مازراتی

پشت فرمان مزراتی لوانته 6 سیلندر بنزینی 2018

زمانی که مزراتی در سال ۲۰۱۶ از شاسی‌بلند لوانته که بر پایه‌ی گیبلی بنا شده رونمایی کرد فروش جهانی آن کاملاً رشد کرد و در طول یک شب دو برابر شد و به جرات می‌توان گفت این برند ایتالیایی دوباره احیا شد.


لوانته بعد از گذشت دو و نیم سال هنوز هم خوب کار کرده و اصلی‌ترین بازار این شاسی‌بلند چین و پس از آن آمریکا، آلمان، ایتالیا و بریتانیا می‌باشد؛ اما با تمامی این تفاسیر، مشکلی برای پرفروش‌ترین خودروی مزراتی پیش آمده است.


محبوب‌ترین مدل لوانته مجهز به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربودیزل بوده و البته جای تعجب هم ندارد چراکه همین نسخه ارزان‌ترین مدل لوانته می‌باشد؛ اما همه‌ی ما می‌دانیم که چه بر سر خودروهای دیزلی آمده بنابراین علیرغم اطلاع از این موضوع، حداقل در بریتانیا، لوانته ی دیزلی همچنان ۷۰ درصد از کل فروش این خانواده را به خود اختصاص داده است.


اما فرصتی دست داد که برای اولین بار پشت فرمان مدل بنزینی ۶ سیلندر ۳ لیتری لوانته بنشینیم. این خودرو در تریم پایه بهای رقابتی ۶۱۴۲۵ پوندی داشته و از قلب آهنین ۶ سیلندر توئین توربوی ۳۴۵ اسبی بهره می‌برد. این شاسی‌بلند قلدر تنها در عرض ۶ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که شتاب مدل دیزلی ۵۸۳۱۵ پوندی برابر با ۶.۹ ثانیه است. البته از نظر مصرف سوخت، مدل بنزینی کمی پرمصرف می‌باشد.


البته مدل‌های اسپورت تر یا لوکس‌تر با همان پیشرانه هم در دسترس هستند ولی قیمت ۶۹۴۲۵ پوندی دارند. نسخه‌ی لاکچری این خودرو گرن لوسو نام داشته و مدل اسپورت تر نیز گرن اسپورت خوانده می‌شود اما جدای از تریم های متفاوت کابین و برخی عناصر طراحی متمایز، کلیت خودروها مشابه هم هستند. البته نمای جلوی مدل گرن اسپورت گیراتر می‌باشد.


در داخل کابین شاهد بازطراحی کنسول مرکزی و وجود اهرم دنده‌ی جدید برای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک هستیم. همچنین پوشش چرم صندلی‌ها در همه‌ی نسخه‌ها نیز بهبود یافته است. در بدنه‌ی خودرو شاهد چراغ‌های جلوی LED جدید، رنگ‌های متمایز و رینگ‌های بزرگ‌تر ۲۰ اینچی و ۲۱ اینچی آپشنال هستیم. همچنین تریم جدید نریسیمو هم در دسترس است که ظاهر خودرو را به رنگ مشکی درمی‌آورد.


تمامی مدل‌های ۶ سیلندر بنزینی لوانته دارای همان فرمان برقی معرفی ‌شده در گیبلی سال پیش بوده و همگی به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی تطبیق‌پذیر مزراتی سود می‌برند. این خودروساز با افتخار اعلام کرده هیچ رقیب دیگری با این ویژگی‌ها عرضه نمی‌شوند هرچند گزینه‌های یاد شده به‌صورت سفارشی در رنجروور و پورشه کاین وجود دارند.


صادقانه باید گفت لوانته در جاده ویژگی‌های متفاوتی را نشان می‌دهد. در یک طرف این خودرو احساس چابکی غیرعادی برای چنین شاسی‌بلند بزرگ و سنگینی دارد. این خودرو از نظر فیزیکی بزرگ‌تر از رنجروور و کاین بوده اما در پشت فرمان چنین چیزی را نمی‌توان حس کرد.


پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توئین توربوی خودرو نیز قوی بوده اما پرفورمنس آن حرف اول را در این کلاس نمی‌زند. برای مشاهده‌ی بهترین عملکرد باید دور پیشرانه را کاملاً بالا ببرید و هرگز آن قدرت سطح میانی موجود در کاین توربو را نخواهید داشت هرچند پیشرانه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک کوپل شده است. این در حالی است که در مدل گرن لوسوی حاضر در تست پدال شیفتر وجود ندارد. این پدال شیفترها آپشن ۲۷۰ پوندی بوده که برای یک مزراتی ۷۰ هزار پوندی بی‌معنی نشان می‌دهد.


با این وجود شما می‌توانید مزراتی لوانته را با یک حس جوان پسندانه ناب برانید و از آن ناامید نشوید. سواری خودرو به‌طور سورپرایز کننده‌ای تیز بوده و مخصوصاً اگر حالت اسپورت را انتخاب کنید شاهد تیزتر شدن دامپرها، سنگین شدن فرمان و طنین بیشتر اگزوز خواهید بود.


اما از طرف دیگر به آرامش و رفاه کابین و به ویژه کیفیت سواری می‌رسیم که جالب نیست. سواری خودرو حتی در حالت کامفورت نیز سفت و ناهنجار بوده و صدای زیادی از لاستیک‌ها به کابین راه می‌یابند.


بالاتر از همه‌ی این‌ها، چیزی که جلب‌توجه می‌کند نبود احساس کیفیت اساسی‌ای است که در کابین رقبای اصلی دیده می‌شود. البته فضای کابین و بار مناسب ارزیابی می‌شود.

با این تفاسیر، لوانته خودرویی جالب‌توجه برای رانندگان مشتاقی است که نمی‌خواهند مثل همه باشند. این خودرو در برخی موارد عالی بوده اما در برخی دیگر کم می‌آورد و در برخی هم ناامیدکننده است. هرچه که باشد لوانته یک مزراتی است…

جدیدترین نسخه‌ی پرفروش‌ترین محصول مزراتی خوب عمل می‌کند اما پیشروی کلاس نیست. پرفورمنس لوانته پشت سر پورشه کاین توربو قرار می‌گیرد و از نظر مصرف سوخت و آلایندگی نیز اوضاع بهتر نیست. کیفیت کابین نیز با وجود فضای زیاد بهترین نیست؛ اما لوانته در جاده جذابیت اصلی خود را نشان می‌دهد و مدل ۶ سیلندر پایه نیز قیمت‌گذاری خوبی دارد. لوانته در کل ترکیبی از نقاط قوت و ضعف بوده و به همین خاطر یک مزراتی ناب است.

مشخصات مزراتی لوانته گرن لوسو

  • قیمت: ۶۹۴۲۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی بنزینی
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • قدرت/گشتاور: ۳۴۵ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۲ لیتر در هر صد کیلومتر
  • موعد عرضه: هم‌اکنون
منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    مازراتی با این دیر اقدام کردنهاش و نسل عوض نکردنهاش ، داره قفله را به رقیباش میده .
    این طراحی به درد ۱۰ سال پیش میخورد ، نه در این دوره ای که شرکتهای مطرح یا غیر مطرح دارند غوغایی به پا میکنند ، چه فنی ، چه ظاهری .
    مازراتی فقط یک تفاوت بارز داره و اون هم صدای نَعره مانند اگزوزهاشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    لوانته تروفئو با قلب تپنده فراری رو خیلی دوست دارم
    خیلی دوست دارم فراری ، مازراتی رو بخره ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. armin

    ۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (421 ديدگاه)

    استایل و متریال فرمونش در حد اپتیما یا سوناتاس !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    باید از موتور الفا استلویو استفاده کنن اون خیلی قلدره مزراتی باید یه فکری به حال طراحیاش بکنه یکمی داره دمده کار می کنه فیس لیفتاش بد نیست ولی بازم رقباش بهترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    چراغ کوچیک زیر چراغ جلو لوانته که در سپر هست خیلی زشته.لوانته اندازه ماشینهای لکسوس طراحی کوچیکتری نسبت به کراس اورها داره و اگر یه کم بزرگتر بود مثل هیوندای سانتافه اسپرت۲۰۱۸ خوب بود.چراغ عقب لوانته قدیمی .داشبورد قرمزش زشته و اگر یکپارچه مشکی بود خوب بود=لوانته و ماشینهای لکسوس که از کراس اور یه کم کوچیکتر هستند باید اسمشون چی بزاریم چون از کراس اور کوچیکتر هستند و نمیشه بزاریم تو خانواده کراس اور؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اميرحسين رادفر

      ۳ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (7 ديدگاه)

      کراس اور بودن به ارتفاع خودرو از سطح زمین مربوط نه طول و عرض خودرو اون چیزى که شما میگى شامل کراس اور هاى ساب کامپکت مثل ( لکسوس ux و gla class و کلاس x1بى ام و میشه ) با یکم ابعاد بزرگتر کراس اور هاى کامپکت مثل ( glc و ماکان و nx ) قرار مى گیرن بعد کلاس بدنه مید سایز مثل ( gle و سرى x5و به قول شما سانتافه و لکسوس rx) قرار مى گیرن و بعدش کلاس کراس اور هاى فول سایز مثل ( gls و x7 و …) این وسط هم انقد تب کراس اور (شبه suv) سوارى بالا گرفته که بعضى شرکت ها کلاس هاى بدنه جدید هم از خودشون ابداع مى کنن که یه چیزى بین این ۴ تا کلاس اصلى قرار مى گیرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چقدر جلو پنجره ش ابتدایی و مضحک ه / عجیب ه از ایتالیایی ها ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین

    ۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    مطمئنی از رنجروور بزرگتره؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمدرضا

    ۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (877 ديدگاه)

    نمی دونم حضرات عالیات چی دارن که از مازراتی ایراد میگیرن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Kamran

    ۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    به دوران اوج خودش بر میگرده مازراتی ??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا