مسابقات

همیلتون و مرسدس، این ترکیب توقف‌ناپذیر!

اگرچه تیم فراری در فصل جاری عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته اما این تیم مرسدس-ای ام جی پتروناس است که شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسد چراکه هشتمین پیروزی خود در فصل جاری را رقم زدند.


جدیدترین پیروزی مرسدس در پیست پاول ریکارد در فرانسه به دست آمد و البته با چهارمین پیروزی پشت سر هم و ششمین پیروزی فصل لوئیس همیلتون همراه بود. این راننده‌ی باتجربه هم‌اکنون با ۱۸۷ امتیاز بالاتر از تمامی رقبا قرار داشته و مرسدس نیز در جدول تیم‌ها با ۳۳۸ امتیاز در صدر قرار داشته درحالی‌که فراری تنها ۱۹۸ امتیاز کسب کرده است.


همیلتون پس از مسابقه گفته است:

قطعاً آخر هفته‌ی خوبی بود. من مدت زیادی است که رانندگی می‌کنم اما این موضوع هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود. مسابقه همیشه یک چالش است و من آن را دوست دارم. دوست دارم فاصله‌ها را پر کرده و با این خودرو در بالای جدول قرار گیرم.


این راننده که قهرمانی‌های متعددی در فرمول ۱ داشته ادامه می‌دهد:

اما من این عملکرد را نمی‌توانم بدون تیمی باورنکردنی به دست آورم، گروهی از افراد که اینجا حضور دارند و پشتیبان من هستند. ما باهم تاریخ‌ساز می‌شویم و من به همه افتخار می‌کنم، افتخار می‌کنم که بخشی از این تیم هستم. به والتری هم افتخار می‌کنم که این هفته عملکرد خوبی داشت.

زمانی که همیلتون از پیشتازی خود مطمئن شده بود تصمیم گرفت یک امتیاز دیگر را نیز برای ثبت سریع‌ترین زمان طی یک دور پیست به دست آورد. البته تیم مرسدس انجام چنین کاری را به او توصیه نکرد اما خب این راننده‌ی بریتانیایی تصمیم خود را عملی کرد. او گفت:

آن‌ها گفتند این کار را نکنم اما من گفتم منظورتان چیست؟ ما جایی برای شکست نداریم و من این کار را انجام خواهم داد؛ و رفتم که آن را انجام دهد و نزدیک بود که امتیاز اضافی را بگیرم!

او ادامه می‌دهد:

برای اینکه همیشه جنگنده، مشتاق و سرسخت باشید باید ذهنیت خود را تغییر دهید. لحظه‌ای که عقب بنشینید همان لحظه شکست خواهید خورد. من برنامه‌ای برای انجام چنین کاری ندارم.


عملکرد کنونی مرسدس در فرمول ۱ ما را به یاد دوران فراری بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ می‌اندازد که میشائیل شوماخر و تیمش حرف اول را در این مسابقات می‌زدند. آیا ژرمن‌ها می‌توانند این فصل را با قهرمانی‌های پشت سر هم به پایان برسانند؟ در این صورت با مسابقات بسیار ترسناکی روبرو خواهیم بود…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    طرفدار کدام برند افسانه ای هستید ؟؟؟؟
    فراری : لایک ????
    مرسدس بنز : دیسلایک ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کورش

      ۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (134 ديدگاه)

      همیشه مرسدس حتی اگه شکست بخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Behrouz. anzali

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    تو سالهای ۹۹ تا ۲۰۰۴ تیمهایی هم بودن و راننده هایی که مدعی قهرمانی بودن کلا فراری قدرت بلامنازع نبود . اونزمان راننده خوبی بودی امتیاز میگرفتی متکی به ماشین خیلی کمتر بود مثل شوماخر رایکونن رالف شوماخر مونتویا و خیلی های دیگه. ولی الان ماشین خوب داشتی قهرمانی یه راننده درجه ۲ هم میتونه قهرمان بشه با مرسدس. و این قهرمانیهای همیلتون رو نمیشه با شوماخر مقایسه کرد به هیچ وجه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کورش

      ۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (134 ديدگاه)

      شوماخر که استوره بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سینا

      ۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (347 ديدگاه)

      نمیشه گفت همیلتون خودش هم ضعیفه مثلا الان اگه ماشین مکلارن دست همیلتون بود حتما جز پنج تای اول بود
      بعد یه موضوع دیگه اینه که فتل هم شرایط روحیش خوب نیست ، اینکه راننده هم تیمیش با حقوق خیلی خیلی کمتر بعضی جاها ازش بهتره باعث استرسش میشه و رو عملکردش تاثیر گذاشته، از یه طرف دیگه استرتژیست های فراری کلا چیزی رو درست انجام نمیدن و هر مسابقه دارن خراب میکنن
      کلا همه چی دست به دست هم داده مسابقات امسال چرت بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Hamid...Audi

      ۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      برو راجب همیلتونِ ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ بخون.دقیقا همون دوره ای که موتور های ۸ سیلندر رنو سلطنت میکردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ارش

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مرسدس فراری پورشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمدرضا

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    طرفدار مرسدس و همیلتونم ولی کاش کمی مسابقات و رقابت ها جذاب تر بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا