فولکس واگنمسابقات

تایید خروج فولکس‌واگن از رقابت‌های WRC در پایان فصل ۲۰۱۶

فولکس‌واگن، مقام نخست سازندگان در رقابت‌های رالی قهرمانی جهانی موسوم به WRC در پایان فصل ۲۰۱۶ از این مسابقات کناره‌گیری می‌کند. این خبر، پایانی است بر حضور موفقیت‌آمیز این برند با چهار قهرمانی پی‌درپی در بین سازندگان و چهار قهرمانی در بین رانندگان توسط سباستین اوژیه (Sebastien Ogier).

wrc-rally-great-britain-2016-sebastien-ogier-julien-ingrassia-volkswagen-polo-wrc-volkswag
به دنبال خروج عضو دیگر گروه خودروسازی فولکس‌واگن، آئودی از مسابقات استقامت قهرمانی جهان (WEC)، فولکس‌واگن نیز از پس از کسب چهل و سومنی پیروزی در رقابت‌های WRC و چهارمین مقام اولی‌اش در رالی ولز، این موضوع را اعلام کرده است. هر دوی این اقدامات، مطمئاً ارتباط زیادی با رسوایی آلودگی گروه فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۵ پیدا می‌کنند.

wrc-rally-great-britain-2016-miikka-anttila-anders-jager-julien-ingrassia-sebastien-ogier
فرانک وِلش (Frank Welsch)، عضو هیئت مدیره فولکس‌واگن در این زمینه می‌گوید:

برند فولکس‌واگن در حال حاضر با چالش‌های زیادی روبروست. با توسعه‌‌ای که در آینده برای طیف محصولات الکتریکی‌مان اتفاق می‌افتد، ما می‌بایست تمام تلاش‌هایمان را به تکنولوژی‌های مهم در آینده متمرکز کنیم. در WRC به چیزی بیشتر از اهدافمان در این ورزش دست یافته‌ایم و اکنون نیز به دنبال بازنگری در بخش موتوراسپورت فولکس‌واگن هستیم و تکنولوژی وسایل نقلیه آینده را به صورت جدّی‌تر دنبال خواهیم کرد. در همین حال، فولکس‌واگن قرار است که بیشتر به ارائه مدل‌های مسابقه سفارشی تمرکز کند. همان‌طور که در مورد گلف GTI TCR  و بیتل GRC در رالی‌کراس عمل کرده‌ایم، می‌خواهیم بهترین محصولات را به مشتریان‌مان در این زمینه ارائه دهیم و در این راستا، یک مدل پولوی جدید با معیارهای R5 آماده خواهیم کرد.

پس از خروج فولکس‌واگن، رقابت‌های WRC با چهار تیم سازنده به کار خود در فصل ۲۰۱۷ ادامه خواهد داد؛ سیتروئن، هیوندای، ام‌-اسپورت و تیم تازه از راه رسیده، تویوتا. البته در فصل جدید، مقررات فنی جدید نیز برای مسابقات اِعمال می‌شود. اوژیه و هم‌تیمی‌هایش، جاری-ماتی لاتوالا و آندریاس میکلسن که می‌خواهند به رقابت خود در رالی قهرمانی جهان با خودروی فولکس‌واگن پولو R مدل ۲۰۱۷ ادامه دهند، از همین الان می‌بایست به دنبال تیم جدید خود باشند. «وِلش» در این زمینه اضافه می‌کند:

می‌خواهم تشکر صمیمانه‌ای داشته باشم از رانندگان و کمک‌راننده‌هایی که چنین دستاوردهای خیره‌کننده‌ای داشته‌اند. آنها نه‌تنها سرعت فوق‌العاده‌ای دارند، بلکه از سفیران بسیار تأثیرگذار برند فولکس‌واگن هستند.

Sebastien Ogier (FR) / Julien Ingrassia (FR) - Volkswagen Polo WRC

منبع: motorsport

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اصلا این اقدامات جدید گروه فولکس واگن مبنی بر خروج از مسابقات معتبر رو منطقی نمیدونم. هر چقدرم که از نظر مالی بهشون فشار بیاد، نباید برای جبران اشتباهاتشون دقیقا دست ّبذارن رو موفق‌ترین بخش‌هاشون. به جای اینکه قوی‌تر از همیشه ظاهر شن تا اعتبار برندشون رو برگردونن، با دست خودشون دارن تیشه به ریششون میزنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Elemento

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    سلام.
    من اصلا با این کار مخالف نیستم.
    دیزل گیت بحران بسیار بزرگی در تاریخ فولکس واگن هست و خروج از اون بسیار مهم.
    حفظ جایگاه برند و تمامیت گروه فولکس واگن از برد در مسابقاتی مثل WRC خیلی مهم تره.
    حتی با خروج پورشه از لمانز هم مشکلی ندارم.
    مرسدس بنز هم به دلیل مشکلاتی از فرمول 1 چندین سال دور بود. اما دوباره بسیار قوی ظاهر شد.
    ان شا الله با رفع بحران فولکس واگن و تمرکز بیشتر روی معرفی مدل های جدید الکتریکی و خودروان شاهد حضور دوباره ی زیرمجموعه های قوی این برند در مسابقات خواهیم بود.
    .
    به ابعاد جریمه ای که برای فولکس واگن بسته شده دقت کنید.
    چیزی حدود 20 میلیارد دلار خواهد بود.
    15 میلیارد دلار جریمه ی نقدی و حداقل 5 میلیارد دلار برای اصلاح خودروهای فروخته شده.
    برای مثال میگم که با این جریمه کرایسلر و تمام زیرمجموعه هاشو میشد 2 بار خرید.
    جریمه خیلی خیلی سنگین و برای یک شرکت با مدیریت ضعیف نابود کننده و حکم تیر خلاص هست. ولی فولکس واگن به خوبی داره مدیریت بحران انجام میده.و ان شاللله سر بلند بیرون میاد.
    .
    خروج از مسابقات تیشه به ریشه زدن نیست.
    خروج از مسابقات یک اقدام صرفه جویانه هست تا وقتی که مشکلات حل بشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۱۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (681 ديدگاه)

      اره رفیق!
      شاید حق با شما باشه ولی خیلی بده که به خاطر اشتباه یه عده برندهای اون مجموعه تاوان بدن در ضمن همه اونا تو اوج کنار کشیدن!!!!!!!!قبول کن زمان به عقب بر نمیگرده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. fcmz

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (114 ديدگاه)

    اول صبحی بدجوری حال ما رو گرفتی پدال.
    متاسفانه فولکس میخواد تمام توانشو برای ماشین های برقی بزاره که به نظر من اشتباه بزرگیه!
    اخه هنوز هیچ کسی نمیتونه جایگزین سوخت رو به طور قطع اعلام کنه.
    با اینکه سوخت هیدروزن هنوز در مراحل ابتدایه ولی به نظر من اینده از ان هیدروزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mph

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (251 ديدگاه)

    خبر غم انگیزیه
    البته خروج آئودی از مسابقات استقامت خیلی غم انگیز تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، هر شرکتی باید شرایط خودش رو بسنجه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا