مسابقات

نبرد نزدیک و مهیج با پیروزی لکلرک در فرمول یک ایتالیا

چارلز لکلرک توانست در تعیین خطی جنجالی، پول پوزیشن مسابقه ایتالیا را برای فراری به ارمغان آورد. رانندگی کند خودروهای مک لارن و رنو باعث شد تا برنامه همه تیم‌ها به هم ریخته و فرصتی برای تکمیل دور و ثبت زمان مناسب برای کسی ایجاد نشد. با این حال لکلرک عمدی بودن اتفاقات تعیین خط را رد نمود. در روز مسابقه نیز او جلوتر از همیلتون و بوتاس قرار گرفت.


پیست مونزای ایتالیا، خانه فراری و مشهور به معبد سرعت است. بنابراین انتظار یک نمایش قدرت از فراری نیز می‌رفت. شروع مسابقه با حملات و فشار رانندگان مرسدس به لکلرک همراه بود. آسیب‌دیدگی باله جلوی ورشتاپن باعث شد تا همان ابتدا مجبور شود به پیت لین برود. فتل نیز که خود را به نزدیکی بوتاس رسانده بود از پیست خارج شد و البته ورودی عجیب و خطرناکی نیز به پیست داشت که با برخورد به استرول همراه شد. این موضوع در نهایت جریمه‌ای ۱۰ ثانیه‌ای برای فتل به همراه آورد اما خوشبختانه حادثه تبدیل به فاجعه‌ای نشد.


در نیمه مسابقه و پس از تعویض تایرها فشار همیلتون به لکلرک افزایش یافت اما در مهم‌ترین لحظه، همیلتون فضای کافی را برای سبقت پیش روی خود نیافت و از پیست خارج شد. ندادن فضا به رقیب باعث شد تا لکلرک نیز اخطار پرچم سیاه و سفید را دریافت کند.

با وجود برخوردهای مختلف و مشکلات، اولین خودرویی که از دور مسابقه خارج شد، کارلوس ساینز بود که در دور ۲۹ و به علت بسته نشدن مناسب مهره چرخ در پیت استاپ مجبور به خروج از مسابقه شد. چند دور بعد هم دنیل کویات با مشکل فنی در کنار پیست توقف کرد. لپ شدن سباستین فتل در دور ۳۳ نیز اوضاع ناامیدکننده این قهرمان جهان را به نمایش گذاشت.

جذاب‌ترین صحنه‌های مسابقه نیز به رقابت همیلتون و لکلرک خلاصه می‌شد. همیلتون فشار زیادی به حریف خود وارد می‌کرد و سن جوان و تجربه کمتر لکلرک نیز هر آن این گمانه را ایجاد می‌کرد که در این شرایط پرفشار نسبت به رقیب باتجربه خود اشتباهی شکننده را مرتکب شود. در یکی از این صحنه‌ها چرخ فراری لکلرک قفل کرده و از پیست خارج شد اما همچنان جلوی همیلتون به مسابقه برگشت.

اما این فشار بالا با توجه به تایر مدیوم همیلتون و تایر هارد لکلرک در طولانی مدت به نفع راننده فراری تمام شد. این بوتاس بود که با سرعت بالا خود را به هم‌تیمی خود رساند و رقابت را سه‌ضلعی کرد. فاصله این سه راننده با نفر چهارم بالای ۳۰ ثانیه بود. درحالی‌که مرسدسی‌ها منتظر اشتباه لکلرک بودند، ابتدا این همیلتون بود که اشتباه کرد و از پیست خارج شد و جای خود را نیز به بوتاس داد. بعد از این نوبت بوتاس بود که در ۱۲ دور باقیمانده بخت خود برای گرفتن پیروزی از چنگ لکلرک را امتحان کند. تاول زدن تایرهای لوئیس نیز مزید بر علت شد تا از کورس قهرمانی کمی جا بماند و در نهایت در سه دور به پایان مسابقه ناچار به تعویض تایر نیز شد. این تعویض لااقل از جهتی به نفع همیلتون شد و او یک امتیاز بابت سریع‌ترین دور پیست کسب کرد.


تحمل فشار بالای رانندگان مرسدس در پشت سر، چارلز لکلرک را یک راننده توانا و امیدآفرین برای طرفداران فراری نشان داد. این دومین پیروزی این راننده آینده‌دار است که در دو مسابقه پشت سر هم به دست آمده و باعث هیجان شعف طرفداران فراری نیز شده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    مسابقه فوق العاده جذابی بود اخرین برد فراری در مونزا توسط فرناندو الونسو سال ۲۰۱۰ بدست اومده بود بعد از ۹ سال قهرمانی در مونزا هیجان خاصی داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. AMG63

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    بوتاس واقعاً در حد و اندازه رانندگى کردن واسه مرسدس نیست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (480 ديدگاه)

      منکه طرفدار فراریم ولی بوتاس واقعا بد بودن خوشو نشون داد
      درحد ریسینگ پوینت باشه نهایتا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (9 ديدگاه)

      کلا مرسدس امروز بدشانس بود ولی تا حدی حرفتو قبول دارم بوتاس چند مسابقه ای هست که داره ضعیف کار کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Ahmad

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    لکلرک جوان لایق و آینده دار فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک وال

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (217 ديدگاه)

      واقعا حرفه ای و عالی کار کرد اونم با لاستیک های هارد.
      در آینده شوالیه سرخ دوم لقب خواهد گرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مصطفی

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (100 ديدگاه)

    لکلرک عالی بود. بدون اشتباه، برعکس مرسدس ها که تا نزدیک شدن اشتباه کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5 ديدگاه)

      این مطلبو ک درجریانی…راننده پشت سری به علت نداشتن چسبندگی نسبت به راننده جلویی سخت تر میتونه رانندگی کنه و همچنین لاستیکاش زودتر از بین میره!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یه آمار کلی برای دوستانی که کمتر پیگیر هستن:
    در نیم فصل اول دوازده رقابت توسط 10 تیم و ۲۰ راننده و به ترتیب در استرلیا، بحرین، چین، آذربایجان، اسپانیا، موناکو، کانادا، فرانسه، اتریش، انگلستان، آلمان و مجارستان برگزار شد.
    در‌نیم فصل دوم هم رقابت در بلژیک انجام و در ایتالیا در حال پیگیریه، همچنین در ادامه، مسابقاتِ سنگاپور، روسیه، ژاپن، مکزیک، آمریکا و برزیل انجام و نهایتا ابوظبی امارات، میزبان فینال این فصل در دهم آذر ماهه.
    تا اینجای کار، مرسدس با ۱۰ سکوی اول و ۵۰۵ امتیاز اول؛ فراری با ۲ سکوی اول و ۳۵۱ امتیاز، دوم و ردبول با ۲ سکوی اول و ۲۶۶ امتیاز، سومه.
    بهترین رانندگان هم فعلا به ترتیب همیلتون با ۸ سکوی اول و ۲۸۴ امتیاز؛ بوتاس با ۲ سکوی اول و ۲۲۱ امتیاز و ورشتپن با ۲ سکوی اول و ۱۸۵ امتیاز، اول تا سوم هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. M3csl

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (93 ديدگاه)

    فصل برای فتل و امیدهای طرفدارانش متاسفانه در خانه ی فراری تموم شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hamid...Audi

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    واقعا بیرون انداختن همیلتون از پیست یا بریدن اون پیچ پنالتی نداشت؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا