مازراتی

شش دلیل باحال‌تر بودن مزراتی نسبت به فراری

شاید فراری چند روز پیش با معرفی مدل J50 ما را سورپرایز کرده باشد اما مزراتی همیشه برند جذاب تری بوده است! چرا؟ دلایل زیر را بخوانید تا دلیل سخن ما را بفهمید.

2017-Maserati-Quattroporte-GTS-GranLusso-front-view-in-motion-21
تردیدی وجود ندارد که در بحث خودروهای اسپورت متمرکز روی پیست فراری دست برتر را دارد اما زمانی که صحبت از برخی طراحی‌های فوق‌العاده و شگفت‌انگیز و البته آئرودینامیک می‌شود، مزراتی نسبتاً موفق‌تر است. این موضوع توجه کمتری را به خود جلب می‌کند اما اینجا دلایل متفاوتی را برای جذاب‌تر بودن مزراتی نسبت به فراری ذکر کرده‌ایم.

  • تلاش سخت کمتر

maserati
فراری همیشه تلاش می‌کند تا خود را به عنوان سازنده‌ی سریع‌ترین، جذاب‌ترین، بهترین و لذت‌بخش‌ترین خودروهای دنیا تثبیت کند؛ و این شرکت برای حفظ این تصویر بسیار تلاش می‌کند.

اما درباره‌ی مزراتی چه؟ آخرین زمانی که شما مدل‌های مختلف مزراتی را که سخت در تلاش بودند تا برتری مطلق خود را ثابت کنند دیدید کی بود؟ بله در سایت شرکت ادعاهای فراوانی وجود دارد اما آن‌ها می‌دانند که خودروهایشان چه چیزی است که همین امر به خودی خوب امری جالب به شمار می‌رود.

  • مزراتی ریلکس‌تر است

maserati-01
۴۸۸ را با گرن توریسمو یا GTC4Lusso را با کواتروپورته مقایسه کنید. خودروهای مزراتی ریلکس تر بوده و به عنوان یک قانون تاکید بیشتری روی استفاده‌ی روزمره بدون چشم‌پوشی از جذابیت دارند. البته بیایید گیبلی را فاکتور بگیریم چراکه برای مزراتی کمی معمولی است؛ اما بیایید بگوییم که اگرچه اکثر فراری‌ها می‌خواهند تا از حداکثر پرفورمنس آن‌ها استفاده کنید، مزراتی به ندرت در این راه قدم برمی‌دارد به همین دلیل سواری ساخته‌های مزراتی استرس کمتری دارد.

  • صدای احساسی‌تر پیشرانه ۸ سیلندر

maserati-02
پیشرانه‌های ۸ سیلندر مزراتی که توسط فراری توسعه یافته‌اند صدای خاص‌تری دارند. نسخه‌ی ۴.۷ لیتری مزراتی احتمالاً خوش‌صداترین پیشرانه‌ی ۲۵ سال اخیر است. صدایی هارمونیک با غرش‌هایی دل‌چسب که به هوا می‌رود.

روح باورنکردنی موجود در این صدا در وصف کلمات نمی‌گنجد. پیشرانه‌های ۸ سیلندر فراری صدای مسابقه‌ای فوق‌العاده‌ای دارند اما صدای پیشرانه‌ی ۴.۷ لیتری مزراتی همانند قطعه‌ای موسیقیایی است.

  • مزراتی شیک‌تر است

maserati-03
حالا ما درباره‌ی هدفمندی تیزگوش صحبت می‌کنیم. فراری‌ها طراحی‌هایی با حداکثر آئرودینامیک و کارایی و البته زیبایی گیرا دارند. مزراتی ها شیکی فوق‌العاده‌ی ایتالیایی را دارند. همان چیزی که باعث ابهت فوق‌العاده‌ی پلیس‌های ایتالیایی با یونیفرم‌های خود و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

استایل مزراتی به‌طور ویژه‌ای متمایز است. در طراحی‌های این شرکت انحناهای دل‌چسبی را می‌بینیم. حسی کلاسیک در خطوط خودروها وجود دارد.

  • کانورتیبل های مزراتی همخوانی بهتری دارند

maserati-04
فراری با صفاتی چون سریع‌ترین و مطلوب‌ترین شناخته می‌شود اما شما نمی‌توانید همه‌ی آپشن ها را در بحث مدل کانورتیبل تیک بزنید زیرا معایب ذاتی آن مشخص می‌شود. ۴۸۸ اسپایدر در بحث پرفورمنس نزدیک مدل GTB بوده و در مسافت ۴۰۰ متر تنها ۰.۳ ثانیه کندتر است اما هنوز هم به اندازه‌ی GTB سریع نیست. این نوعی از نقص است.

مزراتی روشی ریلکس تر داشته و دستش برای توسعه‌ی کانورتیبل هایی با صدای شگفت‌انگیز و بسیار زیبا باز است. در این مورد مشکلی برای اندکی کند بودن وجود ندارد. یک مزراتی تنها نیازمند ظاهری زیبا و صدایی خیال‌انگیز است بنابراین این به معنی عالی بودن کانورتیبل های مزراتی است.

  • زیرا مزراتی ها متفاوت هستند

maserati-granturismo
اگر فردی ثروتمند باشید مردم انتظار دارند فراری را انتخاب کنید. البته گزینه‌های واضح دیگری نیز وجود دارند اما مزراتی در میانشان قرار ندارد. این برند یک انتخاب رزرو شده تر، شیک‌تر است. انتخابی که می‌گوید شما مطابقت با انتظارات یا مقایسه با فراری را نمی‌خواهید. در پایان روز مزراتی به سادگی متفاوت بوده و این خیلی باحال است!

[دانلود ویدئو]

منبع: carthrottle

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. iq7

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    1 دلیل برا جذاب بودن فراری به مزراتی :

    د فراری د فراری دی لیمیتت ایتلی ایتلی

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۱۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      فیات ، تو ‌چرا مزراتی رو اینقدر عقب نگه داشتی ؟

      اگه عرضه نداشتی ‌چرا از همون اول خریدیش؟؟

      اگه مزراتی یا آلفا رو بفروشی ، خودت برای ایتالیایی باز ها هیچ ارزشی نداری.
      ما تو رو به خاطر مزراتی و آلفا رومئو دوست داریم.

      آلفا و مزراتی ، برای من یعنی 2 ایتالیایی اصیل و با جذبه. در کنار لامبورگینی و فراری و پاگانی.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Amir amini

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    مازراتی ماشیناش قشنگ تو ماشینای کانورتیبل از همه بهتر مخصوصا از استون مارتین که دوسش دارم واقعا زیباس با سقف کانورتیبل ولی خب فراری ماشیناش یه چیز دیگس البته نه همه ماشیناش لافراری و اف 12 واقعا عالین اما خب حرف اخرتون اشتباه که مردم انتظار دارن فراری سوار شید خب معلوم چون چند برابر مازراتی قیمتش شما گیبلی 70 هزار دلاریو با لافراری 1.3 میلیون دلاری یکی میکنید خب معلوم مردم انتظار دارن سوار فراری بشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. yasin

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خوش به حال کسایی که توانایی انتخاب برای خرید دارن برا ما پست بزارین 7دلیل برتر بودن پراید131 به 132

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرشاد سجادیان

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    کاملا مخالف این‌ مطلب هستم.
    مازراتی ریلکس‌تره اما ریلکس نبودن‌، فراری رو جذاب‌تر کرده.
    اینکه مازراتی جنب و جوش‌ فراری رو برای اثبات خودش نداره، نشون از باحال بودنش نیست، پتانسلیش‌ کمتر از فراریه.
    طبق چه معیاری‌ مازراتی رو شیک‌تر و متفاوت‌تر از فراری میدونین؟!!! تو شیک و خاص بودن در این کلاس و ارزش‌ افزوده بعد از چند سال، فراری پرچمدار بوده و هست.
    تو بحث صدا سلیقه حکم میکنه که صدای بم مازراتی‌ که حاصل مهندسی فراریه گوش‌نوازتره یا زوزه ناب فراری.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. Cna

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (235 ديدگاه)

    فراری کجا مزراتی کجا

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. ME84

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    درود
    بشخصه تا حالا زیاد به مزراتی فکر نکرده بودم. اما الان که رفتم تو بحرش خیلی خوشم اومد. از اینجور مقالات که به مسائل از یه زاویه دیگه نگاه میکنن خیلی خوشم میاد.
    ممنون شاهین جان.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. یاسین

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    بله هرچقدر پول بدی همونقدر اش میخوری
    ولی نکته اینه فراری یه اسطورس وقتی یه فراری میبینی میگی این یه سفینه فضاییه از اخرین اصول مهندسی خودرو که باید دوسش داشت مازراتی سادس دلیل منطقی نداره که دوسش داشته باشی ولی در عین سادگیش میگی نمیدونم چرا ولی دوسش دارم انگار یه حسی بهت میگه باید دوسش داشته باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. عطاFerrari

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    تنها یه چیر فراری که باعث میشه اگه قرار بود ( که عمرا)یکی از دوتا رو بخرم فراری رو میخریدم صدای اگزوز فراری یه چیز ودیگه هست…?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حامد

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (188 ديدگاه)

    به نظرم فیات برای فراری و مازراتی و آلفارومئو نقشهای متفاوتی تعیین کرده. اگه دنبال پرفورمنس باشید خوب صد درصد فراری انتخاب درستیه ولی اگه ترکیب هیجان و استفاده روزمره با چاشنی لذت رو بخواید مازراتی و آلفا…
    مازراتی جی تی باید با فراری کالیفرنیا مقایسه بشه که بین این دو به شخصه مازراتی رو ترجیح میدم و آلفارومئو دیسکوولانتی رو به هردو!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۱۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      فراری دیگه مال فیات نیست که براش نقش تعیین کنه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حامد

        ۱۵ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (188 ديدگاه)

        شرمنده نمی دونستم فراری تازگیا جدا شده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجید.بهترین یا هیچ.

          ۱۵ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          دوست عزیز
          من یک جمله به کامنت شما اضافه کردم.

          امیدوارم یک لحظه هم فکر نکنی خواستم الکی ازت ایراد بگیرم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. علیرضا

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (752 ديدگاه)

    مزراتی دو تا ایراد داره یکی طراحی داخلی خودروهاش یکی وزن زیادشون اگه از فیبر کربن استفاده میکرد عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. MPH

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (418 ديدگاه)

    نمیتونم قبول کنم،مطمئنا مازراتی خیلی عالیه ولی
    .
    .
    .
    فراری یه چیز دیگس

    ❤Ferrari ❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو خوبن، ولی دلایلی که آورد، زیاد سر و ته نداشت.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. احسان(احسان سابق)

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    عجیبه که به اینصورت مقایسه کرده. مازراتی یه خودروی خیلی لوکسه که قابلیت های اسپورت هم داره اما فراری خودروهای اسپرتی میسازه که جلوه ی لوکس دارن.
    برای مثال با مازراتی میشه به امور روزمره رسیدگی کرد اما با فراری اصلا نمیشه چنین کاری انجام داد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. Amir

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    عاشق فراری ،مازراتی،لامبو،باکانی و الفا هستم اما دقیقا با دوستمون موافقم که میفرمایند ریلکس نبودن فراری خاصش میکنه ببخشید فونتم عربیه
    فورزا فراری فورزا مزراتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سعید

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    مزراتی زیباست در این شکی نیست، اما یه زیبایی ساده. اما وقتی به یه فراری نگاه میکنی روح یه پیکر تراش افسانه ای که سالها روی طرح مجسمه خودش کار کرده رو توش حس میکنی، چرا باید کسی سعی کنه یه بقیه بقبولونه که مزراتی باحالتره؟! فراری یه میراثه، یه روح سیال که هر بار توی کالبد متفاوتی جاری میشه، برای کسی مثل من مطلب بالا بیشتر جنبه طنز داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Archi KHAN

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    – مزراتی همیشه برند جذاب تری بوده است !
    – زمانی که صحبت از برخی طراحی‌های فوق‌العاده و شگفت‌انگیز و البته آئرودینامیک می‌شود، مزراتی نسبتاً موفق‌تر است !
    – خودروهای مزراتی ریلکس تر بوده و به عنوان یک قانون تاکید بیشتری روی استفاده‌ی روزمره بدون چشم‌پوشی از جذابیت دارند !
    – ساخته‌های مزراتی استرس کمتری دارد ! (نمیشه گفت هیجان کمتری دارند ؟!! )
    – پیشرانه‌های 8 سیلندر مزراتی که توسط فراری توسعه یافته‌اند “صدای خاص‌تری” دارند !
    – نسخه‌ی 4.7 لیتری مزراتی احتمالاً “خوش‌صداترین” پیشرانه‌ی 25 سال اخیر است !
    – صدایی هارمونیک با غرش‌هایی دل‌چسب که به هوا می‌رود !
    – روح باورنکردنی موجود در این صدا در وصف کلمات نمی‌گنجد !
    – صدای پیشرانه‌ی 4.7 لیتری مزراتی همانند “قطعه‌ای موسیقیایی” است !
    – مزراتی شیک‌تر است !
    – استایل مزراتی به‌طور ویژه‌ای متمایز است !
    – 488 اسپایدر در بحث پرفورمنس نزدیک مدل GTB بوده و در مسافت 400 متر تنها 0.3 ثانیه کندتر است اما هنوز هم به اندازه‌ی GTB سریع نیست. این “نوعی از نقص” است !
    – مزراتی روشی ریلکس تر داشته و دستش برای توسعه‌ی کانورتیبل هایی با صدای شگفت‌انگیز و بسیار زیبا باز است. در این مورد “مشکلی برای اندکی کند بودن وجود ندارد”. یک مزراتی تنها نیازمند ظاهری زیبا و صدایی خیال‌انگیز است بنابراین این به معنی عالی بودن کانورتیبل های مزراتی است !

    عجب …
    حیف که نگارنده تو ادبیات شون داستان کلاغ . روباه وجود نداشته ، وگر نه شاهد این تعاریف نیز بودیم :
    – چه دری عجب فرمونی ! چه داشبوردی …
    تایرها یت سیاه رنگ و قشنگ …

    پ ن : منظور از نگارنده ، نویسنده ی متن اصلی است نه مترجم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Roozbeh

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    درسته میشه گفت مازراتی بهتر از فراریه ماشین فقط سرعت نیست امکانات رفاهی هم هست تو ماشین باید حال کنی بهت خوش بگذره کابین فراری حتی مانیتور هم نداره.متاسفانه ما رو اسم تعصب داریم نه روی کارایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Alireza.GT86

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    عاشق مزراتی ام ، متوجه هستید؟؟! عاشقشم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Mehdi

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (158 ديدگاه)

    به نظر من از نظر لوکس بودن،مازراتی و اینفینیتی از همه جلوترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Amir

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خدایی با چه رویی همچین مطلبی رو گذاشتی …..؟
    فراری کجا مازراتی کجا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. enzo

    ۲۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (321 ديدگاه)

    مازراتی خوبه ها…
    ولی فراری تو یه لیگ دیگس
    حتی مقایسشونم خوب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا