مسابقات

شوماخر پسر در مسابقات فرمول 4

میک شوماخر، در اولین مسابقه فرمول خود از سری مسابقات رسمی FIA در آلمان خوش درخشید. در واقع قرارگیری فرزند نوجوان مایکل شوماخر افسانه ای در بین ۲۰ نفر نخست و کسب عنوان نوزدهم، یک شگفتی در اولین حضور او در این سطح از مسابقات محسوب می‌شود.

Schumacher's son wins Formula 4 race
Schumacher’s son wins Formula 4 race
میک در حال حاضر مورد توجه رسانه‌های آلمانی نیز قرار گرفته است. او برای اولین بار، نه با نام مستعار بلکه با نام پدر خود در رقابت‌ها شرکت کرده است. او سال گذشته نیز در مسابقات کارتینگ اروپا و جهان نائب قهرمان شده بود. اما برای جلوگیری از جلب‌توجه رسانه‌ها با نام مستعار شرکت می‌کرد. بدین ترتیب، شوماخر جوان پای در همان راه پرافتخاری گذارده که پیش از این پدرش طی نموده بود.

Michael Schumacher and Son
Michael Schumacher and Son
Mick Schumacher
Mick Schumacher
مایکل شوماخر نیز پس از حادثه سال گذشته در هنگام اسکی که منجر به کمای طولانی‌مدت وی شد، به‌آرامی روند بهبود را دور از چشم رسانه‌ها طی می‌کند.

Michael and Mick Schumacher
Michael and Mick Schumacher

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. صادق

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود
    شاید خیلیا بتونن جای خالی پدر خودشونو توی یه حرفه پر کنن ولی میک فرزند آدمیه که به این راحتیا نمیشه جاشو پر کرد

    امیدوارم بتونه خوب رشد کنه و مثل پدرش بشه، گرچه مث شوماخر شدن یکی از سخترین کارای دنیاس…

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. k-sh

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      چقدر از این استعدادها تو کشورمان هستو متاسفانه به دلیل کمبود امکانات و بی توجهیه مسولین به این رشته مفره وجذاب این استعداد ها از بین میرن.کاش به جای اینکه این همه پولی که صرف فوتبال میشه زیاد نمیگم ٪۱۰ صرف اتوموبیل رانی در کشور میشد.اون موقه میبینید چه استعدادهای شوکوفا میشن.متاسفم که تو هر ضمینه ای باید افسوسِ کشورهای اروپای رو بخوریم .بابا یکی بیاد به درد دل ما جوانا گوش بده آخه تا کی بابد افسوس بخوریم و به امید واهی بهتر شدن آینده زندگی کنیم.خیلی دلم پوره خیلی دارم میترکم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. احسان تقوی نژاد

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (61 ديدگاه)

        سلام
        من یه سرمایه گذار هستم
        اینطوری که از دل “پوره” شما مشخصه دارای “ضمینه” هایی “هستیو” مشخصه میخوایی توی این رشته “مفره” و جذاب، کسب مقام بکنی!
        “اونموقه” میخوایی کسایی مثل من روی شما سرمایه گذاری کنند و شما “شوکوفا” بشی؟؟؟
        تا الآن بهت 13 میدم پسر جون
        توکه توی دوران تحصیل نتونستی حتی نوشتنت رو خوب کنی، انتظار داری کسی بیاد روت سرمایه بریزه بری فرمول 1؟؟؟
        اونموقع انتظار داری من فکر کنم سرمایم برمیگرده؟؟؟
        شما اگه علاقه داری، یکمی تلاش کن، اونموقع میان دنبالت، نیاز نیست به کسی خودتو نشون بدی!!! نیازی به امکانات نیست!!!
        ولی مشکل اینه که شما نشستی توی خونه و پاتو انداختی رو پات و جلو کولر پست میذاری توروخدا یه نفر بیاد منو شکوفا کنه!!!
        بنظرت میشه؟؟؟
        بعضیا خیلی زیاده خواهند!!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. فرید

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    تکرار نشدنیه شوماخر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. شایان

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    خدایش استایلو یه آلمانی اصیل چارشونه خوش تیپ دوزاری ها بزنین کنار شومی داره میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      داداش کشتی نیست که ما اینقدر از این خوش قدو بالا تر داریم که نگو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        داداشه من ایرانی ها یکی از بدترین هیکل هایه دنیا رو دارن(البته نه بدترین میشه گفت متوسط به پائین) که اینا همش به تغذیه و البته ژن ما هست چرا میخوای خودتو گول بزنی کشتی هم قضیش کلا فرق میکنه جز منظقه شمال کشور(که من خودم مازندرانیم) و جز یکی دو شهر در مازندران که تقریبا کشتی تویه خونشونه البته بقیه هم هستن ولی جویبار دیگه ته کشتین بقیه چه از لحاظ فیزیک چه قد جز بدترین ها هستن بیخود بعضی هارو جو میگیره میگن ایرانی ها بهترین هیکل هارو دارن در صورتی که اینطوری نیست شما هیکل کشتی گیرهایه روس و نگاه کن انگار همشون قالب دارن اینا همش به ژنه ژنه ماهم اینطوریه ولی ایرانی ها یه چیز دارن که بقیه ندارن اونم زور زیاد و غیرتو تحمل بالاست که بقیه ندارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سجاد013

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (33 ديدگاه)

        ارمان جان تقریبا درست میگه شما کافیه یک سفر به المان برید تا متوجه بشید..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا احسنت به ما آدما. تا یکی موفقیت بسیار خفنی کسب می کنه دیگه فکر می کنیم هیچ کس نمیتونه چنین کاری بکنه. اینقدر بزرگ کردن یک نفر کار درستی نیست. شوماخر سالها قهرمان بوده ولی به هر حال یک انسان بوده که با تلاش و استعداد به اینجا رسیده، اما نه اینکه دیگه مثل اون نمیاد. این جور حرفها فقط چشم آدمو به خیلی چیزها می بنده.
    میدونم بی ربطه ولی یک مثال میزنم. درسته که اپل تکنولوژی بالایی در ساخت موبایل داره اما دیگه اینقدر بزرگش کردند که طرف فکر میکنه که واقعا بهترین سازنده موبایله، اما واقعا اینجوری نیست. هر شرکتی داره تلاش می کنه و هر کدوم فناوریهای مخصوص به خودشون رو هم دارن. این همه بزرگنمایی فقط به خاطر نام اپل، یک تعصب کورکورانه است. من کسی رو می شناسم که وقتی بهش گفتم موبایل اپل دوستم خراب شده رفته درست کنه به من گفت مگه موبایل اپل هم خراب میشه؟ مگه موبایل اپل هم ایراد پیدا می کنه؟ ببین طرز فکر این جور آدما چجوریه.
    بهتره از هر چیزی بت نسازیم
    افسوس بر ما.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    احمد جان حرفت درسته ولی یادتون باشه گاهی بعضی از آدمها تکرار نشدنی هستند. مثه امام علی در همه ابعاد- نیوتن در بعد علمی و … (البته اگه خواستی در مورد نیوتن و بعد علمی میتونم بحث کنم در خارج از محدوده این سایت با اثبات ادعا)
    موضوع بعد اینکه بعضیها به اسطوره تبدیل میشند و جاشون هیچوقت پر نمیشه! مثلا در فوتبال، پله- در اتومبیلرانی شوماخر- در بوکس محمدعلی- در بسکتبال مایکل جوردن- در شنا مارک اسپیتز- در ژیمناستیک ویتالی شربو- در تنیس روی میز واگنر و… که اگه بگم چندین صفحه میشه. حال ممکنه چندسال دیگه کسی بیاد و تعداد بیشتری از شوماخر قهرمانی بیاره اما تا ابد اسم شوماخر جاودانه است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      بیتههون در موسیقی ولی نیوتن و قبول ندارم انیشتین بهتر بود داوینچی در نقاشی کارل بنز در صنعت ماشین مارادونا در فوتبال(میشه زیاد بحث کرد) مایکل فپس در شنا لنس آرمسترانگ در دوچرخه سواری(اینم زیاد بحث داره) الکساندر کارلین کشتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. P.G

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (489 ديدگاه)

        هى میخام … واکنش نشون ندم،ولى نمیشه!
        اصن میدونى انیشتین کى بوده،نیوتن کى بوده؟میدونى کدومشون چى کارها کردن که اینطورى میاى از خودت در موردشون تئورى ساتع میکنى و مقایسه شون میکنى؟!
        انیشتین نظریه پرداز قوى بوده و توانایى و خلاقیت ذهنى زیادى داشته به خصوص از نظر ایده پردازى و بیشتر تئوریسین خوبى بوده،اما هوش فوق العاده بالایى نداشته و جالبه بدونى محاسبات ریاضیاتیشو همسرش که ریاضى دان بوده انجام میداده،اما نیوتن به معناى واقعى کلمه یک نابغه بوده که خیلیا معتقدن دیگه تکرار نمیشه و پدر ریاضیات و فیزیک به حساب میاد،اکثر ما از نیوتن فقط همینو شنیدیم که سیب خورد تو سرش،جاذبه رو کشف کرد!انیشتین فقط در مورد چند زمینه ى مشخص تو فیزیک کار کرد و نظریاتش رو داد،ولى تو ریاضیات و فیزیک تو هر مبحثى که پا میذارى میرسى به یک اسم بزرگ که ایزاک نیوتنه و راهکارها و رابطه هاى فوق العاده اى که تو ریاضیات داده زبانزده!نیوتن یکى از سه دانشمند و ریاضى دان برتر تاریخ به حساب میاد که واقعاً خیلى بعیده مثلش بیاد!
        البته تعصب تو نسبت به آلمان و دشمنىت با انگلیسى ها به کسى پوشیده نیست ولى بعضى حقایق وراى تعصبات هستن و نمیشه کتمانشون کرد
        اول برو یکم راجب زندگى و کارهاى نیوتن و داستانهایى که راجع به نبوغش نقل شده مطالعه کن،بعد میفهمى مقایسه ى انیشتین با نیوتن چقدر مسخره است!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          خدایا ببین کی داره به انیشتین خرده میگیره میگه ریاضیاتش ضعیف بوده میگه زنش معادلات ریاضیو براش حل میکرده!!!!! جالبه بدونید انیشتین سه بار ازدواج کرد در طول زندگیش!!!!! عمو کدوم زنش نکنه اون یکی که دلش میخواست از شهرت انیشتین استفاده کنه برای خودش حرفات که میخونم خندم میگیره میگه انیشتین نابغه نبوده جالبه دوستان اینو بدونید هنوز هیچ بشری نیومده در دنیا که به اندازه انیشتین باهوش و البته نابغه باشه علتشم سر گنده ای که داشت!!!! بچه جون نیوتن اونقدر ضعف بدنی داشت که خانوادش در زمان به دنیا اومدنش زیاد اومدی به زنده موندشن نداشتن من اگه این حرفتو به یه استاد فیزیک بزنم فقط میزنه زیر گوشم اگه بهش بگم انیشتین فقط یه تئوریسین بود تا نابغه دیگه خود انگلیسی ها هم اینو میدونن نسبت به آلمانی ها کند ذهن ترن ( فقط سوئیسی ها میتونن این ادعا رو داشته باشن که از لحاظ ذهنی و هوش با ژرمن ها مقایسه بشن که اوناهم 80 درصدشون ژرمنن) تو داری ازشون دفاع میکنی…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. P.G

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          میبینید دوستان،اگه خواستید به معناى واقعى کلمه ى تعصب برسید کامنتاى این آقا رو بخونید!
          اون وقت با چه دستگاهى هوش انگلیسیا رو با هوش آلمانیا سنجیدى؟!چون فقط آلمانى هستن؟!این تعصب نیست؟
          اون وقت دقیقاً خودت میفهمى چى میگى؟!ضعف بدنى در بچگى چه ربطى به هوش و نبوغ داره؟پس میشه بگى با این منطق کشکیت استفان هاوکینگ که طورى فلجه که حتى نمیتونه دهنشو تکون بده چطورى یکى از بزرگترین نخبه هاى قرن حاضره؟!
          اون استاداى فیزیکى که تو دارى ازشون صحبت میکنى اگه واقعاً دوزار از فیزیک حالیشون باشه به محض اینکه اسم انیشتین رو کنار نیوتن بیارى میزنن تو گوشت و نمیزارن بقیه ى حرفتو بزنى،چون فقط یه آدم بى سواد اسم انیشتین رو کنار نیوتن که هیچ،بالاتر از نیوتن میاره!
          تو بدترین حالت نیمى از ریاضیات و فیزیک امروزى رو مدیون نیوتن هستیم،اونوقت تو اومدى اینجا دارى شعر میسرایى که انیشتین از نیوتن بالاتر بوده؟!
          اون استادى هم که دارى ازش صحبت میکنى احتمالاً استاد تعویض روغنى بوده،مگرنه هیچ استاد واقعى فهمیده اى اسم انیشتین رو کنار نیوتن نمیذاره،هرچند که انیشتین فرد بسیار بزرگى بوده!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. MjM

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (718 ديدگاه)

    پسر کو ندارد نشان از پدر…..
    تولد دوباره شوماخر….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mamas

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    چرا جدیدا دیگه از مسابقات فرمول یک نمیزارین ، من خیلی تو خطش نیستم اما از زمانی که فصل شروع شده دوشنبه صبح همیشه مطلبو می خوندم و از نظرات استفاده می کردم ، چرا از بحرین دیگه نزاشتین ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام. مسابقه بعدی در اسپانیا در تاریخ 20 اردیبهشت برگزار می شود و این سه هفته به نوعی اولین تعطیلات فصل محسوب می شد. تیمها از این فرصت برای بازیابی و رفع نواقص اولیه و ارتقای عملکرد خودروها استفاده می کنند و رقابتها از این مسابقه به بعد، داغ تر خواهد شد.
      ارادتمند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سعید

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    شوماخر یه اسطوره بسیار بزرگه،اینقدر که اسمش دیگه ضرب المثل شده.
    خیلی وقت بود خبری ازش نشنیده بودم،انشاءالله هرچه زودتر حالش خوب بشه.
    ماشاءالله چه پسر قشنگی هم داره :D

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا