نسل آینده مزدا CX-3 چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

نسل جدید مزدا CX-3 پیش از این در حال توسعه بوده و بنا گفته‌ی Go Auto شاهد تفاوت‌های اساسی نسل فعلی و جدید این خودرو با یکدیگر خواهیم بود.


اگرچه CX-3 در برخی بازارها خودرویی محبوب است اما مزدا علاقه دارد این خودرو را بزرگ‌تر نماید تا به این ترتیب جذابیت جهانی CX-3 بیشتر شود. به عنوان نتیجه، نسل بعدی این کراس اوور دیگر از مزدا 2 به عنوان پایه و اساس ساختار خود استفاده نخواهد کرد و بجای آن دارای پلتفرم کوچکی خواهد بود که هم‌اکنون در مزدا 3 بکار رفته است. این موضوع باعث افزایش ابعاد CX-3 جدید و تولید خودرویی مشابه با ابعاد تویوتا CH-R و هیوندای کنا می‌شود.


موضوع مهم اینکه پلتفرم مزدا 3 موردبحث همان ساختار نسل فعلی نیست بلکه معماری اسکای اکتیو II است که در نسل بعدی کامپکت جدید مزدا بکار خواهد رفت. این پلتفرم نه تنها قوی‌تر و مستحکم‌تر از معماری‌های قبلی است بلکه می‌تواند سیستم تعلیق میله پیچشی جدید را نیز در خود جای دهد.


نسل دوم CX-3 بنا به گفته‌ها دارای قوای محرکه اسکای اکتیو ایکس مزدا خواهد بود. این پیشرانه‌ی بنزینی پیشرفته نه تنها پرفورمنس بهتری دارد بلکه مصرف سوخت آن تا 30 درصد کمتر است. پیشرانه‌ی یاد شده برای اولین بار در مزدا 3 جدید بکار خواهد رفت و قدرت حدود 187 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتون متری خواهد داشت. گیربکس‌های این خودرو نیز شامل 6 سرعته دستی و نمونه‌ی اتوماتیک با مبدل گشتاور خواهد بود.


اگرچه هنوز مشخص نیست نسل دوم مزدا CX-3 چقدر بزرگ‌تر خواهد شد اما گفته می‌شود فضای بار این خودرو کاملاً بیشتر از حجم 264 لیتری نسل فعلی خواهد بود. همچنین مزدا طراحی صندلی‌ها و کابین را به منظور بهبود ارگونومی و زیبایی تغییر خواهد داد.


ظاهراً نسل جدید مزدا CX-3 در اوایل سال 2020 روانه‌ی بازار خواهد شد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. Saeed
    سوابق: (158 دیدگاه) ,

    عالی میشه.من سوار این ماشین‌شدم ایرادش فضای کمشه.اگر ابعادش بزرگتر شه یکم‌و موتور جدید ۲ لیتری سوپرشارژ بزارن روش (هر چند موتور ۲ لیتری فعلی هم قویه و کافی)تو کلاس خودش فوق العاده میشه.مزدا در کنار زیبایی ظاهرا میخواد تو نسل جدید خودروهاش بحث فضا و شرایط مناسب استفاده خانوادگیو هم‌لحاظ کنه تو محصولاتش، که اونوقت با زیبایی طراحیش توام میشه و محصول نهایی فوق العاده میشه فکر کنم.

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (464 دیدگاه) ,

      فقط میشه گفت آآآهههههه
      خدایااااااا چرا محصولات مزدا وارد ایران نشد
      چرا همه ما باید تاوان سود حداکثری مونتاژ انحصاری مزدا بخاطر محصول رده خارجش رو بدیم؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
      1. Saeed
        سوابق: (158 دیدگاه) ,

        من خودم طرفدار سفت و پر و پا قرص مزدام.اما گیرم میومد.وقتی مزدا۳ ،۲ نسل قبلو دارن با این قیمت میدن فکر میکنی با توجه به زیبایی محصولاتش و ژاپنی بودنش و محبوبیت و سابقه فوق العادش تو ایران مدل ۲۰۱۸ هر کدوم از مدلاش چند میشد و چند درصد مردم‌توانایی خریدشو داشتند.

        پاسخ
        1. محمد
          سوابق: (464 دیدگاه) ,

          همون دیگه اینا نتیجه بازار انحصاریه مسعود جان
          اول که تا پارسال تابستون وضع این نبود
          بعد هم که مثالش میشه تجربه سیم‌کارت در ایران
          .
          اول سیم کارت رو میدادن ۱ میلیون ۱۰ سال پیش
          اون موقع دلار ۹۰۰ تومن بود پراید ۵.۵ میلیون بود
          بعد تو بازار میفروختی ۱.۵ تا ۲ میلیون
          چرا؟؟؟
          چون انحصار داشت
          شرکتهای رقیب اومدن، با قیمت ۱۰.۰۰۰ تومن، ۲تا سیم کارت با ۱ شارژ ۵.۰۰۰ تومنی بهت میدادن
          و دیگه اولی نتونست سیمکارت رو ۱ میلیون بفروشه
          .
          پس اگه انحصار نبود
          الان سر ارزانتر فروختن شرکتها دعوا بود
          (مثل دعوای جالب موستانگ و کوروت و… سر ارزانتر کردن قیمت)
          .
          و دوما هم اگه انحصاری بود اما دندان عزیزان مثل تا پارسال این موقع، اینقدر تیززززز نبود،
          باز هم شرط میبندم بجای اکثر کره‌ای-فرانسویهایی که مثل نقل و نبات تو خیابونه، خیلی از محصولات مزدا رو میدیدیم
          البته که کره و فرانسه و حتی چین هم پیشرفت کرده اند
          اما مزدا قطعا موفق بود اگه درست درمون به ایران میومد

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.