مازراتی

تغییر برنامه عجیب مزراتی برای تولید محصولات جدید

در مراسمی که به منظور ارائه‌ی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری فیات-کرایسلر برگزار شده بود نقشه‌ی راه اصلاح شده‌ی مزراتی نیز به نمایش درآمد. برنامه‌های این خودروساز برای ادامه‌ی مسیر خود حدود یک سال پیش منتشر شده بود اما برنامه‌ی جدید این برند کاملاً متفاوت بوده و در سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه‌ی مدل‌های جدید و فیس لیفت شده به بازار خواهیم بود.


مزراتی به دنبال ارتقای سه محصول کنونی خود یعنی لوانته، گیبلی و کواتروپورته است. در برنامه‌ی قبلی این برند اشاره‌ای به این سه خودرو نشده بود بلکه قرار بود نسل‌های جدید آن‌ها در سال ۲۰۲۲ عرضه شود. البته تغییر در برنامه‌های مزراتی به معنی عدم عرضه‌ی نسل جدید آن‌ها نیست. نسل جدید لوانته در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد و کواتروپورته ی جدید نیز همچنان برای سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است. البته در برنامه‌ی جدید این برند فعلاً خبری از گیبلی جدید نیست.


یکی از مهم‌ترین حذف شده‌های برنامه‌ی جدید مزراتی کوپه و کانورتیبل آلفیری است که قرار بود هر دو در سال ۲۰۲۲ معرفی شوند. البته همه‌چیز در یک سال اخیر تغییر کرده است. در برنامه‌ی جدید این خودروساز ایتالیایی به دو خودروی اسپورت کوپه و کانورتیبل کاملاً جدید اما بدون نام اشاره شده که به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ پدیدار خواهند شد. این خودروها نام آلفیری را به خود نگرفته اند اما می‌دانیم که مدل تولیدی آلفیری در نیمه اول سال بعد رخ‌نمایی خواهد کرد. شانس زیادی وجود دارد که این خودروهای اسپورت جدید همان آلفیری کوپه و کانورتیبل باشند.


اگرچه مزراتی سال آینده کاملاً مشغول معرفی محصولات نونوار شده خواهد بود اما سال ۲۰۲۱ نیز پر از تغییرات است چراکه شاهد تولید یک شاسی‌بلند کوچک‌تر از لوانته، گرن توریسموی جدید و همان کانورتیبل کاملاً جدید خواهیم بود. در برنامه‌ی قبلی خبری قرار بود شاسی‌بلند جدید این برند سال ۲۰۲۲ تولید شود و کلا خبری هم از نسل جدید گرن توریسمو نبود. مزراتی در سال ۲۰۲۲ خودروی جدید گرن کابریو را هم معرفی خواهد کرد.


تغییرات دیگری هم وجود دارند. سه خودروی کوپه، کانورتیبل و شاسی‌بلند جدید این برند از نوع الکتریکی خواهند بود. این در حالی است که قبلاً قرار بوده نسخه‌های الکتریکی لوانته، گیبلی، کواتروپورته و آلفیری کوپه و کانورتیبل تولید شد.

مازراتی لوانته GTS
ایجاد تغییر در برنامه‌ی مزراتی خیلی سورپرایز کننده نیست چراکه صنعت خودرو دائماً در حال تغییر و تکامل بوده و سلیقه‌ی مشتریان نیز فرق می‌کند. احتمال تغییر همین برنامه‌ی جدید در یک سال آینده هم وجود دارد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مازراتی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    تا زمانی که مازراتی زیر دست فیات باشه فقط برنامه ریزی میکنن خبری از فیس لیفت و تولید مدل جدید نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. SOROUSH

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    مزراتی باید تکلیف هدف برندش رو مشخص کنه
    اینکه اگه لوکسه چرا وضعیت اتاق ماشیناش و طراحی داخلیش اینه ؟؟
    همین مزراتی های داخل رو هم اگه نگاه کنیم میبینیم که اون ابهت و شکوهی که رخ ماشین داره داخل ماشین دیده نمیشه و واقعا نسبت به هم نسل های بنز و بی ام و چه از نظر کیفیت و چه از نظر طراحی ضعیف تره
    جدای از این بحث ها واقعا این برند پتانسیل بالایی داره و این جایگاهش نیست به شرطی که به حرف منتقد ها گوش کنه و قدر انجین هایی بی نظیری که فراری بهش تقدیم میکنه بیشتر بدونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. M

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    بیشتر از همه من حرص این زبان طراحی ناب مزراتی رو میخورم !
    واقعا تکه ! مگه میشه انقد خوب چه ظرفیت هایی که نداره این زبان طراحی کار سختی هم نیست فهمیدنش خیره بشین دو سه تا مازراتی و بعد تو ذهن خودتون هزار تاشاهکار با این زبان طراحی خلق کنید ! به نظر من پر کشش ترین زبان طراحی جهان مال مازراتی هست !
    حیف …!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. AMANTE

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    اگه یک روز ثروت زیادی داشته باشم، یکی از کارایی که می کنم خرید کمپانی مزراتی و تبدیل اون به برند لوکس و خاص ایتالیایی هست تا جایگاهی که لقایتش هست رو دوباره بدست بیاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ardalan

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (80 ديدگاه)

    فک کنم واجبتر از همه اینه که پشت لوانته رو بکوبن از نو طراحی کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مانی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    بازار ماشین های کوپه و کانورتیبل کوچیکتر از سابق شده
    (اگه به احتمال ناچیز حرفم از نظر تعداد غلط باشه از نظر در صد درسته)
    مزراتی هم دچار افت فروش شدید شده
    اونوقت میخوان یه کوپه و کانورتیبل جدید بزنن؟؟؟شگفت انگیزه!!!
    من کارشناس نیستم اونا هستن ولی‌ دوتا سدان در اندازه مرسدس‌ای کلاس و اس کلاس
    با سه تا کراس اور در اندازه جی ال سی‌ ، جی ال‌ای و جی ال اس بهتر نیست؟؟؟
    بازار کراس اور میخواد و گرایش مردم به ماشینهای لوکس بیشتر شده
    (تو کشور‌هایی‌ مثل آلمان و آمریکا که وضع اقتصادی و درامد بهتر شده)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا