مسابقاتموتورسیکلت

آغاز مسابقات موتورسیکلت‌‌های الکتریکی Moto-e در سال 2019

Dorna Sports برگزارکننده‌ی مسابقات الکتریکی اعلام کرد که رقابت‌های قهرمانی جهان کلاس الکتریکی موتو-ای در سال ۲۰۱۹ شروع خواهد شد.

شرکت ایتالیایی Energica، تأمین‌کننده‌ی رقابت‌های جدید خواهد بود. این رقابت‌ها در فصل اول با حمایت مالی تعدادی از مسابقات موتوجی‌پی برگزار خواهد شد.

تیم‌ها از یک نسخه‌ی ارتقا یافته از موتورسیکلت جاده‌ای Ego استفاده خواهند کرد. این موتورسیکلت در رقابت‌های امسال موتورسیکلت‌های الکتریکی TT در جزیره‌ی Man، با سرعت متوسط ۱۲۶.۸ کیلومتر در ساعت، رده‌ی هفتم را به دست آورد.

موتورسیکلت الکتریکی Ego شرکت Energica

این شرکت که در مودنای ایتالیا قرار دارد، در رقابت با شرکت بلژیکی Sarolea موفق شد که تأمین موتورهای فصل اول را به عهده بگیرد. او برای این کار قدرت محصولات Ego خود را به ۱۴۵ اسب بخار و سرعت نهایی آن‌ها را به بیش از ۲۴۰ کیلومتر در ساعت رساند.

کارملو ازپلتا مدیرعامل دورنا دراین‌باره گفت:

مسابقات قهرمانی جهان موتورسیکلت‌های الکتریکی پروژه‌ی جدید و هیجان‌انگیزی برای دورنا است. و بسیار مفتخریم که اعلام کنیم شرکت Energica به این ماجراجویی جامه‌ی عمل خواهد پوشاند.

ما به کیفیت و کارایی اعتقاد داریم، به همین دلیل Energica بهترین همکار ممکن برای آغاز برنامه‌ی Moto-e است. Energica شرکتی پیشرو و نوآور است و امیدواریم همکاری عالی در مورد مسابقات الکتریکی با هم داشته باشیم.

مدتی پیش نیز اعلام شد که نیکولاس گوبرت رئیس فنی موتوجی‌پی شرکت میشلن، این شرکت فرانسوی را ترک خواهد کرد و  مدیر اجرایی مسابقات Moto-e فعالیت خواهد کرد.

تعداد ۱۵ تا ۲۰ موتورسیکلت در فصل اول این مسابقات حضور خواهند داشت و هر مسابقه در حدود ۱۰ دور خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا