معرفی مزدا CX-5 مدل 2019 با قلب تپنده جدید

مزدا CX-5 مدل سال 2019 با تغییرات مهمی همراه شده و به تازگی در بازار ژاپن معرفی شده است.


مهم‌ترین تغییر این خودرو استفاده از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوی جدید است. این پیشرانه که در مدل‌های CX-9 و مزدا 6 هم بکار رفته خروجی 230 اسب بخاری و گشتاور 420 نیوتون متری دارد.


افرادی که هنوز هم پیشرانه‌های دیزلی را ترجیح می‌دهند از شنیدن این خبر که قلب آهنین اسکای اکتیو D با حجم 2.2 لیتری هنوز هم عرضه می‌شود و با گیربکس 6 سرعته دستی همراه است خوشحال خواهند شد. این پیشرانه با طراحی دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک قابل سفارش است.


مزدا CX-5 به‌روز شده از سیستم هدایت گشتاوری کنترل پلاس نیز سود می‌برد. این سیستم در مقایسه با نسخه قبلی می‌تواند از سیستم ترمز برای بهبود هندلینگ در سرعت‌های بالا و مانورهای اضطراری استفاده کند و به‌صورت استاندارد در همه‌ی تریم ها عرضه می‌شود.


مزدا CX-5 2019 با تجهیزات کمک‌راننده‌ی جدیدی همچون تشخیص عابران پیاده در شب عرضه می‌شود. این سیستم به تکنولوژی ترمز شهری هوشمند مزدا اضافه شده است. سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی نیز بخشی از سیستم ارتباطی مزدا در کابین هستند.


اما بهبودهای بصری این کراس اوور شامل استفاده از رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی خاکستری، پانل تهویه مطبوع، پشت آمپرها و دکمه‌های جدید و همچنین استفاده از پوشش پارچه‌ای در ستون A می‌باشد.


اما مدل جدیدی از این خودرو که در ژاپن معرفی شده Exclusive Mode نام دارد که از رینگ‌های 19 اینچی سفارشی با ظاهر تیره‌ی براق سود می‌برد. داخل کابین این خودروی تولید محدود هم شاهد چرم ناپا، تریم چوب، صفحه‌نمایش 7 اینچی بین پشت آمپرها و LED های سفید خواهیم بود.

قیمت این خودرو در ژاپن بین 2570400 تا 3882600 ین بوده و فروش آن نیز از 22 نوامبر شروع خواهد شد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. sevlan
    سوابق: (154 دیدگاه) ,

    دیدگاه من هیچی ، بغیر از تحسین مزدا و تاسف و هیهات واسه خودم و هموطن های همردیف خودم ، که از خوبیها و زیبایی های این دنیا بی نصیب موندیم ،حالا شاید داراهامون یه خوشی داشته باشن ،اما ما تو این وطن زار و نزار محکوم به زندگی و پوسیدنیم ،از شادی های این جهان چیزی نصیب ما نشد ، حالا اگه نداشتیم غمی نبود ،داریم و…

    پاسخ
    1. مهرداد
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      مگه نشنیدی ؟ فرمودن خودمون انتخاب کردیم !!!!!

      پاسخ
  2. Saeed
    سوابق: (215 دیدگاه) ,

    فوق العادس .فکر کنم نیازی به تعریف نداره.اگر این‌موتورو رو مزدا۳ هم‌بزاره عالی میشه هم مدل سدانش هم هاچبکش.بعنوان یه موتور قویه بالای ۲۰۰ اسبی.

    پاسخ
  3. مزدا
    سوابق: (905 دیدگاه) ,

    جووون چه پیشرانه ای😘😘😘عاشقتم مزدا عاشق اون سادگی در عین زیبای.رنگ البالویش خیلی دلبری میکنه

    پاسخ
  4. سیدمهران میرابوالقاسمی
    سوابق: (189 دیدگاه) ,

    مزدا عشقه

    پاسخ
  5. کاوه
    سوابق: (118 دیدگاه) ,

    مزدا سی ایکس فایو زیبا و دلرباست اما مدل های قبلیش به رغم زیبایی و خوشدستی، هیچ قابلیت آفرود نداشتن و در ردیف توسان رده بندی می شدند. امیدوارم این مدل جدید با افزایش چشمگیر قدرتش(فکر کن دوونیم لیتری توربو. چه شود!) در آفرود اوضاع بهتری پیدا کنه. حداقل در حد سوبارو فارستر و تیگوان.

    پاسخ
    1. معین م
      سوابق: (63 دیدگاه) ,

      حیف نیست این عروسک رو ببری آفرود ؟
      من که باشم پیاده میشم و ماشین رو کول میکنم از ناهمواری رد که شدم دوباره میزارمش زمین

      پاسخ
      1. کاوه
        سوابق: (118 دیدگاه) ,

        کراس اوور دو دف باید در آفرود هم توانایی داشته باشه. اونم وقتی که رسما گران قیمت است. در زیبایی طراحیش که حرفی نیست. طراحی های مزدا واقعن بین ژاپنی ها بی رقیبه

        پاسخ
  6. حسین وی
    سوابق: (252 دیدگاه) ,

    کیفیت داره از عکس میزنه بیرون
    نتایج نون حلال خوردن میشه همین
    پیشرفت – محبوبیت

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.