مسابقات

لغو گرندپری موناکو برای اولین بار در 66 سال اخیر

ویروس کرونا جهان را زیر و رو کرده و شیوع گسترده آن منجر به لغو و به تعویق افتادن رویدادهای خودرویی، قطع زنجیره تولید و… شده است. دولت‌ها نیز ممنوعیت‌های زیادی را برای عموم مردم در نظر گرفته‌اند. حتی پیست نوربرگ رینگ نیز به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل شده و حالا نوبت به قربانی دیگری رسیده است. برای اولین بار از سال ۱۹۵۴ تاکنون، فرمول ۱ به خاطر شیوع این بیماری در موناکو برگزار نخواهد شد.

درست چند ساعت پس از اعلام ابتلای پادشاه موناکو بود که لغو برگزاری این مسابقه اعلام شد. در بیانیه خبری انجمن خودرویی موناکو گفته شده که محدودیت‌های زیاد، فشار روی بخش‌های تجاری و نیاز به زیرساخت‌های دیگر باعث شده برگزاری گرندپری موناکو با توجه به این شرایط غیرممکن باشد.

اگرچه برخی مسابقات فرمول ۱ در فصل جاری لغو شده اما هفتاد و هشتمین گرندپری موناکو جدیدترین آن‌ها بوده است. پیش از این نیز گرندپری استرالیا لغو شده بود.

فعلاً وضعیت برگزاری مسابقات فرمول ۱ مشخص نیست و بنابراین آینده مبهمی در انتظار این مسابقات بسیار پرطرفدار است. همچنین اعلام شده قوانین جدید فرمول ۱ که قرار بود از فصل ۲۰۲۱ عملی شود به خاطر اتفاقات امسال به تعویق افتاده و از فصل ۲۰۲۲ به بعد شاهد اعمال آن‌ها خواهیم بود.

شیوع این ویروس تأثیر بسیار زیادی روی رویدادهای موتور اسپورت داشته ولی امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد ریشه‌کنی آن باشیم.

پی‌نوشت: از شما هم‌وطنان عزیز خواهشمندیم به خاطر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از سفر کردن و دید و بازدید ایام عید خودداری کنید. همچنین از زحمات بی‌دریغ کادر درمانی، پزشکان و پرستاران بسیار تشکر می‌کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (52 ديدگاه)

    زحمات کادر پزشکی ? دو تا دکتر بیمارستان ما فرار کردن فقط پرستارا هستن که بالا سر مریضا موندن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Milad AMG

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    خب این کرونا ول کن نیس فعلا
    فقط حیف مرسدس که اون همه خرجDASکرده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا