مزدا

مشخصات کامل مزدا 3 مدل 2019 بازار اروپا

مراسم معرفی رسانه‌ای نسل جدید مزدا ۳ اخیراً در لیسبون پرتقال انجام شده است.


این رویداد فرصت خوبی برای مزدا بوده تا مشخصات کامل محصول پرطرفدار خود را به همراه گالری جذاب و مبسوطی منتشر کند. البته نسخه‌ی سدانی که در تصاویر مشاهده می‌کنید به مدل بازار آمریکا تعلق دارد. مزدا ۳ جدید با سه پیشرانه در اروپا عرضه خواهد شد که دو تای آن‌ها از نوع بنزینی و یک نمونه هم از نوع دیزلی است.


پیشرانه‌ای که جایگزین نسخه‌های دیزلی ۱.۵ و ۲.۲ لیتری شده قلب آهنین جدید ۱.۸ لیتری توربودیزل اسکای اکتیو دی است که قدرت ۱۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۲۷۰ نیوتون متری ارائه می‌کند. بدون هرگونه تعجبی، این پیشرانه‌ی دیزلی فوق‌العاده کم‌مصرف بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد و در هر کیلومتر تنها ۱۳۰ گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند.


این پیشرانه به سیستم کاتالیست ذخیره‌ی NOx مجهز بوده و اکسید نیتروژن را به نیتروژن بی‌ضرر تبدیل کرده و به این ترتیب باعث کاهش قابل‌توجه آلایندگی می‌شود. پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری یاد شده همچنین از تکنولوژی احتراق چند مرحله‌ی سریع سود می‌برد که باعث کاهش بازه احتراق و کاهش صداهای ناهنجار می‌شود.

اما پیشرانه‌ی دیگر مزدا ۳ جدید از نوع ۲ لیتری تنفس طبیعی بنزینی اسکای اکتیو جی است که قدرت آن برابر با ۱۲۲ اسب بخار و گشتاورش نیز ۲۱۳ نیوتون متر می‌باشد. به لطف سیستم هیبریدی ملایم ۲۴ ولتی مزدا که دارای باتری لیتیوم-یونی و کانورتر و تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر می‌باشد، این قلب آهنین مصرف سوخت بهتر و آلایندگی کمتری دارد. مصرف سوخت ترکیبی پیشرانه‌ی مورد بحث در هر صد کیلومتر برابر با ۶ لیتر بوده و در هر کیلومتر نیز ۱۳۶ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

نهایتاً به مشهورترین و خبرسازترین پیشرانه‌ی مزدا یعنی اسکای اکتیو ایکس می‌رسیم که دارای تکنولوژی احتراق فشرده شده می‌باشد. مزدا هنوز مشخصات کامل آن را منتشر نکرده اما می‌دانیم که خروجی آن برابر با ۱۸۱ اسب بهار و گشتاورش نیز برابر با ۲۲۲ نیوتون متر می‌باشد. همانند پیشرانه‌ی قبلی، این نسخه هم دارای سیستم هیبریدی ملایم بوده و از اواخر سال جاری عرضه خواهد شد.

هر سه پیشرانه به‌صورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته دستی همراه هستند اما می‌توان گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک را نیز سفارش داد. پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ایکس مزدا ۳ با سیستم چهار چرخ محرک مدل هاچبک هم قابل انتخاب است. همه‌ی مدل‌ها دارای سیستم هدایت گشتاوری به منظور بهبود هندلینگ و چسبندگی می‌باشند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. کوشا

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (118 ديدگاه)

    قیافش که حرف نداره
    ولی این طراحی لیاقتش موتورای قویتریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      اصلا کار به ماشین ندارم اما خدایی بعضی از کسا انگار بیشتر واسه به رخ کشیدن تیپ یاروعه تا ماشین !
      2و 4 و 5 و 21 و …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        Mعزیز در واقع میخوان بگن آدمای خوشتیپ سمت مزدا میان
        و پرستیژ و شخصیت خاصی داره انتخاب مزدا
        و شما هم اگه پرستیژ خاصی دارید سمت مزدا بیاین
        یا اگه مزدا رو انتخاب میکنین پرستیژ خاصی دارین
        .
        در واقع تکنیکهای برندینگ و بازاریابیه
        که شاید در مورد بعضی خودروها صادق نباشه
        اما از نظر شخصی من، برند مزدا واقعا برند خاصیه و شایسته تحسین بخاطر ترکیب :
        وقار طراحی اروپایی + کیفیت فنی ژاپنی
        مزدا در اکثر نسل ها ماشینهایی داره که به سختی میشه دوستشون نداشت

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. حامد

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    فقط میشه گفت فوق العادست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ADAK

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    پلاک جلو را قسمت منتهی الیه پایین سپر جلو نصب میکردن زیباتر نبود ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      دقیقا
      بنظر من چرا بهتر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. بهراد

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    کاش سدانش چهار چرخ محرک بود.و چراغای عقبشم مثل هاچبک ، طراحی بیرونی سه بعدی داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مزدا

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    مزدا به خدا خیلی عشقه.با مزدا ۳ خیلی حال میکنم ???

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. نسل سوخته

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خودروی به روز و ایمن رویای نسل سوخته!!
    اگر مردم اینچنین دشمن کشور خودشان نبودند امروز نسل جوانهای این مملکت بجای خریدن یک پراید اوراقی و کار در تاکسی های اینترنتی مثل هم نسل های خود در اروپا و امریکا به راحتی میتوانستند با درامد اندک خودشان خودروهای مدرن سوار شوند و دیگر ایربگ راننده برایشان یک اپشن پیشرفته به حساب نمی امد حیف و صد حیف که خطرناک ترین دشمنان این سرزمین (مردمان دوره معاصر ان) اینچنین ، به هر قیمتی و با چنگ و دندان اینده فرزندان خود را در ثروتمندترین کشور سیاره زمین با جهل ازبین بردند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سجاد

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من خیلی از تکنولوژی موتورها سر در نمیارم، ولی دوستان الان که پیشرانه ی توربو دیزل جدید مزدا رو دیدم یه سوال بزرگ برام به وجود آمد!؟ شاید متخصصان سایت بتونن راهنمایی کنند!
    پیشرانه توربو دیزل جدید مزدا که مدتیه سر و صدای زیادی هم به پا کرده، مدل 2019 و از یه کمپانیه صاحب تکنولوژی و صاحب نام هست، مشخصات بالا میگه این پیشرانه 1.8 لیتری از نوع توربو دیزل با توان تولید 116 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور میباشد، پیشرانه توربو دیزل ایران خودرو با نام efd مدعیه تولید 120 اسب بخار قدرت و 254 نیوتن متر گشتاور اون هم از 1.5 لیتر حجمه و تکنولوژی اون در بهترین شرایط مربوط به 2010 هست! حالا میتونید راهنمایی کنید مشکل کجاست!؟ چرا پیشرانه تولیدی یه کمپانی کپی ساز و عقب افتاده با همکاریه یه کمپانی متوسط آلمانیه مدل 10 سال پیش با حجم کمتر مشخصات تقریباً مشابهی با پیشرانه جدید مزدا داره!؟ کی اطلاعات اشتباه میده!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. joojoo

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (271 ديدگاه)

      بحث اینجاست که اولا پیشرانه ی مزدا استهلاک به مراتب کمتری داره
      دوما مصرف سوخت و آلایندگیش هم خیلی کمتره
      مثال عینی تر میزنم تا متوجه بشید
      ببنید…مثلا سراتو 2019 از موتور 2 لیتری جدید خودش با تزریق mpi….. فقط 147 اسب قدرت گرفته و 180 نیوتون متر گشتاور…درحالی که نسل قبلی خودش تا 161 اسب رو هم گرفته بودو 194 نیوتون متر گشتاور……و نسل سایپاییش 156 اسب قدرت داره که مال 9 سال پیشه…..
      از اینور میای میبینی مصرف سوختش از 7.7 نسل قبل و 7.8 نسل سایپایی… رسیده به 6.2 لیتر در صدکیلومتر……………… یعنی 20% مصرف سوختش کم شده درحالی که فقط 8.7% توانش افت کرده….این یعنی پیشرفت دیگه…..بهبود موتور فقط به بهبود اعداد اسب بخار و گشتاور نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزداراعشقه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رامتین

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    والا این همه تعریف از موتور جدید اسکای اکتیو ایکس فقط 180 اسب! واقعا بهبود در موتورهای تنفس طبیعی سخته و همه روی میارن روی توربو و براحتی با افزایش سایز توربو میشه تا 2 برابر براحتی توان گرفت اما روی موتور تنفس طبیعی 20درصد بهبود، شاهکاره.
    البته مزدا3 با این ظاهر اگه موتور مزدا6 یعنی 2.5 لیتری توربو 250 اسبی 4چرخ متحرک بیاد روش، محشره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مجتبی

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    موتورهای اسکای اکتیو جدید هستند وخیلی جا داره تا روشون کار بشه تازه اول راهشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان_ی

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خوبی که عالی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بهنام

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    تصاویر جدیدش رو چند روز پیش تو نتکار شو دیدم، هر چی میشه داره بیشتر زیباییشو نشون میده. فوق العاده هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حسین وی

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    کلا مزدا موتوراش رو برای مدل های اروپا محدود میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فوق‌العادست این ماشین
    خدا لعنت کنه کسایی را که سقف آرزوی ما را کردند پراید ۵۰ میلیونی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا