مسابقات

اعلام تقویم برگزاری مسابقات فرمول ۱ فصل ۲۰۲۱

سرانجام تقویم برگزاری مسابقات فصل آینده فرمول ۱ منتشر شد. این فصل در کل دارای ۲۳ گرندپری خواهد بود که ۲۲ تای آن‌ها قبلاً تائید شده‌اند و تنها جزئیات یکی از گرندپری های این ورزش پرطرفدار مشخص نشده، گرندپری ای که بیست و پنجم آوریل برگزار خواهد شد.

درهرحال فصل جدید مسابقات فرمول ۱ از ۲۱ مارس در ملبورن استرالیا استارت خواهد کرد و تا ۵ دسامبر و گرندپری ابوظبی ادامه خواهد داشت. سال بعد همچنین برای اولین بار در تاریخ عربستان سعودی میزان مسابقات فرمول ۱ خواهد بود.

همچنین سؤالاتی درباره احتمال برگزار نشدن گرندپری های اسپانیا و برزیل وجود داشته اما فعلاً آن‌ها در تقویم این مسابقات به چشم می‌خورند.

تقویم مسابقات فرمول ۱ فصل ۲۰۲۱ به این شرح است:

  • استرالیا/ملبورن (بیست و یکم مارس)
  • بحرین/سخیر (بیست و هشتم مارس)
  • چین/شانگهای (یازدهم آوریل)
  • اعلام نشده (بیست و پنجم آوریل)
  • اسپانیا/بارسلونا (نهم می)
  • موناکو (بیست و سوم می)
  • آذربایجان/باکو (ششم ژوئن)
  • کانادا/مونترال (سیزدهم ژوئن)
  • فرانسه/له کاستلت (بیست و هفتم ژوئن)
  • اتریش/اسپیلبرگ (چهارم جولای)
  • بریتانیا/سیلورستون (هجدهم جولای)
  • مجارستان/بوداپست (اول آگوست)
  • بلژیک/اسپا (بیست و نهم آگوست)
  • هلند/زاندوورت (پنجم سپتامبر)
  • ایتالیا/مونزا (دوازدهم سپتامبر)
  • روسیه/سوچی (بیست و ششم سپتامبر)
  • سنگاپور (سوم اکتبر)
  • ژاپن/سوزوکا (دهم اکتبر)
  • آمریکا/آستین (بیست و چهارم اکتبر)
  • مکزیک/مکزیکوسیتی (سی و یکم اکتبر)
  • برزیل/سائوپائولو (چهاردهم نوامبر)
  • عربستان سعودی/جده (بیست و هشتم نوامبر)
  • ابوظبی (پنجم دسامبر)

چیس کری مدیرعامل فرمول ۱ گفته است:

مفتخریم اعلام کنیم پس از گفت‌وگوهای مفصل با تیم‌ها و فیا و دست‌اندرکاران سرانجام تقویم فصل جدید فرمول ۱ اعلام شده است. ما در حال برنامه‌ریزی برای رویدادهای سال ۲۰۲۱ با حضور طرفداران هستیم.

او در ادامه گفته است:

ما ثابت کرده‌ایم می‌توانیم به‌صورت امن سفر کرده و مسابقات را برگزار کنیم. مدیران ما بیش از پیش نیازمند مدیریت این ویروس را درک کرده‌اند. در واقع بسیاری از میزبان‌ها می‌خواهند تا از مسابقات فرمول ۱ به عنوان پلتفرمی برای نمایش اینکه دنیا به پیش می‌رود استفاده کنند. ما از اینکه عربستان سعودی به تقویم برگزاری فرمول ۱ پیوسته خوشحال هستیم. می‌خواهیم از تمامی دوستان و شرکا برای همکاری صمیمانه تشکر کنیم.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه

  1. Reza ar

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (118 ديدگاه)

    عه پس ایران/تهران پیست آزادی چی شد؟!؟!

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
  2. محمد حسین

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (447 ديدگاه)

    یعنی مرسدس مسابقه خانگی نداره ؟
    آلمان چرا تو لیست نیست ؟!
    عربستان ، بحرین ، امارات هستن !! حالا مکزیک و مجارستان و سنگاپور و آذربایجان به کنار
    بعد آلمان نیست ؟

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
    1. mahdi-abdi

      ۲۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (95 ديدگاه)

      شاید اونی که اعلام نشده بگن المان

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
    2. حسین دهمرد

      ۲۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1295 ديدگاه)

      امسال که با وجود کرونا داشت.احتمالا به صرفه نیست.چون باید لاقل همونقدر که خرج کردی دربیاری ازش.

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
    3. مانی

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      خیلی‌ مسخره
      آلمان نیست
      ایتالیا هم فقط ۱ پیست

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  3. mahdi-abdi

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (95 ديدگاه)

    اذرباییجان؟! بحرین؟! @_____________@

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  4. Abbas.Lambo

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (813 ديدگاه)

    همین که تو این مملکت گرندپری فرمول یک نداریم خودش عمق فاجعه رو نشون میده،از کل دنیا دیس کانکت شدیم…

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
    1. mahdi-abdi

      ۲۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (95 ديدگاه)

      واقعا همینه

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
    2. Ahmadreza2002

      ۲۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (441 ديدگاه)

      اصلا با قوانین ما سازگار نیس بابا حالا پیست مناسب و سایر موارد به کنار

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  5. Hl>i

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (84 ديدگاه)

    ‎با امدن عربستان و نزدیکی اذربایجان میشه گفت بعد اروپا خاورمیانه پر تراکم ترین نقطه از فرمول یک شده و این مزیتی است برای دوستداران ان در ایران، از این گذشته فرمول یک در حالی وارد هفتمین دهه از عمر خودش میشه که با چالش های فراوانی روبروهست حالا بغیر از مسائل محیط زیستی ان “هیجان” یکی از مهمترین موضوعاتی هست که انگار چند سالیه از فرمول یک رخت بسته، از دید تماشاگران این رشته پرطرفدار سالهاست در سلطه همیلتون و مرسدس بنز قرار گرفته و از یکنواختی مزمنی رنج می برد، من بهش میگم قهرمانیهای کسالت بار دوره ای که انگار در هر دوره ای فیا با یک سازنده ای بر سر قهرمانی به توافق میرسد، ۶ فصل مرسدس هست ۴ فصل ردبول دوباره ۶ فصل فراری و این دوره تکرار میشه، مشکل بعدی پیست ها هستن که دیگر متناسب با شرایط زمان خود نیستند اگر پیست ها امروزی متناسب با خودروهای ان رشد میکردن حداقل باید دو برابر پیست های امروزی وسعت می داشتن با مسیرهای مستقیم ده کیلومتری تا اینکه ما شاهد سبقت گیری ها در سر پیچ ها به مدد دانفورس و اختلاف زمانی در ترمز گیری با خودروی جلوی نباشیم، چه رسد به پیست های خیابانی چون موناکو که مسابقه دادن در ان مثل دوچرخه سواری در اتاق نشیمن است
    ‎فرمول یک همواره آزمایشگاه تحولات جدید فناوری در صنعت خودروسازی بوده و نقش انتقال دهنده فناوری از پیست به خیابان ها را برعهده داشته که این سالها با چالشهای بزگتر از هر زمانی روبرو است

    ‏+|<i

    موافقم ۴
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا