نسل بعدی مزدا MX-5 هیبریدی خواهد شد؟

در نمایشگاه خودروی شیکاگو 1989 بود که مزدا نسل اول MX-5 میاتا را معرفی کرد و پس از گذشت سه دهه، این خودروساز ژاپنی در حال سبک‌سنگین کردن گزینه‌های مدنظر برای نسل بعدی این رودستر دوست‌داشتنی است. چهارمین نسل میاتا ND حدود 4 سال است که در بازار حضور داشته و بنابراین زمان فکر کردن درباره‌ی نسل بعدی آن فرا رسیده است.


مدیر تحقیق و توسعه مزدا در مصاحبه با اتوکار گفته که فاکتورهای اصلی سواری هیجان‌انگیز MX-5 یعنی سبکی و ابعاد جمع جور همچنان در پنجمین نسل آن وجود خواهند داشت. با این وجود احتمال دارد رودستر دونفره‌ی مزدا تغییرات قابل‌توجهی داشته باشد زیرا میاتا نمی‌تواند از روندهای کنونی بازار خودرو در امان بماند و خواه‌ناخواه باید خودش را با بازار تطبیق دهد مخصوصاً اینکه بازار خودروهای اسپورت هر روز کوچک‌تر از قبل می‌شود. استانداردهای آلایندگی سخت‌تر می‌توانند باعث نصب قوای محرکه هیبریدی در بطن MX-5 جدید شوند.


مدیر مزدا اظهار داشته است:

ما می‌خواهیم بهترین قوای محرکه را برای حفظ وزن سبک این خودرو انتخاب کنیم اما به خاطر وجود نیازها و سلایق گوناگون نیازمند بررسی گزینه‌های مختلفی هستیم. من فعلاً پاسخی به سؤال شما ندارم اما ما نیازمند تولید خودرویی هستیم که مردم بدون نگرانی درباره جنبه‌های زیست‌محیطی سوارش شوند.


با توجه به اینکه قوای محرکه الکتریکی شده معمولاً روی وزن خودرو تأثیر می‌گذارند بنابراین نسل بعدی MX-5 می‌تواند سنگین‌تر از نسل فعلی باشد مگر اینکه مهندسان شرکت راهی برای کاهش وزن آن پیدا کنند. به عنوان یادآوری بد نیست بدانید سبک‌ترین نسخه این رودستر در آمریکا تنها 1057 کیلوگرم وزن داشته است.


جدیدترین به‌روزرسانی این خودروی روباز اوایل سال جاری و با عرضه نسخه 30 سالگی با سقف تولید 3 هزار دستگاهی معرفی شد. این خودرو نه تنها سه دهه تولید میاتا را برجسته کرده بلکه آمار فروش بیش از 1 میلیون دستگاهی MX-5 از سال 1989 تاکنون را نیز به اطلاع همگان رسانده است. این مدل سفارشی به‌صورت سقف نرم و سخت در دسترس بوده و از بدنه‌ای با رنگ نارنجی جدید و رینگ‌های متفاوت سود می‌برد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

  1. MOHAMAD.n.r
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    پرفروش ترین رودستر جهان 😍😍😍😍
    و طبق رتبه بندی کار اند درایور توی این سگمنت:
    ۱- مزدا MX-5 میاتا😍😍😍
    2- فیات اسپایدر۱۲۴
    ۳-سوبارو BRZ
    4-تویوتا GT86
    الان هم سر و کله دوست عزیزمون سید مهران میر ابولقاسمی پیدا میشه با جمله همیشگی اش:مزدا را عشق است🤣🤣👏👏👏

    پاسخ
    1. Saeed
      سوابق: (395 دیدگاه) ,

      یک سوال دارم از ژاپنی باز های عزیز
      بعضی جاها نوشته تویوتا gt 86
      بعضی جاهای دیگه زده ۸۶ gt
      آخر کدوم درسته؟؟

      پاسخ
      1. Saeed
        سوابق: (298 دیدگاه) ,

        gt86مدلشه ،تویوتا کمپانیشه .همین کوپه هایی که تو ایرانم‌هست دیگه و موتورشم با سوبارو مشترکه.

        پاسخ
  2. meysam
    سوابق: (1670 دیدگاه) ,

    چه رنگی داره بدمصب. 2 سال پیش تو منطقه آزاد همین رنگو دیدم با سقف کروک ولی فیس ماشین فرق داشت. بینهایت زیبا بود ولی فکر نمیکردم انقدر کوچولو باشه. شوکه شدم بخصوص ارتفاعش. خیلی کوتاه بود. صدای اگزوزش هنوزم تو گوشمه انقدر قشنگ بود.

    پاسخ
  3. سیدمهران میرابوالقاسمی
    سوابق: (259 دیدگاه) ,

    مزدا را.عشق است.

    پاسخ
    1. sina
      سوابق: (1905 دیدگاه) ,

      اقا اون نقطه بعد “را” رو نمیذاشتی قبلا ! 🙂

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.