سوبارومزدا

مقایسه مزدا6 و سوبارو لگاسی

برای دهه‌های متوالی کمپانی سوبارو در حال تکامل بخشیدن به سیستم چهارچرخ محرک و استفاده از این روش انتقال قدرت در ساخته‌های مختلف خود بوده است. سوبارو اکنون با اتکا به تجربه و دانشی که در استفاده از این سیستم کسب کرده توانسته است که آن را جمع‌وجور تر و سبک‌وزن‌تر از همیشه بسازد. با توجه به اینکه خودروهای مجهز به سیستم چهارچرخ محرک غالباً از نظر مصرف سوخت در پس رقبای تک دیفرانسیل خود بوده‌اند سوبارو هدف جدیدی برای خود تعیین کرده است، ارائه محصولاتی با سیستم چهارچرخ محرک که از نظر اقتصادی با رقبای دیفرانسیل جلو برابری نماید. برای اینکه بدانیم سوبارو چقدر در تحقق این هدف موفق بوده یا نه، مدل لگاسی ۲۰۱۵ را در مقابل یکی از کارآمدترین رقبایش یعنی مزدا ۶ مدل ۲۰۱۵ قرار داده‌ایم.

MAzda6 vs Subaru Legacy
MAzda6 vs Subaru Legacy
کمپانی مزدا چندین سال قبل فلسفه اسکای اکتیو را جایگزین شعار “Zoom Zoom” کرد. فلسفه اسکای اکتیو در محصولات مزدا به معنای استفاده از مواد سبک‌وزن، کاهش اصطکاک و استفاده از موتورهای با راندمان بالا می‌باشد و مزدا ۶ مدل ۲۰۱۵ با پیروی از فلسفه فوق به مصرف سوخت ۹.۰۵ لیتر در شهر، ۶.۲ لیتر در بزرگراه رسیده است که در صورت بهره‌گیری از سامانه بازیابی انرژی اختصاصی مزدا موسوم به i-ELOOP بسیار بهتر می‌شود و مصرف سوخت شهری مزدا ۶ گرند تورینگ مدل ۲۰۱۵ به ۸.۴ لیتر و مصرف سوخت بزرگراهی به ۵.۸۸ لیتر در صد کیلومتر می‌رسد.

2015 Mazda6
۲۰۱۵ Mazda6
2015 Subaru Legacy
۲۰۱۵ Subaru Legacy
میزان مصرف سوخت سوبارو لگاسی به‌اندازه مزدا ۶ خوب نیست و برای شهر و جاده به ترتیب برابر با ۹.۰۵ و ۶.۵۳ لیتر می‌باشد البته این در حالی که سوبارو از سیستم تمام چرخ محرک دائمی بهره می‌برد و استفاده از این سیستم موجب افزایش وزن ۱۰۰ کیلوگرمی سوبارو نسبت به مزدا می‌شود. سوبارو مورد تست از نوع ۲.۵i Premium می‌باشد و وزن خشک آن ۱۵۶۵ کیلوگرم بوده و با این شرایط مدل مورد تست سبک‌ترین لگاسی روی خط تولید سوبارو است

2015 Mazda6
۲۰۱۵ Mazda6
2015 Subaru Legacy
۲۰۱۵ Subaru Legacy
روی کاغذ سوبارو لگاسی و مزدا ۶ از بسیاری جهات شبیه هم هستند. قیمت پایه هر دو خودرو از ۲۲.۰۰۰ دلار شروع می‌شود و هر دو اتومبیل ژاپنی به موتورهای چهار سیلندر ۲.۵ لیتری البته با آرایش سیلندرهای متفاوت مجهز هستند. قدرت و گشتاور موتور مزدا ۶ به ترتیب ۱۸۴ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر بوده و از قدرت و گشتاور ۱۷۴ اسب بخاری و ۲۳۵ نیوتن متری سوبارو بالاتر است.

2015 Mazda6
۲۰۱۵ Mazda6
2015 Subaru Legacy
۲۰۱۵ Subaru Legacy
سوبارو لگاسی از جعبه‌دنده ضریب متغیر (CVT) بهره می‌جوید و واکنش دریچه گاز این خودرو کمی تهاجمی است که رسیدن به رانندگی اقتصادی را در ابتدا کمی دشوار می‌کند و خیلی زود دریافتیم که برای رانندگی مقرون‌به‌صرفه با سوبارو باید تناسبی مابین حرکت تهاجمی اولیه و رانندگی نسبتاً آرام بعد از آن برقرار کرد. گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته مزدا ۶ تعویض‌های بسیار نرم و سریع و بدون تقه‌ای را انجام می‌دهد.

2015 Mazda6
۲۰۱۵ Mazda6
2015 Subaru Legacy
۲۰۱۵ Subaru Legacy
در حالت کلی برای تجربه رانندگی اقتصادی باید بیشتر به دورشمار موتور توجه کرد تا سرعت شمار و به همین منظور باید دور موتور را در محدوده ای با دامنه نوسان مطلوب نگه داشت.

2015 Mazda6
۲۰۱۵ Mazda6
2015 Subaru Legacy
۲۰۱۵ Subaru Legacy
هر دو خودرو میزان بالائی از گشتاور تولیدی خود را در دورهای پائین موتور ارائه می‌دهند که رانندگی نرم‌تر را در پی دارد. تعویض دنده‌های مزدا ۶ در دور موتور ۱.۵۰۰ و بسیار سریع صورت می‌گیرد. دور موتور لگاسی را هم با فشار محتاطانه بر پدال گاز می‌توان در زیر ۱.۵۰۰ دور در دقیقه هم نگه داشت. در طول تست با دو اتومبیل، تنها هنگامی‌که به یک بزرگراه با شیب زیاد رسیدم نیاز به افزایش دور موتور از ۲.۰۰۰ دور در دقیقه احساس شد. در واقع با رانندگی محتاطانه و برنامه‌ریزی‌شده هیچ دلیلی برای افزایش دور موتور در مزدا ۶ و سوبارو لگاسی وجود ندارد.

2015 Mazda6
۲۰۱۵ Mazda6
2015 Subaru Legacy
۲۰۱۵ Subaru Legacy
در هنگام رانندگی با مزدا، با استفاده از شیفترهای دنده پشت فرمان می‌توان به بهره‌وری بالاتری در مصرف سوخت رسید به‌خصوص در هنگام بالا رفتن از مسیرهای شیب‌دار می‌توان اتومبیل را مجبور کرد تا در پایین‌ترین دور ممکن کار کند. برای مثال شما می‌توانید در سرعت ۸۰ کیلومتر از دنده ۶ استفاده کنید و در این حالت دور موتور در کمترین میزان ممکن را خواهد داشت.

اما سوبارو لگاسی برای رسیدن به بیشترین میزان بهره‌وری از روش دیگری استفاده کرده است و در صورتی که جعبه‌دنده CVT سوبارو را در حالت درایو قرار دهیم و کمترین میزان فشار به پدال گاز را وارد کنیم موتور سوبارو در کمترین دور ممکن خواهد کرد. در طی مسافت‌های بزرگراهی موتور سوبارو در حالت استفاده از حالت D جعبه‌دنده، دور کمتری نسبت به زمان استفاده از شیفترهای پشت فرمان خواهد داشت.

2015 Subaru Legacy Interior
۲۰۱۵ Subaru Legacy Interior
بعد از سپری کردن ساعات و مسافت طولانی در بزرگراه به‌منظور آزمایش مصرف سوخت، سوبارو لگاسی توانست رکورد اعلام شده برای خودش را بشکند و برای طی صد کیلومتر تنها ۶.۳۹ لیتر سوخت مصرف کند. اما مزدا نتوانست رکورد رسمی ۵.۸۸ لیتری خود را بشکند اما هم چنان با مصرف ۶.۲ لیتری بهتر از سوبارو عمل کرد.

نتیجه‌گیری: اگر رقیبی مثل مزدا ۶ را نادیده بگیریم، سوبارو به‌راحتی می‌تواند با دیگر رقبای دیفرانسیل جلو از نظر بهره‌وری و اقتصادی برابری نماید. البته پیروزی در این تست از آن مزدا ۶ است چراکه رانندگی با آن مقرون‌به‌صرفه تر بوده و هم‌چنین طراحی داخلی با کیفیت بهتر و رانندگی جذاب‌تری را ارائه می‌دهد.

نام خودرو مزدا ۶ مدل ۲۰۱۵ سوبارو لگاسی مدل ۲۰۱۵
موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر ۲.۵ لیتری چهار سیلندر
قدرت موتور ۱۸۴ اسب بخار ۱۷۵ اسب بخار
گشتاور موتور ۲۵۰ نیوتن متر ۲۳۵ نیوتن متر
جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک CVT
وزن خشک ۱۴۶۴ کیلوگرم ۱۵۶۵ کیلوگرم
فضای پای صندلی عقب ۹۸.۲ سانتی‌متر ۹۶.۷ سانتی‌متر
فضای صندوق عقب ۴۱۹ لیتر ۴۲۴ لیتر
میزان مصرف سوخت رسمی

شهر*بزرگراه

۸.۴*۵.۸۸ لیتر ۹.۰۵*۶.۵۳ لیتر
قیمت پایه ۲۲.۰۱۰$ ۲۲.۴۹۰$
قیمت بالاترین تریم ۳۳.۰۹۵$ ۳۳.۳۸۰$
[polldaddy poll=8824708]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. nima naseri

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (336 ديدگاه)

    چرا حجم صندوق عقباشون اینقدر پایینه؟
    مگان که 500 لیتر جاداره ما همش جا برای مسافرت کم میاریم چه برسه به اینا دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      طراحی این سوبارو واقعا شبیه چینی ها مخصوصا چانگان شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (52 ديدگاه)

        از اینکه یه ژاپنی با اصالت رو آوردی کنار یه چینی بی هویت تشکر میکنم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. عمار

          ۶ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1 ديدگاه)

          الان کدومشون چینیه؟؟؟ تا جایی که ما میدونیم هر دو ژاپنی هستناااا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. alireza

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          برادر جفتشون ژاپنی هستن…حالا چون سوبارو یکم گمنام هستش دلیل نمیشه چینی باشه…اتفاقا یکی از کمپانی های موفق ژاپنه اما ب تازگی در ایران مطرح شده..

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. محسن

        ۴ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چینی ها اگر طرح خودرو های با اعتبار را کپی می کنند خدشه ای به ماشین های اصلی نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. bt

        ۶ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوس دارم مدلایه ۲۰۰۹ و ۲۰۰۸ لگاسی رو هم ب بینی
        مخصوصاً دراش موقع باز بودن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ASTON MARTin

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      همین اولش میگفتین مقایسه صرفا سرمصرف سوخته که یه ساعت وقت الکی نذاریم بخونیم دیگه
      مزدا بهتر از سوباروعه آنچیز که عیان است چه حاجت به بیان است؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. آرماااان

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      با سرعت ۸۰کیلومتر اونم دنده ۶؟؟؟؟؟؟فکر کنم تو این شرایط دور موتور رو ۱/۵باشه نه???اونوقت به موتور فشار نمیاد که داغ کنه؟؟؟
      آخه تا جایی ک میدونم یه چیزی بین ۳تا۴/۵ دورموتور طبیعیه که فشاری به موتور نیاره.
      درسته دورموتور بالا یا از حد ردلاینش بره بالاتر خیلی فشار میاد به موتور ولی برعکسشم اگه دور پایین باشه بازم فشار میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو در این رنج قیمت ماشینهای خوبی هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    تو این تست به نظر من فقط فاکتور بهره وری مد نظر کارشناس ا بوده، تو خود گزارشم میشه فهمید تمایلی نداشتند که در دور موتور بالا و رانندگی تهاجمی ماشین ا تست بشند وگرنه با سیستم ۴چرخ متحرک لگاسی و گیربکس cvt بهینش ۱۰۰% اونا ۱ سرا گردن از مزدا ۶ پیش می انداخت یه چیز دیگم که من خودم تجربه داشتم اینه که مزدا ۶ ای خاورمیانه از سایت چین وارد میشند که کیفیت خیلی پایین تری نسبت به اروپایی ا دارند برای همین توی کیش خیلیا از افت کیفیت زود هنگامش شاکیند البته نسبت به فورد تاروس و کمری نه کره ای ها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (323 ديدگاه)

      هر وقت در مورد این تبعیض ها بین خاورمیانه با غرب میشنوم حس بدی بهم دست میده که میخوام دیگه زندگی نکنم کلن! : (

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. (((RETOLEX(((REZA

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      لگاسی ماشین بهتری برای رانندگی هست (برای رانندگان حرفه ای گزینه بهتریه)
      لگاسی یه ماشین اسپورت تر هست و به همین دلیل انتظار میرفت قدرت و گشتاور بیشتری رو داشته باشه
      __________________________________________________________
      به هر حال هر دو اینا برا من رویا هستن……..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. morteza

        ۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (63 ديدگاه)

        لگاسی های قدیمی تر جذاب تر و با ابهت تر بودند.متاسفانه نمای جلو و عقب انگار خود کادنزا است.انتظار بیشتری میرفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. ساسان.م

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دوست عزیز ببخشیدا
      یعنی کمپانی مزدا انقدر احمقه که یک ماشین با یک تریم رو تو دو کیفیت خوب و بد تولید کنه؟ چه ربطی داره که تو چین تولید میشه کیفیتش پایینه
      مهم اینه بالاسرشون کمپانی مزدا وایساده
      مگه اپل هایی که تو چین ساخته میشن کیفیتشون با اپل آمریکا فرق داره؟ معلومه که نه
      خیلی از شرکت ها به دلیل اینکه تو چین هزینه تولید و دستمزد کارگر و مالیات ها بسیار کمتر از کشور شرکت مادر هست کارخونه تولید دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (68 ديدگاه)

        بله فرق میکنه دوست من چون شاخص کیفیت بر اساس ناحیه ای که قرار هست ماشین به فروش بره برای سایت تولید کننده تعریف میشه این 1 اصل تعریف شده در مهندسی صنایع هستش. برای مثال مزدا 3 های ایران مدل 89 مشکل رنگ دارند چون لایه محافطتی رنگ ندارند و رنگ بعد 1 سال کدر میشه. اپل را مثال زدید که در جواب باید بگم اپل 3 تا سایت تولید داره اونم همشون تو چین نه مثل مزدا که فقط تو اروپا 4تا داره اسپانیاءایتالیا…ای کاش بر اساس اطلاعات محدود و عامی که داریم این قدر محکم چیزیا نفی نمیکردیم یا حتی نمی پذیرفتیم و اول تحقیق میکردیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. morteza

        ۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (63 ديدگاه)

        دقیقا اشتباه میکنی.حتی کیفیت ماشینهای کره برای بازار اروپا و آمریکا قابل قیاس با بازار شرق نیست.چون مردم امریکا و اروپا محال ممکن است پول بابت خودروی بی کیفیت بدهند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. hamid reza

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (381 ديدگاه)

      من همچین چیزی رو که میگین ندیدم افت کیفیت زود هنگام. حتی مزدا 6 که واسه اجاره میدن (دیگه همه میدونن ماشینایی که واسه اجاره با چه وضعیت بدی نگهداری میشن) بعد از 50000 کیلومتر کاملا مثل روز اول بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (68 ديدگاه)

        من برای تحصیل مدتی کیش بودم اونجا برای خرید ماشین صفر تا 80٪ قیمت ماشین میشه وام 12٪ گرفت .برای همین صفر میخرندو ماشینشونا می ذارند برای اجاره چون اگه ۳ شبم اجارش کنند نصف قستش(حداقل بهره وام) در می آد.پس صرفا برای اجاره نیستند از طرفیم با قوانین محکم کیش کسی جرات بد رانندگی کردن نداره و در حد همون 0 تا 60 km/h طرف بیشتر گاز نمیده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. حمید رضا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    لگاسی و سوناتا بسیار شبیه همند. ضمنن مزدا 6 تو این کلاس بهترین ماشینه. با اینکه پر فروش ترین نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شاهین

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    چقدر ماشینا شبیه هم شدن…
    لگاسی،بسترن F50،سوناتا…

    دور موتور 1500 دنده تعویض میکنن؟! راه هم میره؟! خب اینطوری معلومه به مصرف سوخت منفی یک لیتر تو صد کیلومتر هم میشه رسید! :D
    دور موتور باید بین 5 هزار تا 6 هزار در نوسان باشه تا احساس کنی توی زندگیت آدم موفقی هستی! :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سروش

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (135 ديدگاه)

    هردو عالین و به نظر من برای سلیقه های متفاوت ساخته شدن . مزدا 6 واقعا زیباست ولی نسل قبلی لگاسی بنظرم زیباتر از این نسل بود . سوبارو مرگ نداره خرابی نمیدونه چیه . پرفورمنس عالی ایمنی عالی . مزدا راحت و بی صدا و شیک . ولی من سرم مماس به سقفش بود وقتی صندلی عقب نشسته بودم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. (((RETOLEX(((REZA

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    راستی ممنون از اقا علی رضا به خاطر اون شماره
    شیطونه میگه خودتو خالی هر چی میرسی بهش بگو ………..
    ولی چه فایده که خودمو کوچیک کنم اینا که عوض بشو نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علي رضا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    سوبارو چقدر داخلش جاداره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (((RETOLEX(((REZA

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      اما یه حسی به من میگه مزدا 6 راحت تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. محمد

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    ای خدااا 22000 دلار یعنی زیر 70میلیون تومن
    اما اینجا چه ؟؟؟ 70م یه مگان 2000 مدل 90 یا آزرای 2006 …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شروین

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (515 ديدگاه)

    من به مزدا رای دادم. ماشینای مزدا واقعاً عالیه. هم گیربکساشون خیلی هوشمنده، هم پشت فرمونش که میشینی و رانندگی میکنی واقعا حس خوبی داره و لذت بخشه. از نظر تکنولوژی هم که همیشه حرف برا گفتن داشته و داره..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. milad

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    مزدا6 معرکه س…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان(احسان سابق)

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    مزدا 6 رو بخاطر مهندسی عالی انتخاب می کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Kamran.qamgosar

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    با سلام.انتخاب بین این دو مدل مورد مقایسه باید با وسواس انجام بشه.دیگه نمیشه به راحتی سابق سوبارو رو در برابر مزدا باخته فرض کرد.هرچند من شخصا تا به این لحطه مزدا رو انتخاب و برنده میدونم.مخصوصا در طراحی داخل کابین.اما سوبارو زیر نظر تویوتا پیشرفت قابل انکاری رو داشته خصوصا دو دیفرانسیل بودنش مزیت قابل توجهی محسوب میشه در قیاس با رقبای تک دیفرانسیل.با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ashssss

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (376 ديدگاه)

    واقعآ وقتی پشت فرمون مزدا میشنی دیگه نمیخوای پیاده شی
    این مشکل فقط فکر میکردم من دارم ولی خیلیای دیگه همینطورین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سامان از تبریز

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    انتخاب من مزدا 6 هست
    تو این رنج قیمت فقط هوندا اکورد میتونه با مزدا 6 رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ارمان

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    فضای سرنشین عقب سوبارو خییییلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. reza

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    موقع خوندن این مقاله ها وقتی به قیمت هاشون اشاره میشه آدم حالش گرفته میشه به خدا.22000 دلار .ازقیمت الان جیلی ارزونتر میشه اما این کجا و آن کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. فاش

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سوبارو خلاصه ی یه ماشین واقعی….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. american muscle

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    پسرخالم یه سوبارو داره گاز که میده زمینو میخواد بکنه.حالا دارم حسابشو میکنم یه ماسل آمریکایی مثه دوج هل کت با گشتاوری نزدیک 881 تو 4000 تا وای خیلی زیاده انصافا.
    ماشین آمریکایی یه حال دیگه داره.چیزایی که برا ماشیناش بکار میبره واسه یه پورشه باشه قیمتش دوبله میشه ماشین آمریکایی ارزونتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سعید

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    هر دو ماشین عالی،زیبا،با کیفیت
    با اینکه خیلی از لگاسی خوشم میاد ولی مزدا6 رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. sunmartin

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    از لحاظ قابلیت های حرکتی سیستم xdrivecبمانند بی ام دبلیو سری های x مشخصا سوبارو لگاسی بهتر عمل کرده مسخص است که سیستم اکتیو 4 رول بهتر از دیفرانسیل جلو هست اینو که دیگه همه مبدونن اما از لحاظ طراحی مشخصا مزدا بهتر عمل کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. sunmartin

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    با نظر علی هم موافقم خودرو بنا به منطقه ای که در انها مونتاژمیشن کیفیت براشون تعریف میشه مثلا برند اسوس در آمریکا یک کیفیت داره و وقتی در چین تولید میشه یک کیفیت پایینتر در مورد خودرو هم همینطور هست بخصوص مباحث رنگ کیفیت مواد تریم داخلی و ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (572 ديدگاه)

    هر دو رو دوست دارم. سوبارو رو بیشتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مبین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مزدا 6 یک ماشین بی نظیره که همونطور که همه میدونند حرفی توش نیست . از نظر کیفیت ماشین باید بگم که هیچ فرقی بین شمایی که در ایران مزدا 6 سوار میشید با اونی که مثلا تو ارورپاست نداره /
    من تو منطقه ازاد بندر انزلی کار میکنم و باید که ماشینای منطقه از نماییندگی های عمان و امارات وارد میشن و کیفیت هیچ ربطی به اسیا یا امریکا یا جاهای دیگه نداره فقط نوع سطح امکانات ماشینها باهم فرق داره که یه فاکتوره کلی هست و حتی باید بگم که اکثر ماشین های کمپانی عرب داراری بالاترین رنج سصح امکانات .
    در ضمن مزدا 6 مدرک 5 ستاره ی ایمنی ایالات متحده امریکارو تونست کسب کنه که این موضوع باعث افزایش 13 % اضافی در اسیا بخوصوص در کشور های عربی انجام گرفته . از نطر کیفیت و زیبایی و حتی قیمت واقعا جز تک های دنیاست مزدا .
    البته سلیقه افراد مختلفه و همه سلیقه ها محترم هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. MaZi Zo0M Z0oM

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (55 ديدگاه)

    با سلام.
    اتفاقی داشتم مطالب و نظرات دوستان رو مطالعه میکردم،دیدم بحثی در مورد کشور سازنده مطرح شد که دوستی اعلام فرمودند مزدا6 های خاورمیانه مونتاژ چین هست و از درجه کیفیت پایینتری برخوردار هست نسبت به مزدا6 ژاپنی.خدمتتون عارضم که تمامی خودروهای مزدا که در مناطق و کشورهای مختلف جهان غرضه میشود،درصورتیکه مزدا در آن منطقه یا کشور،سایت مونتاژ نداشته باشد،همگی در سایت مزدا در ژاپن تولید و مونتاژ شده و به نقاط مختلف جهان بارگیری و ارسال میشود.اون کشورهایی هم که مزدا در آنها سایت مونتاژ احداث کرده،تمامی محصولات مونتاژ شده در کشور دوم،برای مصرف در بازار داخلی همان کشور میباشد و حق صادرات اون مدل رو به بازار کشورهای دیگر ندارند بجز سایت تازه تأسیس مکزیک که از ابتدا به منظور تأمین خودروهای مزدا در بازار های آمریکای شمالی و کانادا احداث شده.بعبارتی مزدا6 ای که در چین مونتاژ میشود،فقط برای مصرف داخلی خود بازار چین میباشد.تازه اینکه حتی مزدا6 مونتاژ چین هم،فقط مونتاژ چین بوده + مراحل رنگ کردن آن در چین انجام میشود و کلیه قطعات آن از کشور مبداء(ژاپن) به کشور چین ارسال میشوند تا فقط در کشور چین مونتاژ شوند.همونطور که برای مزدا3 های ایران کلیه قطعات از ژاپن ارسال میشد و فقط اینجا مونتاژ میشد + رنگ میشد وتنها برای بازار ایران هم عرضه میشد.و گروه بهمن نمیتوانست مدلهای مونتاژ شده خود را به بازار کشورهای عای حوزه خلیج فارس صادر کنه.چرا که اولا مدلهای موجود در کشورهای حاشیه حلیج فارس در مشخصات فنی از نمونه گروه بهمن ضغیف تر بودند.در ثانی در مجموع در بخش ایمنی و تجهیزات و امکانات هم نمونه مونتاژ ایران سطح امکانات بمراتب بالاتری هم داشت نسبت به مزدا3 های عرضه شده در کشورهای حاشیه خلیج فارس که همگی Made in Japan هم بودند.
    این جزو اهداف اصلی شرکت مزدا است که اتفاقا سابقه اون به چند دهه قبل بر میگرده.به همین خاطر هست که میگن میقیت اتفاقی نیست/چرا که اگر قرار بود قطعات به کشور دوم ارسال بشه،اونجا مونتاژ بشه و بعد به کشور سوم یا منطقه ثالث ارسال بشه جهت عرضه،در صورت بروز مشکل یا استفاده از خدمات گارانتی جهت تعمیر خودرو،نمیدونست علت مونتاژ کار خودرو در کشور دوم رو بعنوان عامل اصلی بپذیره یا واقعا قطعه ارسالی دچار عیوب تولید بوده.
    ضمن اینکه وقتی که میتونه مستقیم خودش ارسال کنه،چرا از طریق کشور دوم و واسطه گری اون،اقدام به فروش خودرو کنه که یا قیمتش بالاتر میره یا بدلیل فضای رقابتی در بازار جهانی(بجز بازار ایران که فضای رفاقتی در اون حاکم هست تا فضای رقابتی)الزاما باید سود دریافتی رو کاهش بده که دیگه اونوقت بدلیل سود کم حاصله،آمار فروش اون مدل هم کم شده و رفته رفته متقاضی اون نیز کمتر میشود.
    به همین منظور خودش تولید میکنه و بازرسی های لازم رو هم خودش انجام میده و بعد ارسال میکنه.اینطوری هم میزان صادرات دریایی خودش رو افزایش میده،در صورت افزایش تقاضا در بازار جهانی،با توسعه و افزایش تیراژ محصول،ضمن اشتغالزایی برای مردمان کشور خودش،گردش اقتصادی کشورش رو هم رونق میبخشه.نه مثل برخی کشورها که بدون توجیه اقتصادی بدو بدو رفتند تو کشورهای زیر پونز،سایت تولید خودرو زدند که برای اونها اشتغالزایی کنند،در حالیکه مردم خودمون با مشکل بیکاری و شرایط اقتصادی نامناسب خانوارها و غذم گردش مالی و در دسترس نبودن نقدینگی مواجه هستیم.
    مشاهده تصویر لینک زیر هم به پذیرش معنای اصلی بحث فوق،کمک شایانی خواهد نمود.

    http://ttupload.ir/uploads/7775Mazda-6-Infographic.jpg

    در پناه حضزت حق … !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سوبارو ماشین جون پسندی اگه دنبال سرعت شتابی سوبارو اگه ماشین سنگین شکیل میخوای مزدا هردشون خوب هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. شهروز

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من تست هردوتاشونو تو یک شبکه تلویزیونی خارجی دیدم سوبارو از لحاظ جاداری و وسعت دید وچهارچرخ متحرک انتخاب خوبیه.مزدا6 هم تو کیفیت سواری وهندلینگ وارگونومی داخلی ولذت رانندگی سرتره.درکل هر دو خوبن ولی مزدا با شخصیت تره البته به نظر من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علیرضاmazda 3

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    در کل هر دو ماشین تویه سبکند از نظر اندازه وپلت فرم ولی تو اتاق ۶این مزدا۶ هست که از نظر اصطحلاک و مصرف بنزین قدرت موتورو سادگی طراحی موتور وشکیل بودن بدنه مخصوصا او چهره خشن و عضلانیش حرف اول رو میزنه البته سوبارو تو برندهای دیگش مثه wxr و برندهای اتاق ۳ کم رقیبه وآمریکایی ها هنوز ول کنش نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا