مازراتی

مازراتی لوانته 2019 با قلب هشت‌تایی فراری

امروز پیشرانه‌های V-8 فراری آنچنان عادی و فراوان شده‌اند که اصطلاحا جا برای نگهداری آنها کم آورده‌ایم؛ بنابراین شما می‌توانید یکی از آنها را در مازراتی لوانته ۲۰۱۹ پیدا کنید. اگرچه این پیشرانه توسط فراری ساخته شده اما بایستی بدانید که فاقد میل‌لنگ فلت-پلین(flat-plane) بوده و در دو سطح مختلف از توان خروجی ارائه شده است: لوانته GTS با ۵۴۲ اسب بخار و لوانته تروفئو با ۵۸۲ اسب بخار.

مازراتی لوانته GTS
جدای از پیشرانه تفاوت چندانی میان مدل‌های جدید V-8 و انواع V-6 موجود مشاهده نمی‌شود. اسپلیتر پایینی قسمت جلو و سپر عقب در نسخه GTS، به صورت همرنگ با بدنه خواهند بود و در مدل تروفئو به طرح فیبر کربن درخواهند آمد.

مازراتی لوانته GTS
طبق گفته Klaus Busse رییس طراحی FCA، سپر جلو با ورودی های بزرگتر هوا، نمونه بهتر و کاربردی‌تری برای سازگاری با پیشرانه بزرگتر V-8 خواهد بود. او می گوید ما نه تنها در دنیایی زندگی می‌کنیم که اخبار فیک وجود دارد بلکه ورودی هوای فیک، خروجی هوای فیک و حتی اگزوز فیک نیز وجود دارد. البته سیستم اگزوز چهارگانه که در هر دو نسخه لوانته به کار گرفته شده کاملا واقعی بوده و دارای حالات بلند(LOUD) و ساکت(Quiet) است. دو نوع رینگ ۲۰ و ۲۱ اینچی نیز مختص نسخه‌های V-8 مازراتی لوانته ۲۰۱۹ ارائه شده است.

مازراتی لوانته GTS
تنها تفاوت ظاهری بین GTS و تروفئو، وجود خروجی هوا بر روی درب کاپوت تروفئو و نقش بستن کلمه تروفئو در نشان مازراتی بر روی ستون D است. همچنین با بالازدن درب موتور این دو نسخه متوجه می‌شوید که مانیفولد هوا و کاور درب سوپاپ به رنگ قرمز بوده و متمایز از نسخه GTS است. خب با این تفاسیر، کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ تروفئو یا GTS؟

لوانته GTS
برای جواب به این سوال شما بایستی ابتدا به سراغ ویژگی‌های پیشرانه‌ی آنها بروید. همانند پیشرانه موجود در مازراتی کواتروپورته GTS، در اینجا نیز با یک نمونه ۳.۸ لیتری مواجه هستیم با این تفاوت که سرسیلندرها مورد بازبینی قرار گرفته و از سوپاپ‌ها و میل سوپاپ‌های جدید در آن استفاده شده است. همچنین پیستون‌ها و شاتون‌ها نیز اصلاح شده‌اند.

لوانته GTS
هر دو نسخه لوانته GTS و تروفئو از توربوشارژرهای تویین اسکرول مشابه بهره می‌برند اما برنامه‌ریزی (الکترونیکی) در تروفئو به منظور ایجاد بوست بیشتر و افزایش توان خروجی، نسبت به GTS متفاوت است.

لوانته GTS
هر دو پیشرانه حداکثر گشتاوری معادل ۷۳۰ نیوتن متر در دور موتور ۲۵۰۰RPM ایجاد می‌نمایند که به واسطه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF 8HP، به سوی هر چهار چرخ انتقال می یابد. در حالت استاندارد ۱۰۰ درصد نیروی تولیدی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و در صورت لزوم می‌توان حداکثر نیمی از آن را به سوی چرخ‌های جلو گسیل داشت.

لوانته GTS
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت لوانته S با پیشرانه V6 معادل ۵.۳ ثانیه است و ما انتظار داریم تا این ویژگی برای لوانته GTS معادل ۴.۱ ثانیه و برای لوانته تروفئو در حدود ۳.۸ ثانیه باشد. حداکثر سرعت آنها نیز به ترتیب در حدود ۲۹۱ و ۳۰۴ کیلومتربرساعت تخمین زده شده است.


سیستم تعلیق هر دو نسخه دارای دو حالت نرمال و اسپرت است که در حالت دوم، ارتفاع خودرو تا ۰.۴ اینچ پایین خواهد آمد. همچنین تروفئو یک حالت کورسا نیز دارد که ارتفاع را یک اینچ دیگر کاهش داده و قابلیت لانچ کنترل را نیز فعال می‌کند.

لوانته GTS
کنترل بدنه خودرو هنگام رانندگی عادی بسیار عالی است اما جین عبور پرسرعت از روی دست‌اندازهای بزرگ، بدنه خودرو با برخی حرکات جانبی مواجه خواهد شد. در تمامی حالات، عملکرد غربیلک فرمان سریع و بسیار مناسب است و لوانته تبادل بسیار خوبی بین راحتی و عملکرد ایجاد نموده است.

ارزش‌گذاری مازراتی بر روی دو مدل لوانته GTS و تروفئو به گونه‌ای است که محصول مشابه رقیب آلمانی یعنی پورشه کاین توربو و توربوS را هدف قرار داده است. بهای لوانته GTS معادل ۱۲۱,۴۷۵ دلار بوده و این رقم در تروفئو تا ۱۷۱,۴۷۵ دلار افزایش خواهد یافت. جهت یادآوری بایستی عرض کنیم که قیمت مرسدس GLE63 S با ۵۷۷ اسب بخار قدرت، معادل ۱۱۲,۸۵۵ دلار است.

مازراتی انتظار دارد تا حدود ۱۰ درصد از کل فروش لوانته به نسخه‌های V8 آن اختصاص یابد که این آمار منطقی به نظر می‌رسد و می‌تواند خیل پیشرانه‌های V8 فراری را در سطح جهان گسترش دهد!

منبع:caranddriver

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    یکی از راه های گریز ” مازراتی ” از بحران همین کمک گرفتن و همکاری با برند اسطوره ای ” فراری ” هست
    با انتخاب هوشمندانه انجین فراری ، رقبا محکوم به شکست هستن حداقل در بخش فنی ولی در لوکس بودن باید تلاش خودشو بیشتر کنه ….
    تو هر کلاسی یک پورشه هست که میخواد همیشه حرف اول رو بزنه و شکست دادنش کار هر خودروسازی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      مازراتی ماشیناش زیادی گرون هستن و قیمت هاشون نزدیک به مدل های اسپرت قیمت پایه فراری هست
      کسی اگه ماشین ایتالیایی بخواد فراری لو اپشن رو به اینا که موتور فراری روشه ترجیح میده(توضیح:در مورد ماشین های کوپه اسپرت مزراتی صحبت کردم نه این ماشین)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. rezlot

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (28 ديدگاه)

    مازراتی از لحاظ امکانات داخلی واقعا نسبت به رقباش ضعیف کار می کنه و از لحاظ طراحی داخلی واقعا به روز و مدرن نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی رضا

      ۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      بی ام و هم تو این زمینه خیلی ضعیفه بالاخره بی ام و ست نباید کابینش شبیه خودروهای معمولی باشه که هست
      تو طراحی داخلی بنز خیلی عالی عمل کرده که الان آئودی هم بهش اضافه شده و کابینش خیلی خیلی زیبا و خاصه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mahdy

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    دقیقا همون کاری که آلفا کرد پیشرانه های اسب مارانلو شاهکارن
    ببر مازراتی زیادم ببر هر کی برده ضرر نکرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mahdy

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    ببخشید آقای بابا پور احتمال میدم قدرت هارو تو بند اول جابجا نوشتن ترفئو 542 و جی تی اس 512 اسب بخار چون برتری های دیگه ممال ترفئو هست و نسخه پرچمداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohammad

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    کل ماشین های مازراتی یه طرف لوانته یه طرف دیگه
    نه به خاطر سیستم های پیچیده الکی و گرون بودن این چیزا
    اینا مال بچه هاست باهاش مشغول شن
    سال هاست مازراتی همچین ظراحی بی نقصی بیرون نداده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (10183 ديدگاه)

    چه عصبانیه .
    اما پورشه کاین را به این ترجیح میدم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مانی

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    فقط نظرات شخصیه ناراحت نشین
    این ماشین چندتا عیب داره که رو فروشش تاثیر منفی‌ گذاشته
    ۱-درسته که ماشین سطح بالایی هست اما قیمتش خیلی‌ بالاست و تو این وضع خراب کمک چندانی نمیکنه
    ۲-ماشین بجا اینکه بیشتر شبیه اس یو وی باشه شبیه یه هاچ بک بزرگه هرچند خیلی‌ زیباست
    ۳-باید میزان تکنولوژی(منظورم موتور و شاسی نیست)بکار رفته رو در حد رقبا بالا ببرن(مثلا در حد مرسدس اس کلاس)
    امیدوارم مازراتی به روز‌های اوجش برگرده آدم دلش میسوزه میبینه کیا اومده تو حوزه لوکس‌ها و داره روز بروز بهتر میشه
    اما چنین برندی با سابقه درخشان و با اصالت بسیار اینجوری تو خطره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمدرضا

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (877 ديدگاه)

    همیشه خودروهای ایتالیایی و ایتالیا رو دوس داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا