رنومزدا

جدال نفس‌گیر مزدا 3 و رنو مگان

کلاس هاچبک های جمع‌وجور خانوادگی به شدت رقابتی‌تر از همیشه شده بنابراین جای تعجبی نیست که مزدا نسخه‌ی فیس لیفت ۳ را کمتر از سه سال پس از معرفی این خودرو روانه‌ی بازار کرده است.

mazda_3_vs_renault_megane
تغییرات خودرو مناسب اما ارزشمند بوده و دربرگیرنده‌ی ظاهری بازنگری شده، کابینی گران‌بهاتر و اصلاحات مکانیکی به منظور افزایش هر چه بیشتر دینامیک سواری درگیر کننده‌ی این خودرو می‌باشند. ما مدل تازه‌وارد استفاده کننده از پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری دیزل را در این مقایسه شرکت داده‌ایم.

Mazda 3
آیا مزدا تلاش کافی برای صدرنشینی در این کلاس را انجام داده است؟ برای فهمیدن این موضوع ما مزدا ۳ را در برابر رنو مگان جدیدی قرار داده‌ایم که راحت، آرام و کم‌مصرف بوده و مدل ۱.۵ dCi مگان پیش از این در برابر رقبای قدرتمندی چون سئات لئون و واکسهال آسترا نمایشی مقتدرانه داشته است.

Renault Megane

  • شاخ‌به‌شاخ

 

مزدا ۳ ۱.۵D Sport Nav

رنو مگان ۱.۵ dCi Signature Nav

قیمت (پوند)

۲۲۱۴۵

۲۲۵۵۰

پیشرانه

۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربودیزل

۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربودیزل

قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر)

۱۰۴/۲۷۰

۱۰۸/۲۶۰

گیربکس

۶ سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو

۶ سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۱۱.۵

۱۰.۹

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۱۸۵

۱۸۷

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۶

۵.۶

 

  • مزدا ۳

نقاط قوت: ظاهر تیز، هندلینگ درگیر کننده، تجهیزات استاندارد زیاد

نقاط ضعف: کابین تنگ، سواری سفت، دید عقب کم

ترکیب استایل چشم‌نواز، هندلینگ فرز و چابک و مصرف سوخت کم باعث شده تا مزدا ۳ در زمان معرفی در سال ۲۰۱۳ یکی از بهترین خودروهای کلاس خود باشد. پس از گذشت سه سال این خودرو به خاطر ورود رقبای جدید فیس لیفت شده است.

تا زمانی که به دقت خودرو را از نزدیک نبینید متوجه تغییرات ظاهری مزدا ۳ نخواهید شد. هرچند با نگاهی دقیق می‌توان جلوپنجره‌ای برجسته‌تر، آینه‌های جانبی اصلاح شده و سپر عقب بازنگری شده را تشخیص داد. مدل فول حاضر در مقایسه با چراغ‌های جلوی LED شناسایی می‌شود درحالی‌که همه‌ی مدل‌ها با سه رنگ متالیک جدید قابل سفارش هستند.

Mazda 3
داخل کابین تغییرات کمی صورت گرفته است. طرفداران تیزچشم مزدا به‌کارگیری غربیلک فرمان مشابه MX-5 و ترمز پارک الکتریکی را درک خواهند کرد. استفاده از این ترمز پارک باعث ایجاد فضا در کنسول مرکزی شده است. داخل کابین از مواد و سوئیچ‌های باکیفیت‌تر استفاده شده و احساس گران‌بها بودن در حد رنو مشاهده می‌شود.

صفحه لمسی ۷ اینچی آشنای مزدا در بالای داشبورد قرار گرفته و با استفاده از کنترل چرخان روی گیربکس تونل نیز می‌توان به آن دسترسی داشت. هرچند استفاده از آن به‌آسانی نمونه‌ی بکار رفته در رنو نیست. از دیگر تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به نمایشگر سربالای تمام‌رنگی، ورود بدون کلید، صندلی‌های گرم شونده و دوربین پشتی اشاره کرد.

زیر بندی مزدا ۳ نیز حداقل روی کاغذ رضایت‌بخش است. در سیستم تعلیق جلو از میله استفاده شده درحالی‌که در بخش عقب شاهد اکسل مستقل چند اتصالی هستیم.

Mazda 3
تغییری در پیشرانه‌ها صورت نگرفته بنابراین نسخه‌ی ۱.۵ لیتری دیزلی حاضر در تست همان قدرت ۱۰۴ اسب بخاری را دارد. مزدا ۳ در بحث شتاب اندکی از مگان عقب می‌افتد. اگرچه مزدا ۳ سریع‌تر از قبل نیست اما آرام‌تر بوده که این امر به لطف سیستمی است که در پیستون‌های پیشرانه نصب شده و صدای نرم‌تری ایجاد می‌کند.

Mazda 3
در راه‌های پرپیچ‌وخم مزدا دست برتر را دارد. چسبندگی خودرو بالا بوده و فرمان تیز و هندلینگ متوازنی دارد که آن را سرگرم‌کننده‌تر از مگان می‌سازد. مزدا ۳ همچنین توزیع وزن زیبایی داشته و از گیربکسی نرم سود می‌برد. اگرچه تغییرات صورت گرفته باعث نرم‌تر شدن سواری مزدا شده‌اند اما در بحث راحتی این خودرو هنوز هم به پای رنو مگان نمی‌رسد.

مزدا در بحث کاربردی بودن نیز عقب‌تر از مگان حرکت می‌کند. فضای صندلی‌های عقب به سختی با مگان برابری می‌کنند و البته باز شدن محدودتر درب‌های عقب آن دسترسی به کابین را سخت‌تر می‌سازند. فضای کابین نیز تنگ‌تر بوده و صندوق ۳۶۴ لیتری آن ۷۰ لیتر کم‌حجم‌تر از مگان است.

نظرات آزمایش‌کننده‌ها

سیستم اطلاعات سرگرمی: صفحه‌نمایش موجود در بالای داشبورد را می‌توان با استفاده از سوئیچ چرخان در کنسول مرکزی نیز کنترل کرد.

غربیلک فرمان چندعملکردی: غربیلک فرمان خودرو برگرفته از MX-5 بوده احساس اسپورتی ایجاد می‌کند.

نمایشگر سربالا: نمایشگر سربالای رنگی جدید این خودرو نیز بجای منعکس شدن روی شیشه جلو، روی صفحه‌ای تغییرپذیر به نمایش درمی‌آید.

  • رنو مگان

نقاط قوت: آسایش فوق‌العاده، سواری راحت، کاربردی بودن زیاد، کابین شیک، تجهیزات زیاد

نقاط ضعف: فقدان هندلینگی چشمگیر، عدم وجود AEB بصورت استاندارد، عدم وجود اپل کارپلی یا اندروید اتو

ترکیب نمای تندوتیز، راحتی استثنایی و کابینی شیک و ممتاز نشان دهنده‌ی تأکید بیشتر رنو برای تبدیل شدن به برندی مرغوب‌تر است.

همه‌ی مدل‌ها تناسباتی جذاب داشته و رینگ‌های آلیاژی و چراغ‌های روز روشن LED به‌صورت استاندارد در همه‌ی نسخه‌ها دیده می‌شوند. خودرویی که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید مدل دینامیک S است که از نظر بصری با مدل Signature Nav حاضر در تست مشابه است البته این مدل رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی دارد.

Renault Megane
داخل کابین رنو گران‌بهاتر از مزدا احساس می‌شود. داشبورد خودرو در احاطه‌ی صفحه‌نمایش بزرگ و نشان دهنده‌های زیبای مگان است. کیفیت مواد بکار رفته خوب بوده و نوارهای نورپردازی کابین در شب جلوه‌ای خاص به خودرو می‌بخشند. همچنین تجهیزات زیادی در این خودرو وجود دارند که از آن جمله می‌توان به سیستم ناوبری ماهواره‌ای، صندلی‌های چرمی و چراغ‌های جلوی LED اشاره کرد.

سیستم تعلیق رنو نسبت به مزدا رضایت کمتری دارد. سیستم تعلیق مگان در بخش جلو مشابه مزدا بوده اما در بخش عقب از اکسل میله‌ی پیچشی استفاده شده است. پیشرانه‌ی مگان حجمی برابر با مزدا داشته اما قدرت آن ۳ اسب بخار بیشتر بوده و این به معنی سریع‌تر بودن شش‌دهم ثانیه‌ای مگان در بحث شتاب است. هر دو خودرو بیش از آنکه سریع باشند سرزنده هستند. پیشرانه‌ی dCi رنو آرام بوده اما گیربکس رنو به اندازه‌ی مزدا نرم و روان نیست.

Renault Megane
روش ریلکس رنو به شاسی خودرو نیز بسط یافته و خودرو سواری راحتی دارد به گونه‌ای که با نرمی دست‌اندازها را پشت سر می‌گذارد. این خودرو در اتوبان‌ها نیز ساکت‌تر بوده و صدای باد و جاده به‌خوبی سرکوب شده است.

Renault Megane
نقطه‌ی مقابل این آرامش و رفاه درگیری و سرگرم‌کنندگی کمتر هندلینگ مگان نسبت به مزدا ۳ است. فرمان خودرو توزیع وزن خوبی داشته و مستقیم است به علاوه چسبندگی بالایی وجود داشته اما سواری تیز و هیجان‌انگیز مزدا ۳ در این بخش دست برتر را دارد.

برای بسیاری از خریداران در این کلاس کاربردی بودن مهم‌تر از هیجان رانندگی در راه‌های پرپیچ‌وخم است؛ و این امر باعث می‌شود مگان بدرخشد. فضای سر و پای مگان کمی بیشتر از مزدا بوده و شیشه‌های کناری خودرو بزرگ‌تر بوده و همین امر باعث ایجاد احساس دل بازی در مگان می‌شود. فضای بار این خودرو نیز همان‌گونه که گفته شد بیشتر از مزدا ۳ است. در داخل کابین نیز فضاسازی‌های مفیدی صورت گرفته است.

نظرات آزمایش‌کننده‌ها

صفحه لمسی: رنو با پیروی از تسلا و ولوو صفحه‌نمایش تبلتی به سبک پرتره را ارائه داده که باعث می‌شود در هنگام استفاده از سیستم ناوبری چشمتان بیشتر روی جاده باشد.

نمایشگر سربالا: در این مگان همانند مزدا ۳ عمل کرده و تصویر نمایشگر روی صفحه‌ای تغییرپذیر دیده می‌شود.

غربیلک فرمان: غربیلک فرمان چندعملکردی این خودرو دارای کنترل‌های کروز کنترل و سفر بوده و سوئیچ‌های سیستم صوتی نیز در پشت آن قرار دارند.

  • قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: رنو مگان
Renault Megane
به عنوان یک هاچبک خانوادگی راحت، کاربردی و مجهز، رنو مگان عملکرد قوی‌ای داشته است. پیشرانه‌ی دیزلی آرام و کم‌مصرف این خودرو به خوبی با ذات مگان همخوانی داشته و تریم Signature نیز تجهیزات استاندارد زیادی دارد. هرچند این خودرو به اندازه‌ی مزدا هیجان‌انگیز نیست اما هنوز هم بازیگری توانا و ثابت‌قدم است.

رتبه‌ی دوم: مزدا ۳
Mazda 3
تغییرات صورت گرفته در مزدا ۳ کم اما ارزشمند هستند. راننده‌های مشتاق شاهد هندلینگی جذاب خواهند بود و آرامش این خودرو تقریباً با مگان برابر است. هرچند سواری سفت، کابین کوچک‌تر و سیستم اطلاعات سرگرمی با رضایت کمتر باعث می‌شوند کفه‌ی ترازو به سمت رنو مگان سنگینی کند.

منبع: autoexpress

[polldaddy poll=9635368]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. ایلیا

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (731 ديدگاه)

    رنو چند سالیه داره عالی کار میکنه دمش گرم…..زبان طراحی جدیدش هم خیلی زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۲۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      مزدا که عشق منه ولی طراحی رنو هم خیلی خوب شده ولی کاش کابین رنو از جمله مانیتورشو رو بهتر طراحی میکردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فقط تویوتا و هوندا

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (571 ديدگاه)

    برای خانواده: رنو مگان
    برای جوانان و لذت بردن از رانندگی: مزدا 3

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. منصور

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    با تمام عشق و احترام به مزدای عزیز
    رای من مگان بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رزاق

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    رنو داره عالی کار میکنه و دوارم محصولات و کیفیتشون روز به روز داره بالاتر میره. زبان طراحی جدیدش که کلا یه پرستیژ و شخصیت خاصی داره و واقعا زیبا شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Viper ACR

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    مزدا ، از اعماق قلبم.
    وقتی یک طرف مقایسه مزدا باشه ، اینقدر بهش اعتماد دارم که اصلا به اسم و رسم بقیه ی رقبا نگاه نمیکنم. هر چند حریفان، غول های بزرگی مثل رنو باشند.
    تا مزدا هست، ماشین دیگه چرا ؟؟؟!

    60 درصد سایت احتمالا به رنو رای بدن. اما مزدا رو باید تجربه کرد. تنها شرکتی که تویوتا در کیفیت هم سطح خودش قبولش داره همین مزداست. فقط با این تفاوت که مزدا لذت رانندگی رو هم به ماشین هاش تزریق میکنه. پورشه ی ژاپن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      کاملاً موافقم. من حرف آخر شمارو کاملتر می کنم:
      تویوتا = بنز ژاپن
      هوندا = بی ام و ژاپن
      مزدا = پورشه ژاپن
      :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Viper ACR

        ۲۵ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        کاش برند های لوکس رو میگفتین.
        به نظر من:
        لکسس => بنز ژاپن
        اینفینیتی => BMW ژاپن
        اکیورا => آئودی ژاپن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. یاسین

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    هردو ماشین های فوق العاده خوبین
    این نگین خودرو بجای این رنو سیمبل مگان رو میاورد با شرایط خوب قبل سال میداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. faramarz

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    به نظر من رنو از لحاظ ظاهری خیلی زیباتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    فقط رنو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Sina

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (360 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا همه جا خشک بودن تعلیق مزدا رو جزو نقاط ضعف میدونن!! مگه ماشین اسپرت نرم هم میشه، اصلا یکی از خاصیت های ماشین اسپرت خشک بودن هست، لذت رانندگیش به همین خشک بودن هست دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حميد

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اگه یکسال پیش بود میگفتم مزدا ولی حالا رنو انقلاب کرده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. kasra

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من به شخصه مزدا3 دارم و به قدری از کیفیت و سواریش راضی هستم که 5 سال میگذره و حتی فکر عوض کردن ماشین هم به سرم نزده.
    حتی یه ترک هم چرم صندلی نخورده با کارکرد 200/000
    ماشین ژاپنی به نظرم قابل قیاس با رنو فرانسه نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. shahin

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خب همونطور که اشاره شد طراحی مزدا ٣سال قدیمی تر از مگانه.اما به نظر من همچنان شیک تر و با صلابت تره.ضمن اینکه من برند مزدا رو فقط با آلمانی ها و ژاپنی ها مقایسه میکنم و رنو در سطح مقایسه با شیک پوش سامورایی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. احسان

      ۲۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (85 ديدگاه)

      نظرتون متاسفانه هیچ استدلالی نداره

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. نیما

      ۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیز
      برند رنو از نظر اعتبار و تجربه و سطح تولید و فروش از مزدا بالاتره
      بهتر بود قبل از نوشتن یه تحقیق میکردی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. سیاوش

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    اینجاست ادم مفهوم واقعی رقابت رو حس می کنه و پیشرفت ناشی ازآن را باریکلا به هردو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نویدی

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    کابین تنگ مزدا بدجور تو ذوق میزنه.بزرگترین عیبشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ASA

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    تصمیم سختیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sunmartin

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    هر دو برند نامدار و با سابقه هستند اما من باینکه به مزدا علاقه دارم اما از طراحی زیبای مگان جدید و تالیسمان نمیتونم بگذرم واقعا زیبا و با کیفیت تر بنظر میرسه البته این تعریف از قابلیت های برند جهان یمزدا چیزی کم نمیکنه و میشه گفت هردو خوبن اما رنو در مگان واقعا باید بهش تبریک گفت چه در تریم داخلی چه نمای خارجی 10 از 10 و برای مزدا این نام بزرگ بی استهلاک بودن و اعتماد به برند و نیز هیجان رانندگی “مزدا” درست مانند برند های آلمانی در مزدا در تمام ساخته هاش میتونه تضمین کننده کیفیت باشه مزدا شاید و باید تلاش بیشتری بروی طراحی ها و مواد بکار رفته در تریم داخلی انجام بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Mehdi

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    حالا اگه bmw بود خشک بودن رو اسپرت بودنش میزاشتن….و کلی تعریف میکردن…حالا مزدا که خشکه اخه بده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ali

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    من مزدا رو به رنو ترجیح میدم…ولی تو این کلاس هوندا سیویک رو بیشتر از بقیه دوست دارم…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  19. محمدرضا

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    طبق نظرات آزمایش کننده های متن :

    نقاط ضعف مزدا : کابین تنگ، سواری سفت، دید عقب کم
    نقاط ضعف رنو : فقدان هندلینگی چشمگیر، عدم وجود AEB بصورت استاندارد، عدم وجود اپل کارپلی یا اندروید اتو

    سواری سفت ضعف هست یا فقدان هندلینگ چشمگیر ؟ (آن هم برای یک هاچبک جوان پسند)
    پسند طراحی سلیقه ای هست ، صد البته رنو تغییر چشم گیر طراحی داشته اما هرگز اصالت،کیفیت و هندلینگ مزدا رو زیر سوال نمیبره و با احترام برای علاقمندان رنو ، رای من بدون تعصب قطعا مزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sunmartin

      ۲۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1915 ديدگاه)

      کاملا درسته قطعا کیفیت سواری یه چیز دیگه اس که در مزدا میشع احساسش کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    اخه مزدا اسمش می ارزه به کل برند رنو چه برسه بیاد مقایسه بشه با مزدا.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  21. جواد

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با احترام به تمام عزیزان انتخاب من رنو مگان خواهد بود، واقعا از سواری تلیسمان لذت بردم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. کیوان

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (166 ديدگاه)

    مسلما این چند سال رنو داره پیشرفت میکنه خوب از مزدا هم خیلی وسیع تره از جهت کمیت میگم اما در مورد مدلهاش بسیار دقیق است اما بنظرم دربازار در برابر ژاپنی ها و کره ای ها مجبور به شکست میشه البته باید صبر کرد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  23. TSHDN

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    بین این دوتا من رنو رو انتخاب میکنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. Hesam

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من ۴ساله مزدا نیو دارم ماشینی تا به حال سوار نشدم به خوش دستی مزدا و هیچ چیز دیگه بهم حال نمیده

    موافقم 0
    مخالفم 1
  25. مسعود

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام من یه مزدا ۳ دارم و یه رنو تالیسمان هرچند در یه کلاس نیستن ولی در مورد کلیاتشون میشه با هم مقایسه شون کرد رنو مدرن تکنولوژی های جدید توش هست شاید بشه گفت زیباتره و اتاق و رانندگیش راحت تر و با خانواده که میزم سفر تالیسمان رو میبرم به خاطر راحتی سرنشین ها ولی ولی ولی ولی وای وقتی تنها قرار باشه جایی برم قطعا با مزدا میرم ….چقدر این ماشین و این کمپانی دوس داشتنی هستن ….حتی یه بار فروختمش رفتم پسش گرفتم با دادن خسارت طرف واقعا رانندگیش لذت بخش اطمینانی که بهت میده انگار یکسر بهت میگه رو من حساب کن عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا