مسابقات

فروش سهام تیم فرمول 1 ویلیامز

تیم فرمول ۱ ویلیامز اوقات خوشی را طی چند سال گذشته نداشته به گونه‌ای که فصل پیش را در قعر جدول قرار گرفت و یک سال پیش از آن نیز نتایج ناامید کننده‌ای کسب کرده بود.

هم‌اکنون فشار مالی زیادی روی این تیم وجود داشته و آنچه که وضعیت بدتری را رقم زده جدایی اسپانسر تیم یعنی Rok Drinks بوده است. هم‌اکنون و پس از ثبت ضرر ۱۳ میلیون پوندی در سال ۲۰۱۹ تیم فرمول ۱ ویلیامز برای فروش گذاشته شده است.

هولدینگ گرندپری ویلیامز WGPH در حال حاضر به دنبال فروش سهام این تیم بوده و این امر نشان دهنده‌ی تغییر قابل‌توجه استراتژی کمپانی در مقایسه با عملکرد مؤسس آن یعنی سر فرانک ویلیامز می‌باشد. فرانک ویلیامز همیشه عمده سهام این شرکت را در اختیار داشته است.

ویلیامز با انتشار بیانیه‌ای رسمی گفته است:

به‌ عنوان بخشی از استراتژی جدید، هیئت‌مدیره WGPH تمامی گزینه‌های ممکن را بررسی کرده است. گزینه‌هایی در نظر گرفته شده که شامل افزایش سرمایه برای تجارت، واگذاری سهام اقلیت یا اکثریت در هولدینگ WGPH می‌باشد.

هدف نهایی ویلیامز از این اقدامات آن است که بتواند از مزیت تغییر قوانین در فرمول ۱ استفاده کرده و بتواند از توزیع بهتر درآمدها بین تیم‌ها سود ببرد.

در ادامه این بیانیه آمده است:

فاصله قابل‌توجهی بین درآمد و هزینه‌های سه تیم بزرگ فرمول ۱ با بقیه تیم‌ها وجود دارد اما ما مطمئن هستیم که برنامه‌های بلندمدت لیبرتی مدیا فضای بهتری را برای رقابت در فصل ۲۰۲۱ و پس از آن ایجاد خواهد کرد و تمامی تیم‌ها رقابت منصفانه‌تری خواهند داشت.

مدیر تیم ویلیامز که با برخی رسانه‌ها سخن می‌گفت از اشاره به دلیل جدایی اسپانسر از تیم خودداری کرده است.

او می‌گوید:

من نمی‌توانم وارد جزئیات شوم. چیزی که می‌توانم بگویم این است که ما تمامی تعهدات قراردادی خود با اسپانسر را انجام داده‌ایم.

با توجه به تغییرات رخ داده ویلیامز باید طرح رنگی و پوشش خودرویی جدیدی را برای مسابقات آتی خود پیدا کند.

مدیر تیم می‌افزاید:

واضح است که ما باید در صورت حضور دوباره در مسابقات از پوشش جدیدی برای خودروها استفاده کنیم. ما تا پیش از ماه جولای و شروع مسابقات خودروهای خود را معرفی خواهیم کرد.

اما جدای از ناکامی‌های اخیر، ویلیامز یکی از موفق‌ترین تیم‌های تاریخ فرمول ۱ بوده و در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی کاملاً درخشیده است. این تیم چندین پیروزی را با رانندگان همچون آلن جونز، ککه رزبرگ، نلسون پیکه، نایجل مانسل، آلن پروست، دیمن هیل و… به دست آورده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    امان از هزینه های سرسام آور فرمولاوان ، هر تیمی پول نداشته باشه به قهقرا میره ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین دهمرد

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    روز به روز از تعداد سیلندرها کم میکنن و بر پیچیدگیشون و هزینه هاشون اضافه میکنن. تیمهای بزرگ روز به روز قوی تر میشن و تیمهای کوچیک روز به روز ضعیف تر میشن. فک کن یه فراری فرمولاوان با موتور چهار سیلندر. حتی تصورش هم کفره.
    حتی مرسدسم به اندازه کافی افتخار کسب کرده و خودشو به رخ فراری کشیده احتمالا بره سمت فرمول e. اینجوری پیش بره فراری میمونه و حوضش. فک میکردم مدیریت فرمولا وان که بیوفته دست آمریکییا با فرهنگ آمریکایی مدیریتش میکنن. اینا هم که دارن راه همون قبلیا رو میرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Aran Milan

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    فرمول ۱ فقط شده پول هرکی پولدارتر موفق تر!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Behrouz. anzali

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (372 ديدگاه)

    ویلیامز یه تیم با ریشه هست واقعا حیفه .. خدا لعنت کنه این کرونا رو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا