مزداهوندا

رقابت کراس‌اوورهای 2017 هوندا CR-V و مزدا CX-5

در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس امسال خودروهای جدید زیادی حضور داشتند اما امسال دو کراس اوور هم‌وطن بیش از همه سیبل توجهات بودند: هوندا CR-V 2017 و مزدا CX-5 2017.

اگرچه که این دو خودرو حداقل تا سال آینده فرصت حضور در تست بزرگ کراس اوورها را ندارند اما نمایشگاه لس‌آنجلس این فرصت را به ما داد تا این دو را در برابر همدیگر قرار دهیم.

  • طراحی خارجی

شاید این دو خودرو در یک کلاس رقابت کنند اما شما ضرورتاً با نگاه کردن به هر دو این موضوع را نخواهید دانست. مطمئناً هر دو رقیب دارای طراحی و فرم دو جعبه‌ای هستند اما تناسبات هر دو بسیار متفاوت است.

2017-honda-cr-v-front-three-quarter-in-motion
بیایید ابتدا به هوندا نگاه کنیم. CR-V 2017 خودروی خیلی زیبایی نیست. جلوپنجره‌ی کرومی هوندا شبیه حلقه‌ی متصل به بینی گاوهای وحشی است و البته خطوط زیاد بدنه توجه شما را به خود جلب می‌کند. حدس می‌زنیم که دلیلی برای این پیچیدگی بصری وجود داشته باشد هرچند این خودرو در مقایسه با مدل قبلی ابعاد بزرگ‌تری داشته و طراحان هوندا شاید نیم‌نگاهی به کاربرد بیشتر و فضای بهتر برای سرنشینان داشته‌اند.

2017-mazda-cx-5-japan-3
از طرف دیگر مزدا سطوح بالای بازار را نگاه می‌کند. خطوط بکار رفته در CX-5 جدید هدفمند و ورزش‌کارانه بوده و نمایی اسپورت به آن بخشیده‌اند. این خودرو به عنوان یک کراس اوور کاملاً جذاب است.

  • کابین

با قدم گذاشتن داخل کابین هر دو خودرو می‌توان بهبودهای چشمگیری را نسبت به نسل‌های قبلی مشاهده نمود.

2017-mazda-cx-5-38
مزدا با وجود نقاط قوت خود همیشه نیازمند این است که کمی دوستدار خانواده باشد. برای مثال صندلی‌های عقب CX-5 هم‌اکنون جادارتر از گذشته بوده و به‌صورت سفارشی گرم‌کن هم دارند و مهم‌تر اینکه هم‌اکنون دریچه‌های هوا برای سرنشینان عقب نیز تعبیه شده است. این خودرو همانند هوندا دارای اهرم‌های ساده در صندوق بار است که باعث تا کردن صندلی‌ها و ایجاد فضای بیشتر می‌شود. در بخش جلویی این خودرو لوکس‌تر از قبل است. مدل نمایش داده شده در لس‌آنجلس (احتمالاً مدل گرند تورینگ یا Signature) کابینی با تمرکز روی راننده داشته و از چرم سفید به همراه قطعات مشکی و ساتین متالیک بهره برده بود.

2017-honda-cr-v-interior-view-02
هوندا نیز در این زمینه بهبود یافته است و صندلی‌های چرمی CR-V راحت هستند اما دوخت‌های پلاستیکی روی داشبورد و تریم چوب مصنوعی باعث نمی‌شوند که کسی فکر کند این یک آکورا است. البته نقاط قوت زیادی وجود دارد مثلاً صندلی‌های عقب جادارتر از قبل بوده و کف صندوق بار نیز تقریباً به حالت مسطح درمی‌آید. فضاهای ذخیره‌ای زیادی در کابین وجود داشته و برای شارژ گوشی‌ها نیز درگاه‌های USB بیشتری در نظر گرفته شده است. سیستم اطلاعات سرگرمی هوندا نیز قابل‌اعتمادتر شده و از سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

  • پیشرانه

هر دو خودرو گزینه‌های قابل‌اعتنایی در زیر کاپوت دارند. هوندا CR-V اولین مدل از این نسل خودروست که پیشرانه‌ای توربو را پذیرا می‌شود. این پیشرانه که از سیویک گرفته شده به‌صورت آپشن در تریم EX در دسترس بوده و قدرت ۱۹۰ اسب بخاری دارد. پیشرانه‌ی استاندارد این خودرو نسخه‌ی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۸۴ اسب بخار است. هرچند این پیشرانه قدیمی شده و در نسل قبلی نیز بکار رفته بود. گیربکس CVT نیز تنها گیربکس قابل سفارش بوده و نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. البته به‌صورت سفارشی می‌توان از سیستم چهارچرخ محرک بهره برد.

2017-mazda-cx-5-3
اما به نظر می‌رسد زیر کاپوت CX-5 هیجان بیشتری برقرار است. پس از سال‌ها قول دادن برای استفاده از پیشرانه‌ی دیزلی اسکای اکتیو D، مزدا این پیشرانه را در کراس اوور جدید قرار داده است. هنوز مشخصات این پیشرانه اعلام نشده اما انتظار می‌رود قدرت آن در حدود قدرت ۱۷۳ اسب بخاری پیشرانه‌ی توربودیزل ۴ سیلندر مزدا ۶ واگن باشد. همانند هوندا پیشرانه‌های استاندارد مزدا نیز از نسل قبلی به این خودرو انتقال یافته‌اند که شامل پیشرانه‌های ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۲ و ۲.۵ لیتری است. احتمالاً گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به‌صورت استاندارد روی CX-5 جدید نصب خواهد شد. همانند هوندا، این خودرو نیز در دو نسخه‌ی دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل قابل سفارش است.

2017-honda-cr-v-touring-awd-rear-three-quarter-02
انتظار می‌رود که هوندا CR-V 2017 در ماه دسامبر به بازار عرضه شود درحالی‌که مزدا CX-5 201 در سال ۲۰۱۷ در دسترس خواهد بود.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. alpha

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این دو ماشین در امتیاز بندی کار اند درایور هر دو تا ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ ( 5 ستاره) دارن و اول دومن.
    پس انتخاب بینشون بیشتر سلیقه ای هست.

    مزدا اندکی ارزون تر و به نظر من زیباتره. پس من مزدا رو انتخاب میکنم.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. shahin

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      یکی از سخت ترین اتخابا بین دو تا برندی که به عقیده من فوق العاده دوست داشتنی و محبوبن.انتخابم شخصا بر اساس سلیقه مزداس.طراحیشو بیشتر میپسندم ولی هوندا هم حرف نداره

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. peyman

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      مزدا رو عشقه???

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. sina

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    عاخه چرا با احساسات ما بازی می کنید؟؟؟
    مگه میشه بین این دوتا یکیشون رو انتخاب کرد ؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      چرا نشه؟
      مزدا

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. داود

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (202 ديدگاه)

    چرا نمیشه انتخاب کرد خوب معلومه هوندا با اون داشبورد خوشگلش انتخاب اوله. داشبوردهای جدید که یه مانیتور از بالاش زده بیرون به نظرم زیاد جالب نیست مثل لکسوس و بی ام و و بنز وائودی . البته در مدلهای جدیدشون .
    در عوض داشبورد کادیلاک xt5 و پورشه کاین و اینفینیتی و لینکلنmkx چقد خوشگلند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سامان اذری

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    هوندا CR-V ++++++++
    مزدا CX5———

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایرانی

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (612 ديدگاه)

    یک سوال:
    مزدا3 مدل 2017 فیس لیفت وارد کشور شده یا اگه نشده کی وارد بازار ایران میشه؟ و قیمتش چند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      به صورت قانونی (پلاک ملی)فکر نکنم
      ولی مناطق ازاد مدل 2016 هست 2017 هم فکنم کم کم بیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. حميد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    روح جوانی و شادابی فقط مزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. joojoo

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (272 ديدگاه)

    من که با گیربکس CVT نمیتونم کنار بیام پس مزدا رو انتخاب میکنم.کیفیتشون هم که در یه سطحه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نت

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    چرا هیچ کراس اوری به زیبایی هیوندای سانتافه اسپرت2017 نیست.واقعا هیوندای سانتافه اسپرت 2017 طراحی داخلی و بیرونی فوق العاده زیبایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      واقعا این حرف از ته دلت بود؟
      به نظر من بعضی ماشینا هستند که وقتی اول میبینیشون میگی اووو عجب خفنه بعدش که حریفاشو میبینی میگی نه بابا اونقدرم خفن نبود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. نت

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    هیوندای سانتافه اسپرت 2017 و هیوندای گرنجور 2017 ابرو و اعتبار شرکت هیوندای هستند.این دو ماشین هیوندای جزو زیباترین ماشینهای جهان هستند.منظورم هیوندای گرنجور قبلی هست نه این گرنجوری که 3 ماه پیش طراحی جدید شد و خیلی زشت هست این طراحی جدید گرنجور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسین وی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    فقط مزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    واقعا مزدا حرف نداره چه قدر این ماشین عالیه هیچ واسه گفتن نمیذاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علیرضا

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از هر لحاظ مزدا .سانتافه مانتافه چیه که اینجا بحثش میشه چرا مردم ایران اینجوری شدن همش دنباله چشم و ابرو هستن !!؟ از لحاظ فنی قیافه برند و استقامت استهلاک خرابی به نظر شما میتونه سانتافه جلو مزدا وایسته !!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا