مسابقات

راند دوم مسابقه فرمول یک بریتانیا، اولین پیروزی فصل مکس ورشتاپن

بعد از یک مسابقه عجیب و پرتنش در دورهای پایانی در سیلورستون، راند دوم هم این توقع را ایجاد کرده بود که تا لحظات انتهایی مسابقه منتظر هیجان باشیم. این هفتادمین سالگرد مسابقات گرندپری فرمول یک نیز بود.

والتری بوتاس، این بار جلوتر از هم تیمی خود پول پوزیشن را به دست آورده بود و نیکو هالکنبرگ، راننده موقت تیم ریسینگ پوینت که جانشین سرجیو پرز کرونایی شده هم رده سوم را به دست آورده بود. البته این هفته ریسینگ پوینت با چالش اعتراض و شکایت سایر تیم‌ها مخصوصاً رنو مواجه شده بود و سرانجام به علت کپی سیستم ترمز خودروی فصل قبل مرسدس، جریمه مالی و کسر ۱۵ امتیازی شد ولی رانندگان این تیم امتیازات خود را حفظ کردند.

استارت مسابقه با پیشتازی بوتاس همراه بود. در این بین فتل در رده دوازدهم کنترل خودروی خود را از دست داد و تا رده آخر سقوط کرد. طبق معمول این فصل دو راننده مرسدس و پشت سر آنها مکس ورشتاپن، امیدهای اول سکو بودند.

بعد از نخستین پیت‌استاپ راننده‌های مرسدس، این ورشتاپن بود که با استراتژی متفاوت، با تایرهای هارد خود تا دور ۲۷ در پیست باقی ماند و سریع‌ترین دورها را هم زد. او بعد از خروج از پیت‌استاپ پشت سر بوتاس وارد پیست شد اما خیلی سریع و به راحتی حریف خود را پشت سر گذاشت و به رده اول بازگشت. سرعت بسیار بالای ورشتاپن در این مسابقه باعث تعجب همه شده بود. البته مشکل مرسدس با تایرهای خود نیز مزید بر علت بود.

ورشتاپن اما چند دور بعد مجدداً به پیت‌استاپ رفت و دوباره تایرهای هارد انداخت. بوتاس هم هم‌زمان با او همین کار را کرد. اما مرسدس استراتژی همیلتون را تغییر داد و همیلتون را با وجود مشکل در تایرها همچنان در پیست نگاه داشت تا شاید بتواند با همان یک پیت‌استاپ مسابقه را تمام کند اما این اتفاق هرگز رخ نداد و همیلتون مجبور شد در دور ۴۲ تایرهای خود را تعویض کند. او ده دوری فرصت داشت تا با تایرهای تازه‌تر خود فاصله بالای ده ثانیه‌ای خود با ورشتاپن را کاهش دهد. با این وجود ورشتاپن کنترل مسابقه را در دست داشت و با حفظ فاصله خود با رانندگان مرسدس، اولین پیروزی این فصل خود را در این مسابقه جشن گرفت.

در دو دور به پایان مسابقه، همیلتون توانست رتبه دوم را از بوتاس پس بگیرد.  لکلرک هم چهارم شد. این اولین مسابقه این فصل بود که قهرمانی غیر مرسدسی داشت و این موضوع می‌تواند کمی چاشنی هیجان این مسابقات را افزون کند.  فقط کاش فراری هم می‌توانست در این هماوردی، به جمع مدعیان اضافه شود.


مکس همچنین با این نمایش فوق‌العاده، بهترین راننده این مسابقه از دید بینندگان هم شناخته شد. لوئیس همیلتون هم امتیاز سریع‌ترین دور را از آن خود کرد.

[دانلود ویدئو]

رده بندی رانندگان مسابقات فرمول یک (۲۰۲۰)

رتبهنام رانندهملیتتیمامتیاز
۱لوئیس همیلتونبریتانیامرسدس۲۵۶
۲والتری بوتاسفنلاندمرسدس۱۷۹
۳مکس ورشتاپنهلندردبول ریسینگ-هوندا۱۶۲
۴دنیل ریکاردواسترالیارنو۸۰
۵چارلز لکلرکموناکوفراری۷۵
۶سرجیو پرزمکزیکریسینگ پوینت۷۴
۷لندو نوریسبریتانیامکلارن-رنو۶۵
۸الکساندر آلبونتایلندردبول ریسینگ-هوندا۶۴
۹پیر گسلیفرانسهآلفاتوری-هوندا۶۳
۱۰کارلوس ساینزاسپانیامکلارن-رنو۵۹
۱۱لنس استرولکاناداریسینگ پوینت۵۷
۱۲استبان اکونفرانسهرنو۴۰
۱۳سباستین فتلآلمانفراری۱۸
۱۴دنیل کیاتروسیهآلفاتوری-هوندا۱۴
۱۵نیکو هالکنبرگآلمانریسینگ پوینت (راننده ذخیره)۱۰
۱۶آنتونیو جیوویناتزیایتالیاآلفا رومئو۳
۱۷کیمی رایکوننفنلاندآلفارومئو۲
۱۸رومن گروژانفرانسههاس-فراری۲
۱۹کوین مگنوسندانمارکهاس-فراری۱
۲۰نیکولاس لطیفیکاناداویلیامز-مرسدس۰
۲۱جورج راسلبریتانیاویلیامز-مرسدس۰

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه

  1. mohammad

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (48 ديدگاه)

    آفرین. حقش بود البته با تفکر تیمش.
    خیلی جذاب تر از مسابقه قبل

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۸
    1. مزدا

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1615 ديدگاه)

      نگاه میکردم ردبول واقعا خوب کار میکرد واقعا با سبقت هاش حال میکردم

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۵
  2. Ali Keyhani

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (578 ديدگاه)

    مسابقه جذابی نبود حوادث و اتفاقات غیر قابل پیش بینی ای اتفاق نیوفتاد مرحله اول هم به جز دو دور آخر چیز خاصی نداشت گزارش بازی خیلی ضعف داشت این سری،اصلا هیچ هیجانی به مسابقه نداد با همه انتقاداتی که به علیرضا صباغ میشه ولی حداقل خیلی بهتر از گزارشگر امروز بود
    درکل تبریک میگم به هواداران ورشتاپن،روز خوبی سپری کرد

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱۳
  3. AMG///

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (581 ديدگاه)

    خدایی خیلی جذاب بود
    این همیلتون چرا تایر عوض نمیکنه؟
    اما این مسابقه واقعا جذاب تر از مسابقات قبلی بود
    دوباره میگم خواهشا سیستم لایک و دیسلایک رو مثل قبل کنید
    🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۴
    1. spr00

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (13 ديدگاه)

      مسخره کردی تازه سیستم لایک و دیس لایک با ی کلیک کار میکنه در صورتیکه قبلا صد بار کلیک میکردی تازه شاید کار میکرد

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  4. Babak

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (184 ديدگاه)

    به طرفداران مکس تبریک میگم. ترکیب استراتژی خوب و راننده خوب میشه همین.
    و برای فراری عزیزم هم متاسفم.
    بالاخره صدای فتل در اومد از دست این تیم و این ماشین.
    امیدوارم فتل و فراری هر دو به روزهای اوجشون برگردن.

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۶
  5. R@min

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (650 ديدگاه)

    ورشتاپن واقعا راننده نترس و ریسک پذیریه. اگه ماشینش هم رده ماشین همیلتون بود رقابت فوق العاده ای می شد. فراریم که طبق معمول ای……

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۳
    1. مانی

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2076 ديدگاه)

      البته اون صحنه که همیلتون با ۳۴۰ تا سرعت رفت برای سبقتگیری هم باحال بود(از لکرک)

      موافقم ۸
      مخالفم ۲
  6. Danial

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (32 ديدگاه)

    نمیدونم مشکل از ماشینای مرسدس بود یا تایرا تحمل فشار زیادو نداشتن؟
    لاستیکای هارد بعد ده دور فشار نصفه نیمه هیچی ازشون نمونده بود فکر کنم یه دو دیگه میزد لاستیک میترکید.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
    1. AMG///

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (581 ديدگاه)

      چون قدرت و گشتاور ماشینای مرسدس زیاده
      بخاطر همین باید زودتر تایر عوض کنن
      اما از بحث مرسدس و ماشیناش جدا شیم سال قبل بهترین کارو ردبول کرد که از رنو جدا شد
      موتورهای رنو نمیتونن خود رنو رو نجات بدن چه برسه به ردبول
      همیلتون هم حماقت کرد باید لاستیک هاشو عوض میکرد

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱۰
      1. Danial

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (32 ديدگاه)

        اخه مسابقه قبل همه تیما با لاستیک هارد تقریبا ۴۰ دور زدن
        بنظرم خواستن مسابقه جذاب تر بشه لاستیکا رو یه درجه نرمتر کردن که گند زدن.

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
  7. مصطفی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (100 ديدگاه)

    ماشین مرسدس قاتل لاستیک شده، ۱۰ دور که با لاستیک میزنه انگار ۳۰ دور لاستیک داره کار میکنه
    اگه این مشکل درست نشه، میشه امیدوار بود مسابقات یکم جذاب تر بشه

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  8. Javad GT500

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مسابقه خوبی بود هرچند بازم کسل کننده بود گزارشگر هم که انگار نون نخورده بود
    همیلتون باید زودتر میرفت برای تعویض لاستیک از اون ورم بوتاس مسیرشو سد کرد یکی نبود بگه تو که بالاخره پشت همیلتون میفتی حداقل زودتر راه رو باز کن تا برسه به ورستپن حیف شد این دفعه استراتژی مرسدس کار رو خراب کرد ولی بازم عیب نداره بازم قهرمانی در راهه

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
    1. مانی

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2076 ديدگاه)

      بوتاس پل داشت اوایل هم چندبار فستست لپ زد اما مشکل پیدا کرد

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  9. مهدی موتورز

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (644 ديدگاه)

    یه سوال وضعیت استون مارتین توی مسابقات چجوریه؟
    هی تو اینستاگرام پست میزاره

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  10. محمد

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (199 ديدگاه)

    سرعت و قدرت زیاد مرسدس داره بلای جونش میشه اگه مسابقات بعد هم لاستیک ها نرم باشند بدجور تو دردسر میوفته ،به نظرم لازم نبود مرسدس اینقدر خودرو ی خودشو قوی کنه بقیه تیما هنوز به حد ماشین پارسال مرسدس نرسیدن چه برسه به الان

    موافقم ۳
    مخالفم ۷
  11. ارشیاsvj

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر سال اینده ام با تغیزراته متنوع و زیادش
    از ماشینا بگیر تا محدودیت ها وقانون
    خسته شدیم انقد اسم مرسدسو تو فرمدل یک شنیدیم

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  12. مانی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2076 ديدگاه)

    قانون تایر‌ها برای ۲۰۱۸ خوب بود
    نمیدونم چرا هر فصل تایر‌ها رو انگولک می‌کنن
    میخواین پرفورمنس رو ببرین بالا ببرین اما شکل کلی‌ رو هی‌ عوض نکنین

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  13. ارش

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1147 ديدگاه)

    موتور رد بول هونداست .

    موافقم ۶
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا