مسابقات

اولین حضور میک شوماخر در فرمول 1

میک شوماخر فرزند مشهورترین راننده‌ی فرمول ۱ یعنی میشائیل شوماخر خودروی جدید فراری SF90 را دوم آوریل و در گرندپری بحرین خواهد راند.


این جوان بااستعداد در حال حاضر با تیم پریما در مسابقات فرمول ۲ حضور دارد اما عضو آکادمی رانندگان فراری نیز می‌باشد. پس از تست خودروی فرمول ۱ یک فراری در گرندپری بحرین، او پشت فرمان خودروی مسابقه‌ای آلفارومئو نیز خواهد نشست.


اگرچه میک شوماخر هرگز یک خودروی مدرن فرمول ۱ را پیش از این نرانده اما چند سال پیش و در پیست اسپا خودروی بنتون ۱۹۹۴ پدرش را رانده است.

این راننده‌ی ۲۰ ساله درباره‌ی احساس خود گفته است:

واضح است که من بسیار هیجان‌زده شده‌ام و از فراری برای قرار دادن این فرصت در اختیارم تشکر می‌کنم. من واقعاً به دنبال کسب تجربه‌ای فوق‌العاده هستم و در این لحظه تمرکز کامل خود را روی آخر هفته‌ای جذاب گذاشته‌ام.

کالوم یوت که راننده‌ی تیم سائوبر جونیور در فرمول ۲ می‌باشد نیز خودروی فرمول ۱ آلفارومئو را تست خواهد کرد. البته او در تست بارسلونا که چهاردهم و پانزدهم می برگزار می‌شود پشت فرمان این خودرو خواهد نشست.


ماتیا بینوتو مسئول تیم اسکودریا فراری گفته مسئولان این تیم اعتقاد زیادی به ارزش‌های آکادمی رانندگان فراری دارند زیرا برنامه‌ی تمرین سطح بالایی برای رانندگان بااستعداد و جوان وجود دارد. تصمیم این آکادمی برای حضور چارلز لکلرک در صندلی تیم این موضوع را ثابت می‌کند.

او ادامه می‌دهد:

بنابراین ما از ارائه‌ی فرصت به میک و کالوم برای تجربه‌ی راندن خودروی فرمول ۱ بسیار خوشحال هستیم. میک که از ژانویه و کالوم از سال ۲۰۱۷ به آکادمی پیوسته‌اند قطعاً رانندگانی بااستعداد بوده و من معتقدم راندن خودروی SF90 در تنظیمات رسمی آن برای تجربه‌ی کاری آن‌ها بسیار مفید خواهد بود.


متأسفانه میشائیل شوماخر هنوز هم در حال پشت سر گذاشتن فرایند درمانی خود در خانه‌اش در سوئیس است. او در سال ۲۰۱۳ و در زمان اسکی کردن با حادثه مواجه شد و به خاطر ضربه‌ی وارد شده به سرش مدت ۶ ماه در کما بود. اگرچه خبری رسمی از وضعیت سلامتی او منتشر نشده اما کاملاً مطمئنیم که او به رانندگی فرزندش در فرمول ۱ افتخار خواهد نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    پسر کو ندارد نشان از پدر
    هیچکس شوماخر افسانه ای نمیشه
    فراری ❤ شوماخر پیوندی که فراموش شدنی نیست
    به امید سلامتی کامل این اسطوره ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین دهمرد

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    احتمال زیاد تو ژن این بشر حواس ۵گانه قوی وجود داره ولی به نظرم محیطی که توش بزرگ شده تاثیرش خیلی بیشتره.از همون بچگی با ماشین مسابقه بزرگ شده.شبیه نیکو رزبرگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Iman67

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    مایکل شوماخر افسانه ای،خدای سرعت و استعداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2417 ديدگاه)

      تا وقتی آیرتون سنا خدا بیامرز زنده بود که شوماخر واسه مقام دومی میجنگید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        به نتایج فصل ۹۴ دقت کن تا متوجه بشی کی برای قهرمانی میجنگید و کی برای دومی.
        مسابقات فصل ۹۳ و ۹۲ هم ماشین بنتون اصلا قابل مقایسه با مکلارن سنا و ویلیامز الن پراست و نایجل منسل نبود به نظر من شوماخر بهترین راننده تاریخه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    عکس اخر دردناکه / شوماخرافسانه ای روی ویلچر/ سکوت سنگین توی عکس ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا