مسابقات

لمانز 2017: پیروزی پورشه در فینالی دراماتیک

اگر پایان مسابقه ۲۴ ساعته لمانز سال گذشته را به خاطر داشته باشید، این بار نیز به همان اندازه شگفت‌زده می‌شوید. مسابقه سال قبل با پیشتازی تویوتا تا دقایق پایانی همراه بود اما نهایتاً نقص فنی باعث شد تا این تیم نتواند اولین برد تاریخی خود را در این مسابقات استقامتی کسب کند. در عوض پورشه یک قهرمانی دیگر به افتخارات خود افزود.


امسال تویوتا با سه خودرو رقابت را جدی‌تر گرفت. این تیم در همان ابتدا در رده‌های نخست قرار گرفت. خودروهای هیبریدی تویوتا با شماره ۷ و ۸ رهبری مسابقه را در پیش روی پورشه شماره ۱ بر عهده داشتند. خودروی پورشه در ساعت چهارم مسابقه با نقص موتور الکتریکی جلو مواجه شد. همین موضوع در ساعت هشتم، خودروی شماره ۸ تویوتا را تحت تأثیر قرار داد. با این وجود این خودروها مسابقه را به‌خوبی ادامه دادند. در عوض خودروی شماره ۷ تویوتا، در نیمه‌های شب با یک مشکل نسبتاً اساسی در کلاچ مواجه شد. توان پیشرانه بنزینی از دست رفت و کوبایاشی، راننده مشهور فرمول یک این خودرو که می‌خواست تنها با توان موتور الکتریکی آن را به گاراژ برساند نیز ناموفق بود. تویوتای شماره ۹ نیز که قصد تعقیب و گریز با پورشه شماره ۱ را داشت در همین زمان با مشکل و آسیب در قسمت پشتی خودرو در چند صد متری پیت لن متوقف شد.


این مشکلات نمایشی ترسناک و سراسر دلهره برای تیم تویوتا به شمار می‌رفت زیرا در ادامه تنها شاهد حضور بی‌رقیب پورشه در تمام طول شب بودند. در واقع پورشه شماره ۱ تنها خودروی کلاس LMP1 در صدر رقابت بود و در پشت سر او هم با ۱۰ دور اختلاف خودروهای کلاس LMP2 قرار داشتند.


اما ضربه ویرانگر بعدی در چهار ساعت انتهای مسابقه رخ داد و افت فشار روغن و لرزش در خودروی پورشه باعث شد تا قبل از اینکه به توقف کامل برسد به پیت برود. در این زمان خودروهای کلاس LMP2 صدرنشین رقابت بودند. خودروی شماره ۳۸ از تیم جدید جکی چان DC ریسینگ با این مجموعه اتفاقات رهبری مسابقه را در اختیار گرفت. پورشه شماره دو نیز ۵ دور عقب‌تر قرار گرفته بود اما در هر دور ۱۰ ثانیه سریع‌تر از نفر اول دور می‌زد. تداوم دورهای سریع خودروی شماره ۲ باعث شد تا در یک ساعت پایانی بتواند صدرنشینی را در اختیار گیرد.

در نهایت پس از ۳۶۷ دور و طی مسافت ۵۰۰۱.۸۴۳ کیلومتر، این خودروی ۹۱۹ هیبریدی شماره ۲ پورشه به رانندگی تیمو برنهارد، ارل بامبر و برندون هارتلی بود که نوزدهمین قهرمانی تاریخی لمانز را برای این تمیم به ارمغان آورد. در رتبه دوم کلی این مسابقه هم برای نخستین بار از سال ۲۰۰۵ یک خودرو از کلاس LMP2 از تیم جکی جان ریسینگ به رانندگی اولیور جارویس، هو-پین تونگ و توماس لورنت قرار گرفت. سومین جایگاه کلی نیز به تیم SUI Vaillante Rebellion Oreca از کلاس LMP2 تعلق گرفت. خودروی تویوتای شماره ۸ باقی مانده به رانندگی بوئمی، دیویدسون و ناکیجیما دومین خودروی کلاس LMP1 بود که در رده‌بندی کلی تنها توانست در رتبه نهم قرار بگیرد.

در کلاس GTE PRO آستون مارتین ونتیج اول شد. این خودرو به رانندگی ترنر، آدام و سرا در رتبه کلی ۱۸ قرار گرفت. فورد GT و شورولت کوروت C7.R در رتبه‌های بعدی این کلاس قرار گرفتند.

در کلاس GTE Am نیز فراری ۴۸۸ GTE هر سه رتبه نخست را از آن خود کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دیروز مرتب این مسابقات رو پیگیری می کردم پورشه عالی بود از همون دور اول جلو بود جالبه که تویوتا ۱۳ دور عقب افتاده بود در کل هم که بخاطر مشکلات فنی خارج شد و نتونست ادامه بده جالبه کیفیت موتور های ژاپنی در حد مسابقات سنگین و فشرده نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      ناسکار مسابقه ی سنگینی نیس؟؟ به هرحال مشکل ممکنه واسه همه ی ماشینا به وجود میاد دیگه. تو همین متن هم ذکر شده واسه پورشه هم مشکل به وجود اومد. ولی خوب تونست برطرفش کنه. یه جور صحبت نکنید که اگه سال بعد پورشه نتونست اول شه و به مشکل بزرگی خورد چیزی برای گفتن نداشته باشید.
      به هرحال تبریک به طرفداران پورشه

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. ناشناس

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      الان پس اون دوتا پورشه که تو لیست retired ها هستند هم بی کیفیتند و فقط اون که اول شده با کیفیته. جالبه. دوست عزیز هر چیزیو به کیفیت ربط نده. خیلی چیزای دیگه هم دخیله تو این مسابقات و مسابقات دیگه. تو مسابقات ناسکار که فوق العاده مسابقات سختیه پس چرا تویوتا عملکرد فوق العاده ای داره؟ چرا پس در مورد اون نمیگید با کیفیته؟؟ به هرحال تو هر مسابقه ای ممکنه مشکلی برای هر تیمی به وجود بیاد. همونطور که اینجا طبق متن برای پورشه هم مشکل به وجود اومد. پس اینم در نظر بگیر و بگو پورشه بی کیفیته دیگه. چرا فقط نقص اونور رو در نظر میگیری.
      یه جوری صحبت نکنید که اگه سال دیگه پورشه اول نشد و به مشکل خورد، طرفداران مقابل همینجوری باهاتون صحبت کنن و چیزی برای گفتن نداشته باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. كوروش

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        دوست عزیز ١٠٠ درصد در مسابقات لمانز این مهندسی هست که حرف اول رو می زند نسکار سخت درست ، ولی حتی در فشار به موتور به مسابقات ٢۴ ساعته نزدیک هم نیست این مسابقات ملاک برتری مهندسی هستش سال پیش نقص قطعه باعث شکست تویوتا شد قطعا احتمال می رود امسال هم نقص ((بسیار جزئی)) باعث این اتفاق شد این نشان می دهد جزئیات هم در مسابقات فرق شکست و پیروزی هستند پورشه نمادی از کیفیت به سبک المان هاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فقط تویوتا و هوندا

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (8 ديدگاه)

          باشه بابا تویوتا بی کیفیت. ولی اگه سال آینده یا سال های بعدش همین پورشه تو مسابقات رتبه اول رو نیاورد قول میدم برخلاف نظر واقعیم، بیام بگم پورشه بی کیفیته و بکوبم تو سر طرفداراش. فقط منتظر باشید و دعا کنید هیچ وقتی پورشه غیر از اول نشه. مطمئن باشید همیشه اول نخواهد بود و قطعا یه سال به خاطر نقص فنی قهرمانی رو از دست میده. این تو تاریخ هست که همیشه یکی بی نقص نبوده و همیشه یکی اول نبوده و این جابه جا شده. ولی متاسفانه یه عده اینو نمیدونن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. كوروش

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          داداش پدرم خودم سالها تویوتا داشت و دارد من هیچ وقت منکر کیفیت عالی و هزینه کمش نبودم نیستم منظورم تحت فشار و مسابقه بود

          یک نکته هم بگم ما اصولا ترسی نداریم لمانز با نام المان پین شده چند سال ایییینده هم امیدوارم پیروز بشید

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. mehran911

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      البته من با نظر دوستمون خیلی موافق نیستم
      .
      ایجاد مشکل در طول این ۲۴ ساعت با توجه به فشار زیاد اجتناب ناپذیره این احتمال وجود داره که برای هر تیمی مشکل پیش بیاد
      اما امسال هر سه خودروی تویوتا کمابیش دچار مشکل شدن که مشکل دوتاشون واقعا جدی بود
      با همه ی این اوصاف تویوتا خودروساز بزرگیه و به هیچ وجه نمیشه توانایی های تویوتا رو زیر سوال برد
      .
      .
      به دوستمون فقط تویوتا و هوندا هم بگم که
      اگر سال بعد همین مشکل برای پورشه پیش بیاد چندان اهمیتی نخواهد داشت دلیلشم اینه
      کسب 19 قهرمانی در این رقابت ها توسط پورشه خودش گویای همه چیز هست
      توصیه میکنم لیست قهرمانی های لمانز رو به تفکیک هر کشور ببینید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (8 ديدگاه)

        مهران جان حرفای شما کاملا درسته. خوب واضحه پرافتخارترین و بهترین ماشینا تو لمانز آلمانی ها هستند. ولی یه عده واقعا کامنت های بی نظرشون رو اعصابه. شما اگه تو اخبار و تیترهای اخبار نگاه کنید، چه امسال چه سال پیش اسم کدوم شرکت درکنار پورشه ی قهرمان بیشتر اومده؟؟ همش نوشتن شکست تویوتا و قهرمانی پورشه حالا به صورت ها و عناوین به شکل مختلف. این معنیش چیه؟ چرا اسم شرکت دیگه ای رو نیوردن؟ این نشون میده تنها شرکتی که لایق اوردن اسمش درکنار پورشه بوده تو این مسابقات حداقل تو دوسال اخیر تویوتاس. فقط به بررسی خوبی ها و ناکامی های تویوتا پرداختن. این همه ماشین. چرا از اسم اونا و مشکلات اونا و باخت اونا حرفی نزدن؟ جالبه تو خیلی از متن ها که من میخوندم اتفاقا ذکر میکنن که با وجود کیفیت بالا و دوام و قابلیت اطمینان بالای تویوتا بازم یه مشکل کوچیک موجب از دست دادن قهرمانی شد. بابا پارسال تا 3 دقیقه آخر تویوتا اول بوده و در آستانه ی قهرمانی. یه مشکل کوچیک باعث از دست دادن قهرمانی شد. نیایم فقط به خاطر اون مشکل کوچیک که اتفاقاً واسه همین پورشه هم ممکنه به وجود بیاد و اتفاقا به وجود اومده و تو متن ذکر شده، بگیم تویوتا کیفیتش فلان کیفیتش بهمان. نمیدونم یه عده چرا اینجورین. به خدا قسم اگه تویوتا قهرمان شده بود من یکی که هیچ وقت نمیومدم بگم پورشه رو نگاه ماشینش مشکل خورده از مسابقات کنار رفت. کما اینکه الان اگه لیست رو نگاه کنید یکی دوتا خودروی پورشه هم نتونستن به پایان برسونن مسابقه رو. اینو نمیگم چون مثل یه عده عقده ای نیستم. مثل یه عده نیستم که چون میبینن تو زمینه ی کیفیت تویوتا این همه افتخار داره به خاطر یه مشکل که واسه همه پیش میاد میگن تویوتا بی کیفیته. منطقم خوب چیزیه.
        بازم میگم تبریک به طرفداران پورشه. از باخت تویوتا ناراحتم. ولی از یه جهت هم خوشحالم که به شرکت آلمانی و کم نظیر پورشه باخت نه به شرکت دیگه ای. همین که اکثرا اسم تویوتا رو اوردن کنار پورشه و صحبت از اون میکردن که نشانه ی عظمت این شرکته، خوشحالم. ایشالا سال های بعد. هر شرکتی تو یه حوزه ای ممکنه تو یه دوره ای علیرغم شایستگی ها، ناکامی ها و شکست هایی داشته باشه. هر شرکتی. فراموش نکنید. مثل این زمان تویوتا تو لمانز و هوندا و مکلارن تو فرمول یک. ولی مطمئن باشید تا ابد اینجوری نخواهد بود. یه زمانی هوندا و مکلارن چهارسال پیاپی قهرمان فرمول یک شدن. نه مرسدس شد نه فراری. الان برعکسه. ممکنه بعدها دوباره برعکس شه. این قانون طبیعته.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Danial

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (33 ديدگاه)

          سال قبلم فکر نکن فقط تویوتا مشکل داشت یادمه واسه لاستیک ماشین پورشه هم مشکل پیش اومده بود که عقب افتاد
          بعدشم تو این کلاس فقط پورشه و تویوتا هستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Daniel

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (952 ديدگاه)

          فقط تویوتا و هوندا
          ((هر شرکتی تو یه حوزه ای ممکنه تو یه دوره ای علیرغم شایستگی ها، ناکامی ها و شکست هایی داشته باشه. هر شرکتی. فراموش نکنید. مثل این زمان تویوتا تو لمانز ))
          این حرفت رو خیلی دوس داشتم و این حرف واقعیته خالصه.
          خیلی از طرز فکرت خوشم اومد.
          لایک دادا
          لایک

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mehran911

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2028 ديدگاه)

        دوست عزیز من که چیزی نگفتم که
        .
        من نمی فهمم چراشما انقدر ناراحت میشین
        همینطور که بالا گفتم این اتفاقات در ۲۴ ساعته ها اجتناب ناپذیره هیچ خودروسازی هم از این قاعده مستثنا نیست
        هر کس که رقابت ها رو دنبال کرده میدونه تویوتا فوق العاده بوده در این ۲ سال
        ‌.
        هوندا سالهاست توانایی های ژاپن رو در موتور اسپرت ثابت کرده
        من شخصا همیشه بعد از خودروهای آلمانی هوندا بیشتر بقیه خودروسازها دوست داشتم بخصوص مدل بینظیر آکورد رو
        .
        من تقریبا اکثر اخبار موتوراسپرت رو دنبال میکنم و تا جایی که وقت داشته باشم رقابت ها رو میبینم
        پس هم من میدونم چه خبره هم شما در نتیجه دلیلی وجور نداره که خودتون رو ناراحت کنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فقط تویوتا و هوندا

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (571 ديدگاه)

          مهران جان. عزیز دلم من که از دست شما ناراحت نیستم. من اونایی رو گفتم که میخوان جنجال راه بندازن. وگرنه که من شما رو خوب میشناسم و قبولتون دارم. کامنتی هم که گذاشتید کاملا مشخصه منطقی هستید و اتفاقا خوشم اومد از کامنت بالاییتون. منم که گفتم حرفای شما کاملا درسته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. mehran911

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    باز دوباره پورشه قهرمان لمانز شد
    لمانز نه تنها سخت ترین رقابت اتومبیل رانیست بلکه یکی از سخت ترین ورزش های دنیاست
    ۲۴ ساعت رقابت بسیار سخت که برای موفقیت در اون تیم ها و دست اندرکارانشون باید بسیار بیشتر از ۲۴ ساعت بی خوابی رو تحمل کنن
    .
    برای قهرمانی در رقابت های ۲۴ ساعته علاوه بر اینکه به تکنولوژی ها و در کل علم مهندسی مکانیک بسیار قوی نیاز هست تجربه هم از اهمیت بسیار زیادی برخورداره
    در طول این ۲۴ ساعت رقابت بی وقفه امکان به وجود اومدن هر مشکلی وجود داره نقص در کوچکترین وکم اهمیت ترین قطعه در خودرو می تونه موجب حذف شدن یک تیم از رقابت بشه و اینجاست که تجربه و نبوغ و سرعت عمل مهندسین اون تیم و صد البته هماهنگی تک تک اعضای اون تیمه که تعیین کننده است همه اینها در کنار هم باعث به وجود اومدن یکی از جذابترین رقابت های تاریخ اتومبیل رانی شده
    .
    رقابت کلاس های LMP1 و LMP2 وGTEpro و GTEam همه همزمان در یک پیست حساسیت و هیجان این رقابت ها رو دوچندان میکنه شخصا به همه توصیه میکنم این رقابت جذاب رو هرساله دنبال کنن .
    .
    من شخصا سالهاست از دیدن این رقابت بسیار دیدنی لذت میبرم
    در این سالها لحظه لحظه ی این ۲۴ ساعت برای من پر از خوشحالی ها و ناراحتی ها شیرین بوده که هیچوقت فراموش نمی کنم .
    .
    مهمترین چالش موجود در این رقابت ها استهلاکیست که در طول این ۲۴ ساعت رقابت بی وقفه به وجود میاد در همین راستا تیم ها سعی میکنن بهترین مهندسین مکانیک دنیا رو در اختیار بگیرن تا تک تک اجزای این خودرو به بهترین شکل و با بالاترین دقت ممکن ساخته بشن جالبه بدونید پیشرانه های تیم هایی مثل پورشه و تویوتا روزها بدون وقفه تکرار میکنم بدون وقفه در سختترین شرایط توسط دستگاه دینامومتر تست و ازمایش میشن و در این ۲۴ ساعت حدود ۲۵ هزار دنده تعویض میشه
    به همین دلیل قهرمانی دراین رقابت نشون دهنده اوج دقت ونبوغ مهندسی یک خودروسازه
    .
    این ۱۹امین قهرمانی پورشه در این رقابت ها بود
    پورشه نه تنها پرافتخارترین تیم در رقابت ۲۴ ساعت لمانز هستش بلکه پرافتخارترین تیم در تمام رقابت های استقامتیست
    .
    پورشه امسال نسبت به سالهای قبل هزینه ی کمتری روی کلاس LMP کرده بود دلیلشم اینه که پورشه در سال ۲۰۱۸ وارد رقابت های فرمول E خواهد شد و به نوعی باید هزینه ی موتوراسپرتش رو تقسیم میکرد
    اما با این وجود خوشبختانه به قهرمانی رسید
    .
    از حق نگذریم تویوتا با خودروی فوق العاده ای امسال در رقابت ها شرکت کرد خودروی تویوتا با توجه به قدرت بیشترش واقعا سریع بود اما در رقابت ۲۴ ساعته فقط سریع بودن ملاک نیست
    .
    در آخر این قهرمانی رو به همه ی دوستداران پورشه تبریک میگم
    .

    Ever ahead

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      تبریک
      پرچم پورشه و المان بر اوج صنعت خودروی جهان :)

      یاد ائودی هم بخیر زمانی که بود واقعا یه چیز دیگر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      تبریک به پورشه و پورشه دوستا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مجید

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    واقعا چه قدر عجیبه!!!!فکر میکردم فورد رکورد بهتری بگیره!!!!!اما جدای از ناکامی تویوتا از وقتی ارباب حلقه ها از این مسابقات بیرون رفته دیگه برام دیدن این مسابقات جذابیت چندانی نداره!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ارش

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    فراری و استون مارتین توکلاس خودشون اول شدن جالبه که ژاپنی ها باتویوتاو درسخت ترین سطح رقابتها سومین سال پیاپی موفق نمیشن به پایان برسه از اون طرف هوندا در فرمول یک کم اورده معلومه که ژاپنیها در ساختارهای پیچیده و تحت فشار در پس اروپاییها قرار دارن و هنوز به تکنولوژی لازم نرسیدن .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. فیصل

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    خودروی تویوتا ts050 هیبریدی با موتور 2.4 لیتری توربوشارژ و الکتریکی 986 اسب بخار قدرت داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رامکال

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    تبریک من به دروگر افتخارات پورشه.
    توی اهواز بیشترین مدلهایی که دیده میشود شاسی بلندهاش هستند تا اونجایی که یادم است تا حالا 911 ندیدم اما تک و توک پانامرا هم دیدم.
    میدونم مهران الان از خوشحالی دارد بال در میارد.
    پس یک تبریک جانانه هم به مهران گل.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      قربونت رامکال جان ممنون که به یاد من هستی
      منم این پیروزی رو به شما و همه ی طرفداران خودروهای آلمانی تبریک میگم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    بعضیا میگفتن از هایپرکار جدید استون مارتین فقط آرمش برا استونه،جدای ساخت هایپرکار های فوق العاده ای مثه وان 77 و ولکان ک قبل از واکری بودن ،استون تونسته با ارتقای مدل پیر وانتیج پیروزی کسب کنه و رکورد بزنه…احتمال این هس ک اگه حامی مالی مناسبی پیدا بشه استون مارتین در فرمول یک هم شرکت کنه،موفقیت استون نتیجه مدیریت فوق العاده پالمر هس.
    توی کلاس lmp1 ب نظرم با وجود 2تیم شرکت کننده ،اول شدن زیاد چیز شگفت انگیزی نیس! در آینده با حضور جینیتا و کادیلاک و احتمالا پژو سطح رقابت بالاتر میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فقط تویوتا و هوندا

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    لابد اون جهار سالی که مکلارن و هوندا قهرمان فرمول یک شدن رقیباش بی کیفیت بودن؟
    لابد تویوتا قهرمان ناسکار میشه بی کیفیته؟ میدونی اصلا تو ناسکار ماشینا چه فشاری رو متحمل میشن؟ پیشنهاد میکنم یه مطالعه درمورد ناسکار داشته باشید.
    ضمنا ماشین مسابقه ای بحثش با ماشین غیر مسابقه ای فرق میکنه. بحث کیفیت که مطرح میشه تو اون سایتایی که میگی مربوط به ماشینای غیر مسابقه ای دوست عزیز. که اتفاقا منم قبولشون ندارم. چون باید تو عمل مشخص شه. و تو عمل هم همه ی دنیا میدونن شرکت های ژاپنی مثل تویوتا و هوندا خدای کیفیت. حالا هرچه قدر دلت میخواد از روی …. بگو اینا کیفیت ندارن. چیزی از رتبه اولی اینا تو کیفیت کم نمیشه.
    ضمنا اگه اینطوره پورشه هم بی کیفیته طبق نظر شما چون ماشینش تو همین مسابقه طبق همین متن به مشکل خورد و کنار رفت و فقط یه ماشینش تونست مسابقه رو به انتها برسونه :) (البته نظر من این نیس. طبق نظرات گوهربار شماس)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Danial

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (33 ديدگاه)

      بیشتر اون لیست بخاطر تصادف با بقیه ماشیناست همشون نقص فنی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارش

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      پورشه اگه سال دیگه قهرمان نشه باز هم خیالی نیست 19 بار قهرمانی خارق العاده و شگفت انگیزه اون دوست هم نام منم در باره پورشه درست میگه واقعا ژاپنیها گم اوردن برو ببین شبگه های مچازی خارچیها صداشون درامده از ناتوانی ژاپنیها.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    تبریک میگم به پورشه.
    این نشون از کیفیت بالای ساخت محصولات پورشه هستش.
    این ژاپنی ها ام که پز کیفیت بالا و کم استهلاک بودنشون همیشه هست.بازم کم آوردن.
    اون از انجین های هوندا که انگار سال ها از بقیه ی انجین های اف1 عقبه!!!
    اینم از لمانز.
    تازه اینم بماند که ژاپنی ها هیچوقت رقیبی برای خودروهای پرفورمنس آلمانی-انگلیسی و ایتالیایی نداشتن.با این همه هزینه و سود بالا و تولید چند میلیونی!!!!!!!
    الان رقیب ژاپنی مک لارن پی1 یا 918 اسپایدر کجاست؟؟؟!!
    یا رقیب هایپر استون و مرسدس و هایپر جی تی مک لارن کجاس؟؟؟؟!!!
    ——————————————————————
    پورشه شبیه به رئال مادرید در دنیای فوتبال شده.
    ((دست نیافتنی))
    البته تو کلاس پورشه بهتر بود حداقل 6 تیم شرکت میکردن که جذابیتش بالاتر بره.
    انگلیسی ها هم که خوب کار کردن.
    از قهرمانی استون گرفته تا
    مقام های 2 -3 و4 هم با ماشین های oreca-07 .
    که هر سه خودورو از انجینهای شرکت انگلیسی گیبسون و گیربکس های 6 سرعته سکوئنشیال ایکس تراک استفاده کردن.(این ایکس تراک فوق العادس تو گیربکس سازی)
    سیستم الکترونیکی کنترل موتور هم کار کاس ورث بود.(که همیشه کارش درسته)
    یادم باشه از یک انجین 6 سیلندرهم که برای یکی از خودروهای اف1 کاسورث ساخته بود(فکر کنم تو سال 1987) توضیح بدم(حدود 1200 اسب بخار قدرت داشت!!!)
    ——————————————————————
    یه ضرب المثل معروف هست که میگه:
    در موتور اسپرت چندین خودرو و چندین شرکت با هم رقابت میکنن.
    تماشاگرهای زیادی هم میان و پول زیادی هم جابه جا میشه.
    ولی آخرش یا پورشه برندس یا انگلیسیا!!!!!!!!!?

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      دوست عزیز آخه مگه هدف ژاپنی ها ساختن سوپر اسپرته؟ حرفی میزنی شماها. اگه اینطوره منم میگم رقیب انگلیسی کمری و آکورد و سیویک و کرولا و… کجاست. ولی جفتمونم میدونیم که انگلیسی ها ماشین اقتصادی نمیزنن. هر کشوری هدفش متفاوته. تو حوزه ی سوپر اسپرت ها هم ژاپنی ها هدف اولشون نیس. ولی همون نیسان gtr شاخ خیلی از سوپر اسپرت های آلمانی و انگلیسی رو تو خیلی از زمینه ها شکوند. همون nsx تو زمان خودش غوغایی به پا کرد. برو بخون. همون LFA محصولی بود که جرمی کلارکسون اون حرفارو راجع بهش زد. دیگه اطلاعات ما درمورد ماشین که بیشتر از کلارکسون نیس که. کم سوپر اسپرت زدن ولی همون کمشون فوق العاده بودن.
      در ضمن اسم مکلارن پی وان و پورشه 918 اوردی. میدونستی تکنولوژی هیبریدیه اینا پایه و اساسش از کجاس؟؟ محض اطلاعت تکنولوژی هیبریدی تویوتا پریوس که به تکنولوژی دوستدار خرس های قطبی معروف بود، الگوی غول های خودروسازی جهان از جمله مکلارن، فراری و … تو ساخت هایپرکارهایی مثل p1 و لافراری و … قرار گرفت. اینو من نمیگم. هم میتونی تحقیق کنی، هم میتونی از به صحبت های امثالی مثل جرمی کلارکسون تو گرندتور مراجعه کنی.
      بعدشم ما پز کیفیت بالا و استهلاک کم نمیدیم. چیزیه که هست و واقعیته. نیاز به پز دادن نیس. برو تو کل دنیا از همه چه مردم عادی چه کارشناسان و کسایی که از ماشین سردرمیارن بپرس با کیفیت ترین و کم استهلاک ترین ماشینا رو کی میزنه. دیگه منکر این نشو که اگه بشی نشون میده یا هیچی از ماشین نمیدونی یا از روی تعصب و حسادت این حرف ها رو میزنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        دوست عزیز پایه تکنولوژی هیبریدی پی 1 تا اونجایی که من میدنم شرکت انگلیسی johnson matthey هستش.
        این شرکت 200 سال قدمت داره و از وقتی تاسیس شده مقرش تو لندنه.
        بعدشم شما اگه برید نگاه کنید متوجه میشید که مک لارن با اتکا به باتری میتونست مسافت 31 کیلومتر رو طی کنه که توسط سازمان epa ثبت شده.
        که بالاترین مسافت بود در مقایسه با 918 اسپایدر.که 19 کیلومتر ثبت شده.
        البته سازمان اروپایی nedc هم تست کرده پی 1 رو که11 کیلومتره.
        ولی 918 تست نشده. یا اگرم شده ثبت نشده.
        بازم من سر حرفم هستم ژاپن تو پرفورمنس بالا جلوی رقیب های اروپایی کم اوورده.
        حداقل تو این چند ساله که اینطوره.
        به هر حال فولکس هم رقابت سختی با تویوتا داره تو فروش.
        و از خیلی جهات شبیه هم هستن.
        ولی فولکس بوگاتی میسازه ولی تویوتا تو این رده هیچی.
        بالاخره ژاپن با این همه خودرو ساز نتونه یا نتونسته هایپر بسازه هیچ توجیحی نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. میلاد

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        خواهش میکنم اینقدر تعصب نداشته باشین من الان فقط به این دلیل تو سایت ثبت نام کردن که جواب نظر شمارو که اتفاقی دیدم بگم. اولا کم استهلاک بودن که هنر نیست چون اگه اینطور باشه که مثلا یه موتور گازی کم استهلاک ترین وسیله نقلیه جهانه نگفتیم تویوتا بده ولی در حد خودشه چون تو تکنولوژی و طراحی و برتری خود کره و ژاپن دارن از رو دست غرب نگاه میکنن و حتی کمک هم میگیرن نمونش همین هوندا ان اس ایکس شما برو ببین کجا ساخته شده و طراحیش کجا بوده و چه کسی بوده یا همین جی تی آر که به کمک رنو فرانسه پلتفرمش طراحی شده و طراحی بدنه فقط ژاپنی بوده درضمن استراتژی هر کدوم هم مهمه که همین هم به تواناییشون مربوطه چون اونی که توانایی بالاتری داره مسلما بجای تولد بیشتر روی تحقیق و توسعه فعالیت میکنه بنظر من تعصب خوب نیست و واقع بین بودن و اخلاق مهمه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2413 ديدگاه)

          عزیز دل شما که خیلی سال هست حضور فعال دارید و دیگه کاربری نیست این نوع کامنت ها را تشخیص نده که از طرف کی بوده!
          قضیه استهلاک هم بارها تعریفش روشن شده اما باز شما میزنید جاده خاکی!
          اون تکنولوژی هایی که شما از اون دم میزنید و حتی نمیدونید چی هستن برای برخی کشورها خاطره شده!
          http://www.mtdcnc.com/stories/machine-tools/xtrac-to-see-matsuura-installations
          https://www.theengineer.co.uk/issues/april-2012-online/dream-machines-metalworking-at-mclaren/
          لینک زیاده ولی همین دو نمونه را نگاه کنید که xtrac میره با ابزار ماتسورا قطعه میسازه و مکلارن میره از yamazaki mazak ابزار ساخت میخره و همینطور ریکاردو که برخی از ابزار تولیدش از همان شرق میاد.
          در مورد GTR هم نیازی به گفتن نیست و کلا محمل بافی فرمودید و در مورد بسیاری از تکنولوژی ها نیز احتمالا هنوز کتاب های دهه ی 80 و 90 میلادی معیارتون هست و کلا تا 20 سال آینده بیش از 80 درصد از تولیدات صنعتی و علوم مربوط در دستان شرق آسیا که شامل هند و چین و ژاپن و کره و تایوان و… خواهد بود و کشورهای غربی مشغول فروش خدمات و کیف و کفش و لباس و ساعت لوکس خواهند شد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. میلاد

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2 ديدگاه)

          بهزاد جان منم همینو میگم دیگه اونا بیشتر طراحی میکنن بجای اینکه قطعه رو تولید کنن الان دیگه چین هم واسه همه داره همه چیز تولید میکنه ظاهرا اطلاعات شما بروز نیست شما برو ببین تو حوزه بیو تکنولوژی و زیست شناسی و الکترونیک چی به چیه مهم نیست اولین تلویزیون لیزری جهان رو یک شرکت ژاپنی تولید کرده مهم اینه که تکنولوژی اونو یه شرکت امریکایی اختراع کرده تولیدش که آسونه ولی چون باید سرمایه گذاری بشه و ادامه داستان میرن بجای رقابت باهم همکاری میکنن فقط اینجاس که میزنین تو سر همدیگه پیشرفت نمیکنین

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. بهزاد

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2413 ديدگاه)

          اگه تولید کاری نداره و آسانه خب چرا غربی ها همه ی این اختراعات را تولید نمیکنند؟
          یک زمانی غربی ها به خاطر انحصار علم و امکانات و منابع مالی و انسانی به رشد عظیمی دست یافتند و حالا اوضاع متفاوته و شرق آسیا در تولیدات صنعتی خودشو رسونده و در آینده دست بالا را خواهد داشت.
          یک زمان شرق به غرب بدهکار بود و از اونها وام میگرفت و حالا برعکس شده!
          شما بگید بیوتکنولوژی چی به چیه؟ قراره مارو تفهیم کنید که دنیا دست کیه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ارش

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      انگلیسیها اگه وضعیت مالی خوبی داشتن مسابقات لمانز خیلی چذاب تر از این میشد همین بنتلی هفت مرتبه و چاگوار شش مرتبه قهرمان شدن دهه نود هم گه مگ لارن پورشه رو گلافه گرده بود.الانم استون مارتین هم تو گلاس خودش یه پای ثابت قهرمانیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        منم این موفقیت رو به طرفداران پورشه تبریک می گم امیدوارم سال های بعد هم بتونه بازم اول بشه
        فقط تویوتا و هوندا اینقدر حرفای خنده دار نزن لطفا
        حرفات خیلی جالبه داری می گی رقیب انگلیسی کمری و آکورد و سیویک و کرولا و… کجاست حرفات شبیه اینه که بگی درسته که یه ورزشکار وزنه چهار صد کیلویی رو بالای سر برده ولی چرا وزنه 90 کیلوگرمی رو بالای سر نمی بره
        کشوری که مکلارن P1 رو می سازه مطمئنا خیلی راحت تر می تونه ماشینی مثل آکورد رو بسازه
        مقایسه ژاپن با انگلیس تو خودرو سازی اصلا درست نیست و جز شکست ژاپن چیزی در پی نخواهد داشت
        قبلا هم گفتم کیفیت رابطه مستقیم با دوام داره یعنی هرچی کیفیت بیشتر باشه دوام و ماندگاری هم بیشتر آخه هوندا تویوتا میتسوبیشی اکیورا نیسان دایهاتسو سوبارو سوزوکی مزدا اینفینیتی کجا و مکلارن رولزرویس لندروور بنتلی جاگوار آستون مارتین کجا
        توی شرکتای ژاپنی فقط لکسس خوبه که اونم به زور در حد جاگواره
        فکر کردی ژاپن چی داره هموشونو بزار روی هم به زور هفت هشت تا خودرو بالا رده داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Daniel

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (952 ديدگاه)

          فقط انگلستان
          این حرف شما اصلا درست نیست. هر شرکتی ی خط مشی مشخص داره.
          ژاپن هدفش ماشین هایی برای استفاده روزمره، با کیفیت و ارزان قیمته نسبت به بقیه شرکتها. تولید ماشین با این تیراژ بالا و دوام خودش ی هنر بزرگه که هر شرکتی تواناییشو نداره و الا همه تویوتا بودن واسه خودشون.
          همه که نمیتونن مکلارن و رولز بخرن.
          داری اعتبار ی شرکت همه فن حریفو زیر سوال میبری. طرفدار خودروهای ژاپنی نیستم ولی اصلا موافق این کامنتت نیستم.
          مثل این هست که بگی BMW چون هایپرکارنداره پس توانایی ساختشو نداره؟؟ ولی اینجوریه واقعا؟؟؟
          هدف شرکت های ژاپنی متفاوته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فقط تویوتا و هوندا

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (571 ديدگاه)

          قبلا هم یه بار گفتم این حرف رو. یه استاد الکترونیک داشتیم تو یکی از دانشگاه های برتر تهران که اون زمان میگفتن دومین استاد الکترونیک برتر کشوره. میگفت یه مهندس خوب و واقعی کسیه که بتونه یه محصول خوب رو با قیمت منطقی برای همه ی اقشار جامعه بزنه. نه اینکه یه محصول گرون بزنه که کمتر کسی قدرت خریدشو داشته باشه. اولی هنرش بیشتر از دومیه.
          چند وقت پیشا هم یکی از بچه های پدال کامنت گذاشته بود که مدیر عامل یکی از شرکت ها فکر کنم جگوار بود، یه زمانی گفت ما برای اینکه بفهمیم چرا تویوتا اینقدر ماشیناش بادوامه تصمیم گرفتیم یه محصولشو بررسی کنیم ببینیم چرا اینجوریه. پس از پایان بررسی به این نتیجه رسیدیم که تویوتا چندان کاری فرای بقیه خودروسازان انجام نداده، فقط ساخت چنین محصولی با این قیمت امکان پذیر نیس. این یعنی همون مهندسی واقعی. این برای من کاملا واضح شده که شرکت های انگلیسی که شما این همه دم ازشون میزنی نمیتونن محصولی به خوبی ماشینای تویوتا و با همون قیمت بزنن. مثل تویوتا میتونن بزنن اما با قیمت فوق العاده بالاتر. واگه بخوان با همون قیمت بزنن دیگه تویوتا نمیشه. یکی از دلایلی هم که اسم پروفایلم رو گذاشتم فقط تویوتا همینه. تویوتا یعنی نماد مهندسی واقعی. و همچنین درمورد بقیه ژاپنی ها. تویوتا به فکر همه اقشار جامعس. از قشر ضعیف جامعه محصول میزنه تا قشر مرفه جامعه. نه مثل انگلیسی ها که دیگه پارو از مرفه ها هم فراتر گذاشتن و هدفشون بیشتر تجمل گراییه. مطمئن باش ژاپنی ها ارزش کارشون به مراتب بالاتر از انگلیسی هاس.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. بهزاد

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2413 ديدگاه)

    برخی از دوستان مثل اینکه این مسابقات را نگاه نمیکنند!
    تقریبا بیشتر خودروهای حاضر در مسابقات 24 ساعته دچار نقص فنی میشوند منتهی این وسط باید شانس داشته باشن که خودشون را به گاراژ برسونن که گاهی اوقات شانس یار نیست و درپیست متوقف میشوند.
    دیروز یکی از خودروهای تویوتا که مشکل کلاج داشت نتونست خودشو به پیت برسونه و اون یکی هم تایرش پنچر شد و خسارتی که تایر و رینگ به قسمت هایی از موتور زدن در آخر خودرو نتوانست به گاراژ برسه.
    همین مشکل هم برای شماره 1 پورشه اتفاق افتاد و در پیست مجبور به توقف شد و شماره 2 هم چندین بار تعمیر شد که در این مسابقات کاملا عادی هست ولی برخی از دوستان فکر میکنند یک خودرو تمام 24 ساعت را بدون وقفه در پیست هست و باقی مسائل…
    مثلا آرش در کامنت اول گفت که پورشه از شروع مسابقه اول بودن و باقی دروغشون! که عارضم همان دو خودرو حذف شده تویوتا تا دورهای 150 یا 160 در رده ی اول و دوم بودن یکیشون با مشکل و اون یکی حادثه ترکیدگی تایر از دور خارج شدن.
    در کلاس GTE هم یکی از شانس های قهرمانی فراری بود که فسیچلا یکی از 3 راننده اون بود با یک بی احتیاطی از سوی یک خودروی LPM2 به دیواره کوبیده و خودرو متلاشی شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ساسان

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (99 ديدگاه)

    در مورد کیفیت خودروهای ژاپنی نمیشه حرفی زد خیلی با کیفیت هستند اما این اتفاقات برای همه میفته. یه مطلب در مورد لمانز خوندم چون قهرمان معمولا همین تیم کلاس یک محسوب میشه و نوشته بود که آلفارومیو و فورد به دلیل تعداد سالهای کم حضوری که داشتند 4 بار متوالی و پشت سر هم پیروز شده اند و از این حیث یک رکورد دارند و پورشه هم با 19 قهرمانی بیشترین قهرمانی رو داشته و فراری با اینکه دیگه در این کلاس شرکت نمیکنه اما 9 قهرمانی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. hellcat

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با اینکه از پورشه خوشم نمیاد ولی ۹۱۹ با ۹۱٨ واقعا عالی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. kaniel outis

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    طی مسافت 5001.843 کیلومتر!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا