مسابقات

فتل: این‌قدر در مورد سخت‌ بودن سبقت شکایت نکنید

سباستین فتل راننده‌ی فراری گفت افرادی که در مورد کم بودن تعداد سبقت‌ها در فرمول یک شکایت دارند باید مقداری آرام‌تر باشند و قبول کنند که بعضی از مسابقات کسل‌کننده خواهد بود.

پیرلی در بررسی از فصل ۲۰۱۷، اطلاعاتی منتشر کرد مبنی بر این‌که تعداد سبقت‌ها نسبت به فصل قبل ۴۹ درصد کاهش داشته و از ۸۶۶ سبقت به ۴۳۵ سبقت رسیده.

اما سباستین فتل برخلاف لوئیس همیلتون نظر متفاوتی در مورد این اتفاق دارد. او دراین‌باره گفت:

امیدوارم در فصل بعد همه آرام‌تر شوند. بعضی مسابقات کسل‌کننده هستند و من اشکالی در آن نمی‌بینم. فکر می‌کنم ما در هر مسابقه نیاز به رکوردهای جدید نداریم. نیاز نیست همیشه تعداد سبقت‌ها بالاتر بروند. قبول دارم اگر پشت سر کسی باشید، سریع‌تر هم باشید و نتوانید سبقت بگیرید اذیت می‌شوید، اما وقتی هم موفق به سبقت‌گیری می‌شوید، به دستاورد بزرگی دست‌یافته‌اید. می‌خواهم بگویم که سبقت‌گیری باید یک دستاورد باشد، نباید آن را به شما تقدیم کنند.

بعضی مواقع باید آرام‌تر بود و قبول کرد که ممکن است یک یا دو مسابقه پشت سر هم کسل‌کننده باشند، اما مسابقه یا دو مسابقه‌ی بعد بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

به دلیل تغییرات ایرودینامیکی اتوموبیل‌های فرمول یک، رانندگان در برخی پیست‌ها کار بسیار سخت‌تری برای دنبال کردن اتوموبیل جلو دارند. نزدیک شدن و عبور نیز طبیعتاً سخت‌تر شده است.

دنیل ریکاردو هم با نظر فتل موافق است. او دراین‌باره گفت:

فکر می‌کنم سب درست می‌گوید. بعضی پیست‌ها این‌گونه ساخته‌شده‌اند. اتوموبیل‌های عریض‌تر زیباتر هستند و چسبندگی و نیروی روبه پایین بیشتری دارند، اما همین باعث کمتر شدن هوای تمیز پشت آن‌ها شده و دنبال کردن آن‌ها را سخت‌تر می‌کند. پس این قضیه هم جنبه خوب دارد و هم جنبه بد.

اما لوئیس همیلتون امیدوار است که تغییر قوانین به سبقت‌گیری کمک کند تا بینندگان نمایش جالب‌تری از فرمول یک ببینند. او دراین‌باره گفت:

امیدوارم در فصل‌های بعد سبقت‌گیری آسان‌تر شود. آسان‌تر یعنی قابل‌انجام‌تر. باید قابلیت تعقیب کردن اتوموبیل جلو افزایش یابد. هر چه تعداد سبقت‌ها بیشتر شود، مخاطب‌ بیشتری جذب فرمول یک خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. مصطفی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (100 ديدگاه)

    سبقتا نصف شدند ولی تصادفا زیاد شدن،

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا