مسابقات

قهرمانی فتل با چاشنی نامردی

سباستین فتل راننده تیم ردبول در حالی پیش از هم تیمی خود، مارک وبر از خط پایان مسابقات فرمول یک مالزی رد شد که این مقام شایسته وبر بود نه او.

مارک وبر ناراحت از دست سباستین فتل
دلخوری وبر از نامردی هم تیمی اش

ماجرا از آنجا شروع شد که پس از خروج فرناندو آلونسو در دور دوم از جریان مسابقه، رقیبی قدر برای تیم ردبول وجود نداشت. این فرصت مناسبی برای مارک وبر بود تا با فاصله ای مطمئن از رقبا، سبقت بگیرد. در دورهای پایانی، تیم ردبول از طریق رادیو به رانندگانش اعلام کرد که فشار به خودرو را کمتر کنند زیرا قهرمانی آنها قطعی شده و نیازی به ریسک وجود نداشت. در این حین و در هنگامی که مارک وبر، راننده استرالیایی تیم، سرعتش ر کاهش داده بود، هم تیمی آلمانی او با نادیده گرفتن این دستور، از وبر سبقت گرفت و قهرمانی را از چنگ او درآورد.

قهرمانی ردبول در مالزی
قهرمانی ردبول در مالزی
قهرمانی ردبول در مالزی
قهرمانی ردبول در مالزی
قهرمانی ردبول در مالزی
قهرمانی ردبول در مالزی
در مسابقات فرمول یک بارها رانندگان با دستور تیمی جایگاه خود را به راننده دیگر تیم می دهند. نمونه آن در همین مسابقه برای لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس بنز اتفاق افتاد که نیکو رزبرگ به نفع او مقام سوم را اهدا کرد.

خودخواهی سباستین فتل در پیست سپانگ با نکوهش هم تیمی و همچنین مدیران ردبول همراه بود. در مراسم اهدای جوایز، وبر اعتنایی به او نکرد و همچنین بعد از مسابقه نیز اعلام کرد که در تعطیلات پیش رو در مورد ادامه همکاری با این تیم فکر خواهد کرد. گفته می شود وبر از تیم فراری هم پیشنهاد دارد.

دویستمین مسابقه فرناندو آلونسو از تیم فراری
دویستمین مسابقه فرناندو آلونسو از تیم فراری
این بیست و هفتمین قهرمانی فتل بود. راننده ای که گفته می شود حمایت تبعیض آمیز مدیران ردبول را به همراه دارد. قصد او رسیدن به سومین مقام قهرمانی پی در پی در مسابقات جایزه بزرگ است و چشم پوشی از امتیازات این مسابقه حتی با وجود قربانی کردن هم تیمی خود قابل تصور نبود.
مسابقه بعدی جایزه بزرگ در شانگهای چین و حدود ۱۹ روز دیگر برگزار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. بانک عکس خودرو (carimage.ir)

    ۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (98 ديدگاه)

    ای نامرد!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. feri

      ۵ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      به نظرم اصلا هم نامرد نیست… به اینجور آدما میگن زرنگ…. چون دو روز دیگه که فتل از این تیم بره دیگه بهش نمیگن تو چند سال پیش فلان کارو کردی یا مثلا نمیگن چرا نذاشتی وبر قهرمان بشه یا… تنها چیزی که براش میمونه کارنامه درخشان و تهداد قهرمانیشه!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بانک عکس خودرو (carimage.ir)

        ۵ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (98 ديدگاه)

        بلـــــــــــــــــــــــــــــــه.حق باشماستــــــــــــــــــــــــــــــ

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. a-x1

    ۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    انتظار نداشتیم!! تیم ها هم نباید به رانندها بگن چیکار کن!! (البته با این کار میخوان امتیاز تیم و راننده ها رو در بهترین شرایط حفظ کنن اما هیجان پس چی؟)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (132 ديدگاه)

    یه لحظه فکر کردن حاج فتل خودمونو میگی:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهزاد

    ۶ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    در هنگام سبقت گیری کم بود اتفاق گرندپری ترکیه براشون پیش بیاد که دیدن حال مدیر ردبول هم جالب بود که دستاشو رو سرش گذاشته بود و معلوم بود خیلی عصبانیه و همینطور روس براون هم از رغابت روزبرگ و همیلتون هم کمی ناراحت بود ولی مهمترین بخش عدم رفتن آلونسو به پیت استاپ به خاطر آسیب به براگیر جلو که زیر خودرو گیر کرده بود و مدیران اجازه دادن 1 دوره دیگه با اون بزنه که متاسفانه براش گرون تموم شد!
    امسال رغابت بین 4 تیم فراری و ردبول و مرسدس و لوتوس خیلی دیدنیه و متاسفانه مک لارن عملکرد نا امید کننده ای از خودش به جا گذاشته و تیم فورس ایدیا هم بسیار خوب نشان داده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ردبول

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه مزد کسی که با لیاقت کامل از جایگاه اول شروع میکنه و بعد نفر اول میشه اینه ؟ ضمنا ما توی تیم هیچ تفاوتی بین مارک و سبا نمی گذاریم هر دوتا شون گل هستند حالا یه دلخوری هم اگه پیش بیاد بین خودمون به راحتی حلش میکنیم نیاز نیست امثال شماها سیر داغ / پیاز داغ اون رو زیاد کنن.
    لطفا در موارد این چنینی زود هجانی نشید و اظهار فضل نفرمایید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حميد

    ۱۵ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته که فتل با نامردی قهرمان نشد اما فراموش نکنید که خیلی جاها فتل با اینکه نفر اول بوده ولی با بد شانسی های محض اخر شده
    مثلا همین چند هفته پیش یادتون نیست توی گرند پری لندن 2013 گیربکسش خراب شد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. هاشى

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودت مى گى گاو وحشى مى خواستى مرام و معرفت داشته باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رامتین

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    واقعا فتل نامردیشو نشون داد. مارک وبر هم تیمیش گفته در پایان فصل از تیم ردبول خارج میشه. بیشک امسال هم فتل قهرمان سال فرمول1 میشه، چون اختلافش با آلونسو که در جایگاه 2 هست کمی زیاده و موجب میشه در کل، 4 بار قهرمان فرمول1 بشه و رکورد افسانه ای 7 بار شوماخر را تهدید میکنه. اصلا دوس ندارم فتل برترین اتومبیل سوار کل تاریخ بشه، البته اگه 4 بار دیگه قهرمان فرمول1 بشه میتونه این افتخار را کسب کنه. بسیار ناراحت شدم سال 2008 در آخرین دور پیست، شوماخر اتومبیلش مشکل فنی پیذا کرد و تنها با 1 امتیاز فتل قهرمان سال شد. هون اولین قهرمانیه فتل بحساب اومد. اگه شوماخر قهرمان اون سال میشد الان با 8 قهرمانی جایگاش بسیار با ثبات بنظر میرسید. در اون مسابقه آخر اون سال فکر کنم شوماخر با 9 امتیاز بالاتر از همه رقبا بود ولی کلا بدلیل نقص فنی نتونست ادامه بده و 0 امتیاز گرفت و فتل 10 امتیاز گرفت با قهرمانیش، و در کل تنها با 1 امتیاز بیشتر قهرمان شد. بشدت اونموقع ناراحت شدم چون حتی شوماخر نهم هم میشد قهرمان میشد. بشدت شانس داره فتل.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مرتضی

      ۱۳ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (849 ديدگاه)

      در دنیای قهرمانی هفت یه کلاس دیگه داره!! ارنولد شوارتسنگر افسانه ای هم هفت بار قهرمان شد بقیه هم شاید همون اندازه یا حتی بیشتر قهرمان شدند اما آرنولد نشدن! :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. PEUGEOT

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    نامرد نامرد نامرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا