مسابقات

پیوستن کارلوس ساینز به فراری و دنیل ریکاردو به مک‌لارن

پس از انتشار بیانیه شوکه کننده سباستین فتل درباره جدایی از فراری پس از پایان فصل ۲۰۲۰ مسابقات فرمول ۱، جابجایی‌های پرسروصدای فرمول یک به صورت ناگهانی به وقوع پیوست.

دیروز به صورت رسمی ساینز اسپانیایی و راننده فعلی تیم مک لارن با فراری قراردادی دو ساله بسته و به این ترتیب ساینز ۲۵ ساله جانشین قهرمان چهار دوره مسابقات شده و با چارلز لکلرک جوان هم‌تیمی خواهد شد.

ساینز در این باره اعلام کرد:

من خیلی خوشحالم که در فصل ۲۰۲۱ برای اسکودریا فراری رانندگی می‌کنم و از آینده‌ام با این تیم هیجان‌زده‌ام. من هنوز یک فصل مهم با مک لارن در پیش دارم و چشم به راه شروع مسابقات با این تیم هستم.

فصل ۲۰۲۱ مسابقات فرمول یک نخستین فصل بعد از سال ۲۰۰۷ است که فراری هیچ راننده قهرمان فعلی یا سابقی را در تیم خود نخواهد داشت. مگر اینکه چارلز لکلرک بتواند این عنوان را در فصل جاری کسب کند. متیا بینوتو مدیر تیم فراری نیز گفته است:

ما با هدف بازگشت به صدر جدول، چرخه جدیدی را آغاز کرده‌ایم. این سفری طولانی خواهد بود. بدون آنکه به دشواری‌های آن بپردازید، به ویژه با توجه به وضعیت کنونی مالی و نظارتی که دستخوش تغییرات ناگهانی است و به این چالش نیاز دارد که با یک روش متفاوت نسبت به گذشته با آن برخورد شود.

ما معتقدیم که چارلز و کارلوس به عنوان یک جفت راننده با استعداد و با شخصیت که جوان‌ترین تیم تاریخ ۵۰ ساله گذشته اسکودریا را شکل می‌دهند، بهترین ترکیب ممکن برای کمک به ما در رسیدن به اهدافمان خواهد بود.

به طور تصادفی، پیوستن ساینز به فراری تاحدودی مشابه حرکت قهرمان دوران کودکی او یعنی فرناندو آلونسو است. هر دو راننده در یک تیم شروع به کار کردند (آلونسو در میناردی که بعدها به توروروسو تبدیل شد و نقطه شروع کار ساینز در سال ۲۰۱۴ بود. سپس هر دو مسیر رنو را انتخاب کردند. آلونس سپس به فراری و بعد به مک لارن پیوست. البته ساینز این مسیر را برعکس طی نموده و اول به مک لارن و بعد فراری پیوسته است.

همچنین به‌صورت رسمی تائید شد که دنیل ریکاردو راننده رنو قراردادی چند ساله با تیم مک لارن امضا کرده و جایگزین کارلوس ساینزی شده که این تیم را تا پایان این فصل ترک می‌کند.

دنیل ریکاردو

ریکاردوی ۳۰ ساله هنوز هم یکی از با استعدادترین رانندگان فرمول ۱ بوده و هم‌تیمی او در مک لارن لاندو نوریس خواهد بود. این دو می‌توانند همکاری خوبی باهم داشته باشند مخصوصاً اینکه مک لارن بجای پیشرانه‌های رنو از نیروگاه‌های آهنین مرسدس در سال ۲۰۲۱ استفاده خواهد کرد.

دنیل ریکاردو

زاک براوس رئیس مک لارن ریسینگ گفته است:

قرارداد دنیل ریکاردو با ما قدم بعدی در برنامه بلندمدت ما بوده و بعد جذاب جدیدی را به تیم ما اضافه کرده است. این خبر خوبی برای تیم، شرکا و طرفداران ماست. من همچنین می‌خواهم از کارلوس ساینز برای تلاش‌های فوق‌العاده خود در ریکاوری عملکردی تیم تشکر کنم. او یک بازیگر تیمی واقعی بوده و بهترین‌ها را برای او آرزومندیم.

 

اما آینده فتل چه خواهد شد؟ فعلاً که او با تیمی قرارداد نبسته است. فتل که سابقه چهار بار قهرمانی در فرمول ۱ را دارد پیشنهاد مک لارن را رد کرده است. به نظر می‌رسد او دو گزینه دارد. یکی از آن‌ها می‌تواند حضور بجای والتری بوتاس در مرسدس و دیگری نیز گرفتن صندلی دنیل ریکاردو در رنو باشد.

در نظر داشته باشید که اگر فتل نتواند تیم مناسبی را پیدا کند شاید بازنشسته شود و این مایه شرمساری است زیرا که او تنها ۳۲ سال سن دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Hamidreza

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    آخرش فراری باس میومد پیش ما (شوخی)

    ولی جدای از شوخی باید بگم همیلتون بل مرسدس خیلی خوب عمل کرد و فتل هم با اشتباهات شخصی و تیمی (بیشتر تیمی) نتونست خیلی موفق باشه …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Farzad

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    اگه فتل بره مرسدس تیم خطرناکی میشن با همیلتون

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. SS

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (128 ديدگاه)

      احتمالا میره جای بوتس میشینه تو مرسدس یه جنگ داخلی به پا میکنه??

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. mercedes benz

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    سلام عرض ادب
    با اینکه به شخصه طرفدار تیم مرسدس بنز هستم ولی واقعا عاشق فراری هم هستم و امیدوارم به روزای اوجش برگرده و یه رقابت جذاب تر رو شاهد باشیم
    یا علی مدد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. شاهین

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    اقای احمدزاده مرسی از زحماتتون
    بی زحمت اگه میشه از رشته رالی wrc هم مطالبی بزارید استفاده کنیم مخصوصا اگه فیلمی از حرکات جذاب رالی هم باشه قابل قبوله

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      اگه خبری در این باره پیدا کنم حتما این کارو انجام میدم. ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (35 ديدگاه)

        سلام اقای احمدزاده برای اخبار موتوراسپورت علاوه بر وبسایت های خارجی می تونین به موتور اسپورت ایران هم یه سری بزنید وبسایت خیلی خوبیه به هر حال بازم هر جور خودتون صلاح می دونید

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. رامین

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      منم موافقم از دنیای رالی هم خبر بزارین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی اکرمی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (88 ديدگاه)

    اگه بره مرسدس در کنار همیلتون و با همراهی قدرت فنی و مدیریتی مرسدس تیم وحشتناکی رو تشکیل میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Behrouz. anzali

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (372 ديدگاه)

    فرمول یک معلوم نیست به کدوم سو میره ؟؟ واقعا مایع تاسف هست . اگه به مرسدس بره هیجان دوباره برمیگرده به فرمول یک ولی اینو نمیخوان اساتید فرمول یک لیبرتی مدیا !!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا