مسابقات

حضور سباستین اوژیه و اوت تاناک در مسابقات WRC با ام-اسپورت

هفته گذشته ام‌-اسپورت اولین تصاویر رسمی از خودروی مسابقه جدید فورد فیستا WRC مدل ۲۰۱۷ منتشر کرد. در این فیستای کوچک، یک بال غول‌پیکر به کار رفته و با یک طراحی تهاجمی، به نظر می‌رسد که برای نمایش‌های فوق‌العاده در رالی آماده باشد. در همین حال، ام‌-اسپورت به‌تازگی رسماً اعلام کرده است که سباستین اوژیه و اوت تاناک هدایت این خودرو را برعهده خواهند داشت.

ford-fiesta-wrc
اوژیه در حال حاضر قهرمان رالی جهان شناخته می‌شود؛ عنوانی که وی برای رانندگی تیم فولکس‌واگن در سال گذشته به دست آورده است. امّا از آنجایی که فولکس‌واگن برنامه WRC خود را به حالت تعلیق درآورده، فرصتی برای ام-اسپورت فراهم شده تا به سراغ اوژیه و دستیارش، جولین اینگراسیا (Julien Ingrassia) برود. مالکوم ویلسون (Malcolm Wilson)، رئیس ام-اسپورت در نشست خبری در این زمینه می‌گوید:

نمی‌توانم این موضوع را پنهان کنم که چقدر خواهان همکاری با سباستین و جولین بوده‌ایم و داشتن آنها در تیم‌مان، واقعاً شگفت‌انگیز است. ما تلاش زیادی برای جذب آنها انجام داده‌ایم و آنها معتقدند که فورد فیستا WRC خودرویی است که می‌توانند با آن در بهترین حالت از عنوان قهرمانی‌شان دفاع کنند.

ogier-hug-tanak-poland
با توجه به اینکه این زوج قبلاً چهار قهرمانی جهانی در کارنامه دارند، می‌توان تصور کرد که پس از انتشار خبر کناره‌گیری فولکس‌واگن، چه تعداد از تیم خواهان به خدمت گرفتن آنها بوده‌اند. در همین حال، «تاناک» کسی است که عنوان «راننده WRC سال» را به خود اختصاص داده و پس از یک سال دوری و رانندگی برای تیم DMAK، به ام-اسپورت بازگشته است. تاناک همچنین همکاری نزدیکی با ام‌-اسپورت برای توسعه مدل جدید فیستا داشته است. وی در این رابطه می‌گوید:

من تست‌های زیادی با مدل جدید فورد فیستا WRC انجام داده‌ام و می‌توان گفت که این خودرو، قدمی بسیار بزرگ رو به جلو است. این برای اولین بار است که در توسعه یک خودروی جدید از ابتدای طراحی شرکت داشته‌ام و همکاری با مهندسان فوق‌العاده بوده است.

ott-tanak-autoralli
اولین رانندگی اوژیه و تاناک برای ام-اسپورت در ماه ژانویه و شروع رقابت‌های WRC در مونت کارلو خواهد بود.

Rally Mexico 2013

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. امپراتور لامبورگینی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    با آرزوی موفقیت برای پرتلاش ترین تیم ها…
    همیشه میگفتن راننده ها میرن و تیم ها میمونن
    این بار تیم ها رفتن و راننده ها موندن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MPH

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    برای قهرمان شدن هم باید راننده خوبی باشی هم ماشینت رقابتی باشه
    اوژیه که رانندگیش اثبات شده
    اگه ماشین رقابتی باشه حتما قهرمان میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا