مزدا

مزدا تا دو سال آینده پنج کراس‌اوور جدید معرفی خواهد کرد

مزدا قصد دارد خانوادهٔ کراس‌اوورهای خود را کاملاً نونوار کند زیرا رسماً اعلام کرده است که در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ پنج کراس‌اوور جدید شامل CX-50، CX-60، CX-70، CX-80 و CX-90 را روانهٔ بازار خواهد کرد. این برنامه با CX-50 شروع می‌شود که بخشی از گروه محصولات کوچک مزدا خواهد بود و از همان پلت‌فرم محرک جلوی مزدا ۳ و CX-30 استفاده خواهد کرد. این کراس‌اوور کامپکت فقط در ایالات‌متحده عرضه می‌شود و تولید آن در ژانویهٔ سال آینده در کارخانهٔ آلاباما آغاز خواهد شد. برخلاف شایعات قبلی، CX-50 جانشین CX-5 نخواهد بود و به‌عنوان یک مدل جدید به سبد محصولات مزدا اضافه می‌شود.

دیگر کراس‌اوورهای جدید مزدا متعلق به گروه محصولات بزرگ هستند و بر اساس پلت‌فرم محرک عقب جدید این شرکت ساخته می‌شوند که مدت‌ها است در مورد آن می‌شنویم. مزدا این کراس‌اوورهای جدید را در دو دستهٔ باریک و عریض و دو ردیفه و سه ردیفه قرار داده است. طبق این دسته‌بندی، مدل دو ردیفهٔ CX-60 و سه ردیفهٔ CX-80 در دستهٔ باریک قرار می‌گیرند و برای جاده‌های باریک اروپا و ژاپن طراحی شده‌اند. از سوی دیگر، مدل دو ردیفهٔ CX-70 و سه ردیفهٔ CX-90 عرض بیشتری داشته و در دستهٔ عریض قرار می‌گیرند. این مدل‌ها مخصوص آمریکای شمالی و سایر بازارهایی که خودروهای بزرگ‌تر محبوب هستند خواهند بود. در آمریکا، مدل جدید CX-90 جایگزین مستقیمی برای CX-9 کنونی خواهد بود.

مزدا همچنین پیشرانه‌های جدیدی را هم برای این کراس‌اوورها در نظر گرفته که اکثر آن‌ها هیبریدی خواهند بود. مدل‌های CX-60 و CX-80 با پیشرانه‌های پلاگین‌هیبریدی چهار سیلندر بنزینی به بازار عرضه می‌شوند درحالی‌که موتورهای شش سیلندر خطی جدید بنزینی و دیزلی با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت هم برای آن‌ها ارائه خواهند شد. در ژاپن برای این مدل‌ها یک نسخهٔ هیبریدی دیزلی هم ارائه می‌شود. CX-70 و CX-90 اما در بازار آمریکا به موتورهای شش سیلندر بنزینی توربو مجهز می‌شود و نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم خواهند داشت.

اما علاوه بر این کراس‌اوورهای جدید، مزدا همچنین رسماً تأیید کرده است که مدل الکتریکی MX-30 در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۲ با پیشرانهٔ وانکل به‌عنوان افزایش‌دهندهٔ برد ارائه خواهد شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (264 ديدگاه)

    چقدربانمک وباکیفیته مزدا مخصوصا مزدا۶ جدید

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. مزدا

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1784 ديدگاه)

      قربون خدا برم هیچ کدومش به لطف مسولان مفت خور تو مملکت نمیبینیم

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
  2. مک وال

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (204 ديدگاه)

    مزدا تنها شرکتی بود که پیشرانه های وانکل را به تولید انبوه رساند و زنده نگه داشت.

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  3. Reza Waffen SS

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2915 ديدگاه)

    امیدوارم یه روزی به دوران باشکوه خودش برگرده

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  4. [email protected]@DRZ 911

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ببخشید که چیزی که می خوام بگم ربطی به این مطلب نداره🙏
    سلام و صبح بخیر به همگی من محمدرضا هستم و حدودا دو ساله که پدال رو دنبال می کنم و پیگیر اخبار خودرو هستم . توی کامنتا هم دیگه تقریبا همه رو می شناسم ( از بس کامنت های بحث کردن های شما رو خوندم😂) و عاشق همتونم از امریکن فنا بگیر تا آلمانی بازا و تسلا فنا و رفقای اهل فن .
    خودمم از طرفدارای پورشه و ۹۱۱ هستم ولی اینطوری نیستم که بگم فقط پورشه و المان تمام .
    چون معتقدم آدم نباید صرفا روی یک برند تعصب داشته باشه و بقیه برند هارو خراب کنه .
    درضمن آمریکایی ها رو هم خیلی دوست دارم مثه کوروت که به شخصه عاشق c7 zr1 هستم ( به خاطر طراحیش و موتور معرکش) .
    خلاصه که سرتونو درد نیارم خواستم که خودمو یه معرفی کرده باشم .

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
    1. ممد ژانگولر

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1826 ديدگاه)

      خیلی خوش امدی داداش اینجا متعلق به خودته .
      ممد ژانگولر هستم از دایره جنایی سایت پدال 🙌
      ممنون میشم بیشتر خودتونو معرفی کنید
      کجا میشینید و شغل شریفتون و چند سالتونه
      واکسن زدین یا خیر
      از این چیزا 🙏

      موافقم ۵
      مخالفم ۲
      1. Karl Benz

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1768 ديدگاه)

        شماره کفش پاشم بده؟😂😂😂

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
      2. پارسا عشق ماشین سابق

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (32 ديدگاه)

        اصل بده منم اصل میدم
        من تهرانم
        و واکسن زدم (سینو فارم)
        شماره پا هم ۴۲‌🤣😂
        سنم هم ۳۲
        ماشینم اس ۳ بی ام و بیا ائودی نه جک اس ۳😂

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. پارسا عشق ماشین سابق

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (32 ديدگاه)

      خوش اومدی داش
      زنده باشی

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  5. حسین دهمرد

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    زبان طراحیش از جنسیس لوکستر و گرونتر به نظر میرسه

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  6. GT

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (463 ديدگاه)

    مزدا یعنی حد تعادل ❤️

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  7. محمد

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (45 ديدگاه)

    حالا این درست شد 🙂

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  8. با مهربونی جهان زیباتره

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (391 ديدگاه)

    مزدا هرچی بزنه عالیه

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  9. میثم

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1925 ديدگاه)

    طراحیاش واقعا بالاتر از سگمنتیه که توش حضور داره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. MC20

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    سلام برادر خیلی خیلی خوش اومدی . سلیقه ی شما هم معرکه هست . جات هم توی پدال خالی بود . مهربون و با فرهنگ .

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  11. MC20

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    دو تاش رو باید حذف کنه . ۶۰ و ۸۰ دیگه به نظرم نیازی نیست . در عمل فروش کمتری رو نسبت به ۵۰ و ۷۰ و ۹۰ تجربه خواهند کرد . خودشون خواهند دید .

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا