کابوس هوندا، درخشش یاماها، مسابقه دوم موتوجی‌پی 2017، آرژانتین

وینیالز با زمین خوردن مارک مارکز بردی بدون دردسر در گرند پری آرژانتین به دست آورد.

motogp-01
دور دوم مسابقات جایزه بزرگ موتوجی‌پی 2017 یکشنبه‌شب ساعت 23:30 به‌وقت تهران، در پیست “ترماس دِ ریو هوندو” کشور آرژانتین برگزار شد. در این مسابقه شاهد زمین خوردن‌های بسیاری بودیم به نحوی که از 23 نفری که مسابقه را شروع کردند فقط 16 موتورسوار از خط پایان گذشتند. شبیه به مسابقه 2016 هلند ولی این بار بدون بارش باران.

motogp-02
ابتدای مسابقه و در اولین پیچ در دور اول، زمین خوردن لورنزو، استارت بدی را برای تیم دوکاتی رقم زد.

motogp-03
مارک مارکز که از جایگاه اول مسابقه را شروع کرده بود با استارت خوب توانست مقام خود را حفظ کند ولی در دور سوم و پیچ شماره 2 او با از دست دادن چسبندگی چرخ جلو زمین خورد و از مسابقه خارج شد تا شرایط هوندا هم در دورهای آغازین به بدی شرایط دوکاتی شود. الکس مارکز، برادر مارک هم که در مسابقات موتو 2 رقابت می‌کند ساعتی قبل از او در مسابقه موتو 2 در شرایطی که در جایگاه دوم بود و اندکی تا پایان مسابقه مانده بود با از دست دادن تعادلش و زمین خوردن از کسب عنوان باز ماند.

motogp-04
پس از مارک مارکز، وینیالز که دور قبل از کراچلو سبقت گرفته بود، به‌عنوان پیشتاز مسابقه را ادامه داد. روسی هم که از جایگاه هفتم رقابت را شروع کرده بود، پشت سر کراچلو و در مکان سوم قرار داشت؛ و این شروع خوبی برای روسی با تجربه بود. این سه موتورسوار توانستند تا پایان مسابقه، سه جایگاه اول را حفظ کنند و با بقیه موتورسواران فاصله بگیرند.

motogp-05
چند دور بعد، دنی پدروسا، دیگر موتورسوار تیم هوندا در همان پیچ شماره 2، همانند هم‌تیمی خود با از دست دادن چسبندگی چرخ جلو واژگون شد و از دور رقابت کنار رفت. بدین ترتیب هر دو موتورسوار رپسول هوندا نتوانستند به خط پایان برسند.

motogp-06
11 دور مانده به پایان مسابقه، الیش اسپارگارو که در پیچ اول، در حال سبقت گرفتن از داویتسیوسو بود، تعادل خود را از دست داد و با سُرخوردن به سمت بیرون پیچ، برخورد شدیدی با موتور داوی داشت. به نحوی که چرخ جلوی دوکاتی داوی بلند شد و موتور آپریلیا از زیر آن رد شد، داوی هم با شدت به زمین خورد و برای دومین بار، گرند پری آرژانتین را از دست داد و دوکاتی هم مانند هوندا نتوانست با هیچ موتورسواری به خط پایان برسد.

motogp-07
7 دور به پایان مسابقه مانده بود که روسی در قسمت آخر خط مستقیم، دیرتر از کراچلو ترمز کرد و با رفتن به داخل پیچ 5 و کنترل بهتر سرعت، توانست از کراچلو با انگیزه سبقت بگیرد و به رده دوم مسابقه برسد. وینیالز که تا به اینجای کار بیشتر از 2 ثانیه با دو موتورسوار دوم و سوم فاصله گرفته بود با خیال راحت کارش را ادامه داد و در هر دور فاصله را بیشتر کرد تا در نهایت با زمان 41 دقیقه و 50 ثانیه و 60 هزارم ثانیه به‌عنوان نفر اول مسابقه را تمام کرد. 2.915 ثانیه بعد از او، هم‌تیمی پر افتخارش روسی از خط پایان گذشت و کمتر از یک ثانیه بعد، کراچلو به‌عنوان سومی دست یافت.

motogp-13
آلوارو باتیستا از تیم آسپار دوکاتی، یوهان زارکو و یوناس فلوگر هر دو از تیم یاماها تک 3 و دنیلو پتروچی و اسکات ردینگ از تیم پارماک دوکاتی مقام‌های بعدی را به دست آوردند.

motogp-08
بدین ترتیب وینیالز، اولین یاماها سواری است که در هر دو مسابقه اول فصل موتوجی‌پی توانسته مقام اول را کسب کند. روسی هم نشان داد که انگیزه لازم برای کسب قهرمانی را دارد ولی به گفته خودش هنوز با وینیالز فاصله زیادی دارد.

motogp-14
درصورتی‌که مارکز در ابتدای مسابقه تصادف نمی‌کرد حتماً شاهد مسابقه جذاب‌تری بودیم و غیر از نبرد روسی و کراچلو شاهد نبرد مارکز و وینیالز برای کسب قهرمانی بودیم که مسابقه را بسیار جذاب‌تر می‌کرد.

1 Maverick Vinales Yamaha Yamaha 41m45.060s
2 Valentino Rossi Yamaha Yamaha 2.915s
3 Cal Crutchlow LCR Honda Honda 3.754s
4 Alvaro Bautista Aspar Ducati Ducati 6.523s
5 Johann Zarco Tech3 Yamaha Yamaha 15.504s
6 Jonas Folger Tech3 Yamaha Yamaha 18.241s
7 Danilo Petrucci Pramac Ducati Ducati 20.046s
8 Scott Redding Pramac Ducati Ducati 25.480s
9 Jack Miller MVDS Honda Honda 25.665s
10 Karel Abraham Aspar Ducati Ducati 26.403s
11 Loris Baz Avintia Ducati Ducati 26.952s
12 Tito Rabat MVDS Honda Honda 41.875s
13 Hector Barbera Avintia Ducati Ducati 42.770s
14 Pol Espargaro KTM KTM 43.085s
15 Bradley Smith KTM KTM 43.452s
16 Andrea Iannone Suzuki Suzuki 46.219s
Andrea Dovizioso Ducati Ducati Retirement
Aleix Espargaro Aprilia Aprilia Retirement
Dani Pedrosa Honda Honda Retirement
Sam Lowes Aprilia Aprilia Retirement
Alex Rins Suzuki Suzuki Retirement
Marc Marquez Honda Honda Retirement
Jorge Lorenzo Ducati Ducati Retirement

درباره نویسنده

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

9 دیدگاه

  1. بهنام طیبی
    سوابق: (4517 دیدگاه) ,

    موتور سیکلت های ژاپنی و ایتالیایی عالی
    مثل هوندا و دوگاتی

    پاسخ
      1. Ahmad
        سوابق: (890 دیدگاه) ,

        در این که بی ام و شاهکار مهندسیه هیچ شکی نیست چه در اتومبیل و چه در موتورسیکلت.
        ولی میشه بگی چرا در مسابقات موتو GP شرکت نمیکنه؟

        پاسخ
    1. عطا
      سوابق: (176 دیدگاه) ,

      من یه سوال داشتم نتونستم جواب درست حسابی بگیرم.
      صفر تا صد این موتور ها چند هست؟ چون با نسخه معمولی تفاوت دارند.

      پاسخ
      1. Ahmad
        سوابق: (890 دیدگاه) ,

        من یه عکس از دانلود کردم که شتاب موتور رپسول هوندا و ماشین فرمول یک فراری رو 2.6 زده .البته این موتورو ها و همچنین ماشین های فرمول یک شتاب ثانویه بسیار خوبی دارند و سریع ترین ها در پیست هستند.با فاصله زیاد از ماشین های اسپرت

        پاسخ
  2. Ahmad
    سوابق: (890 دیدگاه) ,

    واقعا حیف شد که مارک مارکز زمین خورد.شدیدا علاقه مندم رقابتش رو با ماوریک وینالز بیینم.
    از پارسال و از عملکرد خوب وینالز در تیم سوزوکی معلوم بود امسال با موتور قدرتمند یاماها یکی از مدعیان جدی قهرمانی است

    پاسخ
  3. خسرو
    سوابق: (223 دیدگاه) ,

    این موتورها عالین ولی وقتی تو اون برنامه دیدم که ماشین های فرمول1 تو -ریس با اینا یه دور جلو میفتن وازپشت میان میگیرن این موتورها رو کلا داستانم عوض شد ..

    پاسخ
    1. Madjid
      سوابق: (10319 دیدگاه) ,

      .
      در خود فرمول ۱ هم که ماشین ها هم تقریبا سطحن این اتفاق اغلب در هر گرند پری میافته و‌ نفر اول‌ ممکنه در دور های آخر از ۷-۸ ماشین سبقت بگیره…

      پاسخ
      1. خسرو
        سوابق: (223 دیدگاه) ,

        حاجی ایناروبیخیال/ تعداد دیدگاه هاتو عشقه ..

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x