمی نمیشه
    طراحیاش خیلی ماندگاره
    حتی همون مزدا 3 2004 هم هنوز رخ داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. احمد

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (25 ديدگاه)

    در مقایسه با نسل قبل، جلو پنجره مشبک و خروجی دو گانه اگزوز(به شکلی که از بیرون دیده بشه)حداقل انتظاری که داشتم و محقق شد.حیف که جای پلاک از زیباییش کم کرده.مزدا6 با عرض بیشتر و جلو پنجره کشیده تر این مشکلو نداره. در مورد موتور، تا جایی که میدونم مزدا 3 ساخت2018 فقط مدل گرند تورینگ یعنی با همین موتور دو و نیم لیتری تولید شد.

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا