مسابقات

قرارداد رابرت کوبیکا و ویلیامز برای فصل 2019

ویلیامز تنها صندلی باقی مانده برای مسابقات فصل ۲۰۱۹ را به راننده‌ی ۳۳ ساله‌ی مشهور لهستانی با نام رابرت کوبیکا واگذار می‌کند. کوبیکا پس از تصادف وحشتناکی که در مسابقات داشت ترجیح داده بود از حضور در آن کناره‌گیری نماید.


بنا به گزارش پدال و به نقل از اتو اسپورت، کوبیکا قبلاً در لیست رانندگان ترجیحی ویلیامز برای فصل آینده قرار داشت اما در تابستانی که گذشت چندین تست مسابقه‌ای را برای رنو انجام داده بود.

پس از همکاری کوتاه با رنو، کوبیکا نقش راننده‌ی رزرو برای ویلیامز را ایفا کرده است، جایگاهی که نهایتاً به او اجازه‌ی دسترسی به صندلی راننده‌ی اصلی را داده است. البته کوبیکا باید در تست‌های ۵ روزه شرکت کند.

تیم ویلیامز هم‌اکنون اعلام کرده کوبیکا به همراه جورج راسل رانندگان تیم در فصل ۲۰۱۹ مسابقات را تشکیل خواهند داد. این بیانیه پیش از برگزاری گرندپری ابوظبی منتشر شده است. در همین پیست بود که کوبیکا آخرین مسابقه‌ی فرمول ۱ خود در سال ۲۰۱۰ را برگزار کرد.


کوبیکا دراین‌باره گفته است:

اول از همه باید از تمامی کسانی که به من در طی سه سال گذشته کمک کردند تشکر کنم. آن زمان یک سفر چالش‌برانگیز برای بازگشتن به فرمول ۱ بود اما چیزی که تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسید آغاز حسی است که به دست آورده‌ام. من واقعاً از اینکه می‌توانم یکی از رانندگان فرمول ۱ در سال آینده باشم هیجان‌انگیز هستم.

این راننده‌ی لهستانی ادامه می‌دهد:

قطعاً رسیدن به این نقطه یک سفر طولانی بوده اما از آنجایی که این چالش کم‌کم پایان می‌پذیرد یک چالش جدید با ویلیامز تجربه خواهد شد. البته این کار آسان نیست اما با کار و تصمیم سازی سخت ما به تیم کمک خواهیم کرد. امسال سال سختی بود اما من چیزهای زیادی یاد گرفتم و می‌خواهم از سر فرانک و کلیر برای این فرصت تشکر کنم.


راننده‌ی باتجربه‌ی فرمول ۱ در نهایت خاطرنشان می‌سازد:

بازگشتی دوباره به فرمول ۱ در فصل آینده یکی از بهترین لحظات زندگی من خواهد بود و مطمئنم که با تلاش زیاد و تعهد به کار ما قادر خواهیم بود به بهبود وضعیت تیم کمک کنیم. بازهم از تمامی افرادی که از من حمایت کردند تشکر می‌کنم. من سرانجام پشت فرمان یک خودروی فرمول ۱ خواهم نشست و بی‌صبرانه منتظر آن لحظه هستم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Mopar or No Car

    ۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    به جمع سیاهی لشکرها خوش آمدی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۳ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (347 ديدگاه)

      راننده سریعیه…البته ماشین خوبی نداره : (

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا