مسابقات

قوانین جدید فرمول 1 به ضرر تیم‌های قوی‌تر؟

قطعات آئرودینامیکی خودروهای فرمول ۱ در فصل ۲۰۱۹ به منظور همخوانی به قوانین جدید و تسهیل سبقت‌ها تغییر خواهند کرد و به همین خاطر برخی افراد فکر می‌کنند چنین تغییراتی شاید تأثیر منفی بیشتری روی تیم‌های قوی و مطرح داشته باشد.


حداقل مدیر اجرایی تیم رنو این‌گونه فکر می‌کند. مارسین بودکوفسکی در مصاحبه با اتو اسپورت گفته است:

من دقیقاً به شما نمی‌گویم که اوضاع از چه قرار است اما کاهش نیروی رو به پایین (داون فورس) در ابتدای کار قابل‌توجه خواهد بود.

او اضافه می‌کند:

به سختی می‌توان گفت که آیا این تغییر برای ما یا دیگران چه تأثیری در پی خواهد داشت اما نظر شخصی من این است که تیم‌های بزرگ‌تر و بهتر پرفورمنس بیشتری را از دست خواهند داد. به خاطر اینکه تیم‌های قوی خودروی سریع‌تری دارند و بنابراین باید دست‌کاری‌های بیشتری روی خودروهای خود انجام دهند بنابراین تأثیر این تغییرات روی آن‌ها بیشتر خواهد بود.


قطعاً این هم یک دیدگاه خاص بوده و مدیر رنو اضافه کرده فاصله‌ی بین تیم‌های سطح بالا و متوسط کمتر خواهد شد.

او خاطرنشان ساخته است:

احساس من این است که احتمالاً شما فاصله‌ی کمتری بین تیم‌های رده‌بالا و سطح میانی خواهید داشت زیرا قوانین محدودکننده‌تر از قبل هستند. پرفورمنس کمتری در دسترس تیم‌هاست.


اگر سه تیم اول فرمول ۱ حتی یک قدم عقب‌تر بیایند، تیم‌هایی همچون رنو به سرعت می‌توانند در قامت یک مدعی ظاهر شوند و شاید حتی پیروز هم بشوند. رنو سال پیش با ۲۹ امتیاز فاصله بالاتر از تیم هاس در رتبه‌ی چهارم قرار گرفت ولی به ردبول رده سومی نرسید.


پر کردن این فاصله در زمستان تقریباً غیرممکن خواهد بود. این را مدیر رنو گفته و اضافه کرده تیمش می‌تواند روی ساخت بهترین خودرو برای سال ۲۰۱۹ تمرکز کند و امیدوار است که دیگران به اندازه‌ی رنو خودروی خوبی نسازند!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    اتفاقا این سری قوانین خیلی عادلانس
    چون عملا بخش‌مهمی از موفقیت تیم ها برمیگرده به راننده حرفه ای و‌تجربیاتش و بقیه داستان مربوط به دیگر اعضای تیم و خود ماشین هست پس بهتره ک تمامی خودروها تقریبا در یه سطح باشن تا نتیجه حاصل صرفا برتری راننده رو مشخص کنه ن ماشین برتر با تکنولوژی برتر!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MeysamLaFerrari

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (581 ديدگاه)

      اشتباه شما اینه که فکر میکنید قهرمان رو باید فقط و فقط راننده‌ی برتر تعیین کنه و همه‌ی ماشین‌ها لزوماً باید برابر باشن، در ظاهر این رو میگن اما فرمول یک هیچوقت اینطور نبوده و نیست و نخواهد بود.
      دهه‌های قبل حتی اختلاف ماشین ها از الآن هم بیشتر بوده، بر خلاف چیزی که بعضی‌ها از روی بی‌اطلاعی میگن و فکر میکنن.

      فرمول یک صرفاً رقابت راننده ها نیست، نبوده و نخواهد بود.
      فرمول یک معجونیه از رقابت مدیران، مهندسان، رانندگان و استراژیست‌ها – درستش هم همینه، دلیلی نداره مهندسی برتر رو خفه کنی صرفاً بخاطر اینکه میخوای رقابت کمی جذاب‌تری ببینی.

      آیا ناعادلانه‌ست که یک راننده با ماشین برتر با یک راننده ی دیگه رقابت کنه؟ خیر ناعادلانه نیست چون همونطور که گفتم فرمول یک فقط رقابت راننده ها نیست – باید دیدمون رو بزرگ‌تر کنیم، اینجا موتوراسپرته نه زمین فوتبال.

      ۱

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیx76

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      فرمول ۱ بالاترین سطح مسابقات خودروییه
      پس باید راننده . ماشین . تیم مهندسی و پشتیبانی . پیست و خیلی چیزای دیگه در بهترین حالتشون باشن
      اگه قرار به حرف شما بود
      باید یه شرکت میشد مسئول ساختن تمام ماشین ها و اینطورتمام تفاوت ها محدود به راننده ها میشد و کلا وجود یه تیم فوق حرفه ای توی پیت کاملا بی اهمیت
      مثل مسابقات کارتینگ و فرمول فورد و این تیپ مسابقات

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حسین دهمرد

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      عزیزم مسابقه ماشینیه ها پس مهندسا اونجا چیکار میکنن.اتفاقا باید بیشترین تمرکز روی تکنولوژی ماشین باشه هرکی ماشین بهتری میسازه بهتره.حرف شما مثه اینه که بگی تو مسابقات اسب دوانی همه باید از یه نژاد اسب استفاده کنن تا برتری سوارکار مشخص بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. یانکی

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      تو فرمول1 فعلی راننده هیچ نقشی تو تایین برنده نداره.بقیه مسابقات رو ببینید که رانندها چجوری تایین کننده هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    تا حالا فکر میکردیم تکنولوژی و توانایی شرکت ها و راننده ها مسابقه میدن – نگو تو مشت قوانین گرفتارن / باز به کجا و چه کسانی پول کم رسیده دارن تقلا میکنن ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا