مازراتی لوانته GTS با قلب فراری در راه است

اگر نمی‌توانید تا پایان دههٔ جاری برای معرفی اولین کراس‌اوور فراری منتظر بمانید، به‌زودی کراس‌اووری نزدیک به آن معرفی خواهد شد. منظور ما نسخهٔ عملکرد بالایی از مازراتی لوانته است که GTS نام داشته و به‌تازگی نمونه‌ای از آن با استتاری کمتر از قبل در حال آزمایشات نهایی در مناطق برفی شمال اروپا دیده شده است. در زیر کاپوت این کراس‌اوور اسپرت احتمالاً پیشرانهٔ 3.8 لیتری V8 بای‌توربویی قرار دارد که از سدان کواتروپورته GTS گرفته شده و DNA فراری در آن جریان دارد.

این پیشرانه در کواتروپورته GTS قدرتی معادل 530 اسب بخار و گشتاوری برابر با 710 نیوتن متر تولید می‌کند اما در لوانته GTS امکان تنظیم آن به‌منظور تولید قدرت بیشتر وجود دارد تا توانایی رقابت بهتر با سایر کراس‌اوورهای اسپرت بازار مانند پورشه کاین توربو و رنجروور اسپرت SVR فراهم گردد. در نمونهٔ مورد آزمایش لوانته GTS اما سپر جلو تا حد زیادی پوشیده شده است ولی حتی با وجود این پوشش‌ها نیز می‌توان نمایی کلی از ورودی‌های هوا را مشاهده کرد.

نسخهٔ نهایی لوانته GTS احتمالاً به یک اسپویلر متفاوت در عقب به همراه رینگ‌های آلیاژی سفارشی مجهز خواهد بود درحالی‌که به جهت مطابقت با قدرت بیشتر موتور، ترمزها نیز ارتقاء پیدا می‌کنند. علاوه بر این، تنظیمات شاسی اسپرت‌تر خواهد بود و ارتفاع تعلیق هم کمتر است تا خودرو در پیچ‌ها چابک‌تر عمل کند. انتظار می‌رود مازراتی از لوانته GTS در نمایشگاه ژنو امسال پرده‌برداری کند؛ اما غیر از این نسخهٔ اسپرت، مازراتی قصد ساخت نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی لوانته را هم دارد که احتمالاً قوای محرکهٔ آن از مینی‌ون کرایسلر پاسیفیکا گرفته خواهد شد ولی هنوز زمان معرفی این مدل مشخص نیست.

هم‌اکنون قدرتمندترین نسخهٔ لوانته، مدل S است که از یک موتور 3 لیتری V6 با 430 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند ولی مازراتی امیدوار است که معرفی نسخهٔ قدرتمندتر و داغ GTS موجب افزایش فروش لوانته گردد زیرا اخیراً گزارش شده که این کراس‌اوور لوکس ایتالیایی فروش چندان مناسبی نداشته و به همین دلیل مازراتی به جهت تطابق با تقاضای ضعیف برای لوانته، در سال جاری ساعات کاری کارخانهٔ تولید آن‌که در تورین ایتالیا واقع است را بدون اخراج کارگران تا 59 درصد کاهش داده است.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

    1. Reza.M
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      قلب فراری-مینی ون کرایسلر؟؟؟
      عجب…

      پاسخ
  1. King 918
    سوابق: (2353 دیدگاه) ,

    قلب بوگاتی هم روش بذارن فقط تو ایران طرفدار داره

    پاسخ
    1. Meysam..LaFerrari
      سوابق: (572 دیدگاه) ,

      باید قلب پورشه ی کبیر رو روش میذاشتن تا همه ی جهان طرفدارش بشن

      پاسخ
    2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
      سوابق: (2055 دیدگاه) ,

      میثم جان چه قلب بوگاتی رو روش بزارن چه پورشه یا فراری،مازراتی هیچوقت در حد رقبا نیست.
      حالا تو متن گفته رقابت با کاین توربو و رنجروور اسپرت SVR بیشتره یه شوخیه.
      مازراتی فعلا با این روش به هیچ جا نمیرسه.
      محمدرضا هم درست میگه نظره شخصی من اینه که مازراتی بیشتر ماله بچه سوسول های لوسِ نٌنٌرِ پولداره.که میخوان اسمی در کنن.((البته منظورم بعضی از پولدارهاس که خودشون میدونن))

      پاسخ
      1. Meysam..LaFerrari
        سوابق: (572 دیدگاه) ,

        تو پست دوئل مکلارن و لامبورگینی یه حرفی زدی که جوابشو همینجا میدم :

        “میثم جان نظرت چیه درباره اینکه مک لارن سنا با قیمت کمتر خودرویی مخصوص جاده طراحی کرده که از ایروداینامیک ترین خودروی تاریخ فراری که مخصوص پیسته((FXX K Evo)) عملکرد بهتری داره؟؟”

        دانیال جان با این که ازت خوشم میاد ولی خیلی سعی میکنی به هر قیمتی شده با استدلال ها و نگاه های یک طرفه و جهت دار واسه خودت ببافی و بدوزی،
        نازنینم، تا حالا FXX K Evo بصورت رسمی تو هیچ پیستی حضور نداشته و تست نشده و تازه چند ماه دیگه تو فستیوال های مختلف در اختیار مشتری های خاص فراری قرار میگیره!!!!!!!!

        شما از کجا، با کدوم منبع، با چه منطق و دلیلی فهمیدی که مکلارن سنا از FXX K Evo عملکرد بهتری داره؟
        فقط یه رفرنس بده که اشاره شده باشه مکلارن سنا از FXX K Evo پرفورمنس بهتری داشته من میذارم میرم از این سایت:))

        خواهشاً، لطفاً حرف بی اساس نزن.

        در مورد مازراتی ، آره قبول دارم Overall در نظر بگیری رقباش بهتر بودن ازش.

        پاسخ
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
          سوابق: (2055 دیدگاه) ,

          دست خودم نیست گاهی از ذوق و علاقه از این طور حرفا رو ممکنه ببینی از من.
          زیاد جدی نگیر.
          ((ولی خودمونیم تو بعضی چیزا از اون غول فراری بهترها?))

        2. aura
          سوابق: (25 دیدگاه) ,

          میثم جان منم از همین تعصبات الکی ناراحت میشم ولی به دل نگیر لبخند بزن رد شو داداش

  2. Kamran
    سوابق: (474 دیدگاه) ,

    کاش کمپانی فراری برنـد مازراتی رو
    میخرید و زیر مجموعه خودش میکرد

    پاسخ
    1. net
      سوابق: (457 دیدگاه) ,

      لوانته فقط چراغ جلو و جلوپنجرش قشنگه و لی طراحی بیرونی و چراغ عقب و عقب ماشین زیبا نیست بخاطر همین فروشش کمه

      پاسخ
  3. net
    سوابق: (457 دیدگاه) ,

    نگاه کنید رینگ لوانته عکس اول که کاملا مشکی هست با رینگ عکس دوم چقدر قیافه ماشین تغییر میکنه.رینگ عکس دوم که شاخه های زیادی داره و سفید هست خیلی قشنگتر هست تا رینگ مشکی

    پاسخ
  4. اميرحسين رادفر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اولش که عکس جلوى ماشین و دیدم فکر کردم خبر براى مرسدس glc باشه سپرش و طرح جلو پنجرش به شدت شبیه glc63 شده به نظر من نمى دونم کس دیگه اى هم همچین حسى داشته!؟

    پاسخ
  5. aura
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    DNA فراری قاطیش بشه خود به خود فروشش میره بالا
    فراری یعنی کاتالیزور هیجان و اسپرت
    اگه فراری سهامشو بخره واقعا مازراتی هم رشد میکنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.