مسابقات

قهرمانی آسان همیلتون در گرندپری آلمان

دوازدهمین دور از مسابقات فرمول یک این فصل در پیست هوکنهایم آلمان با برتری لوئیس همیلتون از تیم مرسدس به پایان رسید. همیلتون با آرامش در حال افزودن فاصله خود در صدر جدول از هم‌تیمی خود رزبرگ است که از دست دادن صد جدول برای او ظاهراً استرس زیادی ایجاد نموده است. نیکو رزبرگ با اینکه سریع‌ترین راننده در دور تعیین خط بود و مسابقه را از خط اول آغاز کرد اما همانند مسابقه قبلی با استارتی افتضاح باعث شد تا در همان پیچ اول مسابقه در پشت سر همیلتون و دو راننده ردبول به مکان چهارم سقوط کند. با این وجود همیلتون فاصله خود را از سایرین به‌خوبی افزایش داد تا در ادامه مسابقه نیز تهدیدی از جانب هیچ‌کدام از رقبا حس نکند و راحتی به قهرمانی دیگری در این پیست دست یابد.

Start, Hockenheimring

Start, Hockenheimring 01

Start, Hockenheimring 02
رزبرگ اشتباه دیگری را هم در این مسابقه تکرار کرد. او برای سبقت گرفتن از ورشتاپن، در عبور از پیچ دیرتر ترمز گرفت و باعث خروج رقیب از پیست شد و هرچند این کار باعث جلو افتادن او شد اما داوران با بررسی این صحنه، ۵ ثانیه پنالتی برای او منظور کردد که امکان روی سکو رفتن را از وی سلب نمود.

Motor Racing - Formula One World Championship - German Grand Prix - Race Day - Hockenheim, Germany

Motor Racing - Formula One World Championship - German Grand Prix - Race Day - Hockenheim, Germany
عملکرد رزبرگ در این چند مسابقه اخیر مورد انتقاد فراوانی قرار گرفته است. وی فاصله امتیازی بالایی با همیلتون در صدر جدول داشت اما اکنون ۱۹ امتیاز نیز عقب افتاده است. بعلاوه رقابت درون تیمی مرسدس در مواقعی به زیان این تیم نیز تمام شده است. در این مسابقه نیز جایگاه‌های دوم و سوم به دنیل ریکاردو و مکس ورشتاپن از ردبول رسید و رزبرگ در خانه و با وجود توقعات قهرمانی از او، چهارم شد.

German-Grand-Prix

فراری در این مسابقه نتوانست عملکرد مثبتی را به نمایش بگذارد و سباستین فتل و کیمی رایکونن، پنجم و ششم شدند.

2016-Hockenheim
حالا نیم‌فصل مسابقات به پایان رسیده و تیم‌ها به مدت ۴ هفته به تعطیلات تابستانی می‌روند و این فرصتی برای تیمها برای تجدید قوا و رفع نواقص نیز به شمار می‌رود.

Driver-Standings

Constructor-Standings

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    همچین جامو پرت کرده بالا هر کی ندونه اگه وتل هم اسبش مرسدس بود شاید الان سکوی سومشم نداشت. خودش تنهایی با خودش حال میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. great britain

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      یک-دو-سه-چهار=چهارمین قهرمانی پیاپی همیلتون.
      استارتش عالی بود بار دیگه ثابت کرد اگه از خط یک هم شروع نکنه باز هم قهرمانه.(بعضی وقت ها با خودم فکر میکنم همیلتون دستی عقب تر از رزبرگ تو این دومسابقه آخر شروع کرد که به رزبرگ بگه من حتی اگه عقبتر از تو هم شروع کنم باز در نهایت اولم)
      هرچی چندوقت پیش رزبرگ تو استارت عالی بود همیلتون بد.اخیرا همیلتون تو استارت عالی شده رزبرگ بد.اگه همیلتون بتونه بقیه ی مسابقات رو با همین اعتماد بنفس و البته نداشتن مشکل فنی و البته استارت زنی عالی به پایان برسونه چهارمین قهرمانی جهانش رو میتونه جشن بگیره.
      و حالا میریم سراغ شبکه ورزش.
      گزارشگر که نسبت به قبل بهتر بود همینطور ترجمه گر و تحلیل کننده.هرچند بعضی جاها رو ترجمه نکرد و از دستش در رفت.و اما از اول که مسابقه شروع شد عوامل شبکه خبر هی مسابقه رو قطع میکردن(اسلو موشن).گفتم اشکالی نداره حالا با این که سر درد گرفته بودم از این کارشون.بعد که بارندگی کم کم میخواست شروع شه.از دور 60 یکدفعه مجری گفت: سرود ملی و معذرت.با خودم گفتم بازم اشکال نداره یه بیست ثانیه سرود میخونن بعدش مسابقه رو پخش میکنن.اما در کمال ناباوری پیام بازرگانی پخش کردن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      بعدش هم که تقریبا یه نصفه دور مونده بود مسابقه رو نشون دادن.دیگه بقیش هم بماند…..
      یکی نیست به اینا بگه یا کامل پخش کنید یا اصلا پخش نکنید که کسی عینه من از عصبانیت سرش درد بگیره.هر دفعه به دلایلی این کار رو این شبکه انجام میده.
      آخه من موندم دو تا شبکه hd برای چی راه انداختین.خب این مسابقات رو توش پخش کنید دیگه این شبکه ها بی استفاده یه گوشه افتادن هی فیلم های تکراری پخش میکنن با کیفیت hd!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. HAMID

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      داداشم شما یکم توجه کن چی مینویسی!
      ماشین خوب خیلی مهمه ولی اصل داستان هنر روندن اون ماشین توشرایطی مثل فرمول1 هستش.
      بارها همیلتون به خاطر ضعف استارتش عقب افتاده ولی تو این چند تامسابقه آخر کامل حلش کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باز هم مرسدس گل کاشت، مرسدس باید از این همه تجربه در مسابقات فرمول 1، برای ساخت یک هایپر کار درست و حسابی استفاده کنه، البته مشغول کار هم هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    مرسدس بنز خیلی عالی کار میکنه.هردوره قهرمان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PORSCHE:The God of Cars

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      من میخوام مرسدس هر دوره قهرمان بشه. هیچ فصلی دوم نشه. ولی از طرف دیگه دوست داشتم اختلاف امتیازات کمتر بود. هر چند اختلاف دوبرابری با تیم دوم اوج مهندسی بنز رو نشون میده کاش رنو یا فورس ایندیا و MRT بیشتر امتیاز میگرفتن. یجوری دلم به حال امتیازشون میسوزه.مخصوصا اون تیمی که 1 امتیاز داره.😢😢😢
      هزینه ی شرکت در فرمول 1 خیلی بالاست. از طرفی به خاطر تکنولوژی بالا و قوانین سختگیرانه جذاب هست ولی دیگه جذابیت دهه ی 90 رو نداره. کاش پورشه، BMW ، Toyota و Ford هم در این مسابقات مستقیم حضور داشتن.کاش لوتوس دوباره در فرمولا وان میدرخشید. اونوقت جذابیت این مسابقات چندین برابر میشد. امیدوارم رنو یا Toro Rosso و Haas ، MRT و فورس ایندیا همچنان در این مسابقات حضور داشته باشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        مرسدس و فراری خوب کارمیکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. حامد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    باز هم تبریک به طرفدارای مرسدس مخصوصا همیلتون
    زمانی که 50 امتیاز عقب بودیم گفتم هر وقت ماشین همیلتون مشکل داشته رازبرگ برده کسی قبول نکرد حالا که 20 امتیاز جلوییم حرف من ثابت شد.
    به طرفدارای ردبولم تبریک می گم ماشین خوبی ساختن و یک راننده جوان فوق العاده دارن امیدوارم همین جوری به پیشرفتشون ادامه بدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. B/M/P/J

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    چند وقتی میشه مسابقات فرمول ۱ گذشته رو نگاه می کنم و بنظرم با اینکه فرمول ۱ الان ایمن تره ولی هیجان مسابقات گذشته رو نداره اون زمان هایی که فقط راننده و ماشین بود و تکنولوژی نبود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. walid

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (102 ديدگاه)

    همیلتون!!! جاودانه ای تو پسر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. audi sq7

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    چرا سباستین فتل از زمانی که به فراری اومده این قدر خراب کار می کنه
    فراری با فرناندو آلونسو بهتر کار می کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PORSCHE:The God of Cars

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آره جدا. از فتل خیلی انتظار داشتم … شاید میتونست یک شوماخر دیگه باشه.
      ویلیامز هم این فصل خیلی خوب کار میکنه. با وجود مرسدس و فراری و ردبول جایگاه چهارم هم افتخار بزرگیه.
      عملکرد مکلارن واقعا تاسف آوره. حتی بک صدم اون چیزی هم که انتظار داشتم نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Nilla

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    Max Verstappen عالیه
    واقعا از یه جوان 18 ساله که فقط سه ماهه گواهینامه گرفته توقع نداشتم رقیب کسایی مثله Nico Rosberg و Kimi Räikkönen و Daniel Ricciardo و Sebastian Vettel بشه واقعا از اینکه فرمول یک دااره به سمت پرورش چنین افرادی میره خوشحالم

    و طرفدار max

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. enzo

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (321 ديدگاه)

    چه از همیلتون خوشتون بیاد چه نه (منم دوسش ندارم) باید قبول کرد کلاس کارش حداقل از امثال رزبرگ بالاتره . با وجود عقب تر بودن تو جدول امتیازات اون شخصیت قهرمانی و بلوغ رانندگی که بهش رسیده کمکش کرد بدون استرس خودشو الان قشنگ بالاتر از رزبرگ تثبیت کنه
    تقریباً میتونم مطمئن باشم اگر رزبرگ تو این شرایط بود این روی سکه رو هیچ وقت نمیدید چون بارها زیر فشار دچار مشکل شده و اشتباه داشته
    رزبرگ راننده خوبیه ، سریعه، کسی که سالهاس داره میرونه حتی با تجربه یک فصل بیشتر از همیلتون ولی هیچ وقت به اون سطح top level که مختص چنتا راننده خاصه نرسیده همیشه یه جایه حساسی کم میاره و قافیه رو میبازه
    قهرمان شدن تو فرمول 1 و تفاوت بین راننده ها همش بستگی به یکسری جزییات ریز داره
    (فقط یکیش شانسه) و گرنه اینا همشون راننده های فوق العاده سریع و بامهارتی هستن
    ولی یکی میشه قهرمان جهان یکی مثل شوماخر ، آلونسو، همیلتون، فتل و یکی هم میشه امثال دنیل کیات یا رومن گروژان یا حداکثر کسی در حد فیلیپه ماسا یا همین رزبرگ که خوبن ، سریعن ولی بهترین چی … ؟
    نه نیستن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. a

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    80 درصد موفقیت راننده ها به ماشینا برمیگرده نمونه اش همین وتل و النسو شرط میبندم همیلتون رو بزارن پشت ماشین تیم رنو جزو 10 نفر اول هم نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا